Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 18581 til 18600 af 44202
-
Medarbejderaktier
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig noget om medarbejderaktier?? Nu tænker jeg sådan ren generelt og noget juridisk.. evt. nogle link, der beskriver det grundlæggende. På forhånd tak -
Hvad betyder?
ForumindlægHvad betyder støvpartikler? :S -
NMR (igen)
ForumindlægJeg tager udgangspunkt i H-NMR. 1) For H-atomer vil der, alt efter hvilken kemisk binding de befinder sig i, være et bestemt ydre magnetfelt der kan bringe dem i resonanstilstand... men hvad menes der præcist med resonanstilstand? 2) H'atomet kommer i højere energitilstand, vil det på et el... -
Definition for en stamfunktion mht. konstant
ForumindlægLad os sige, at F'(x) = f(x). Skriver man så ∫ f(x) dx = F(x) + C, eller F(x) = ∫ f(x) dx + C? Hvis nu man har u'(x) = x, skriver man u(x) = ∫ x dx + C = x2/2 + C, eller u(x) = ∫ x dx = ∫ (x2/2 + C)' dx = x2/2 + C? Jeg ved ikke hvad definitionen for en stamfun... -
Kz-lejrene og 9/11..SSO
ForumindlægHvad kan man dikutere i en opgave om tyskerne kz-lejre? gerne flere forslag!.. Samme spørgsmål omk. 9/11!.. -
Kvota
ForumindlægHej! Hvordan beregner man kvota? Jeg er igang med en rapport omkring mandatfordeling og for at vise en metode skal jeg beregne kvota, og har simpelthen glemt det. Nogle der ved det? F.eks Venstre = 335 stemmer - 56 % SF = 200 stemmer - 33 % S = 65 stemmer - 11 % Skal fordele 4 man... -
Hvorfor "passer" si og cos sammen?
ForumindlægHvis man fx tager sin(71) giver det cos(19), som jo til sammen giver 90, det virker også sådan med andre, er der nogen højere forklaring på det, eller har jeg bare været "heldig"? -
liniære programmering - sidste spg.:D
ForumindlægHåber da lige i kan svare på de spørgsmål der lige er dukket op her undervejs i min læsning... I forskriften for niveaulinjer: t = ax+by+c, hvad står t for her?? Og hvorfor er det man kan sætte t = med den generelle forskrift? f(x,y)=ax+b+c??? Og hvis nogen har styr på beviset for niveaulinje for... -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
Wrestling (er det virkelighed?)
ForumindlægKære SP-brugere For leden snublede jeg over et wrestling-program, og synes det så voldsomt ud hvordan wrestlerne slog hinanden. Jeg er slet ikke inde i det, men vil alligevel gerne høre om de rent faktisk er så voldelige og om slåskampene er realistiske? (som det f.eks. er tilfældet med andet ri... -
Disposition til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen imorgen, er godt forberedt, men mangler bare liiige én ting: Hvordan laver man en god dispostion til sine emner, uden at det bliver for uoverskueligt? Mine emner er: Radioaktivitet Magnetisme Forurening og elproduktion Håber nogle vil hjælpe mig - Det er min først... -
Reducerende kulhydrater?
ForumindlægHej. Jeg ville spørge om der var nogle af jer der ved hvad der er karekteristisk for et reducerende kulhydrat? -
gauss elimination
Forumindlægnogen der kan vise mig hvordan man laver en gauss elimination, sådan punkt til punkt. -
Syrerester
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad er syrerester er, og hvad det kan bruges til? -
Potensfunktion
ForumindlægHalløj . Har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Hundens vægt: 5 - 10 - 15 - 30 - 40 -60 Fodermængde: 85 -140 -190 -320 - 395 - 545 f(x) er daglige fodermængde som funktion af x som er hundens vægt. Dette beskrives ved modellen f(x) =b*x^a Skal bestemme tallene a og b. <- Hvo... -
indekstal c. niveau
ForumindlægEr ved at forberede eksamensspøgesmål i matematik, til eksamen. Herunder kan jeg komme op i indekstal. Hvad er indekstal helt præcis? hvad kan man sige om det? -
Billedeanalyse - guldkorn ;)?
ForumindlægHejsa. Er der nogle der har nogen guldkorn til hvor dan man laver en god billedanalyse- altså forekspel hvordan man kan score gode karakter - sådan nogle eksta fif, som trækker en op?? -
koncentrationsbestemmelse af husholdningseddike ved kolorimetrisk titrering
Forumindlæghey har lavet den her forsøg spøresmålet er opskriv volumen af natriumhydroxid fra det ene forsøg samt dens molære koncentrationen. Beregn stofmændgen natriumhydroxid tilsat ved ækvivalenspunktet håber for svar -
HIV- Virus
ForumindlægJeg har en opgave som jeg skal lave, hvor de benytter ordet "Stadier", som jeg ikke kender betydningen til. Det står i denne sammenhæng: Testet personer Har 4doblet antistoffer HIV-Negative: 38 33 HIV-Positive uden symptomer på AIDS 27 ... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole?
