Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 18621 til 18640 af 26355
-
Lektiehjælp søges
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge en der ville hjælpe mig en gang om ugen ca. med tysk lektier. - det handler typisk om læsning/udtagelse, oversætelser af sætninger o.lign. Jeg bor i Randers men er vilige til at kører efter det. - håber der er en der har en time eller to i overskud om ugen =) -
Goebbels demokratiopfattelse
ForumindlægIn general siger man at facister er demokrati-'fjendske', men jeg har fundet en række citater af Joseph Goebbels, som ikke stemmer fuldstændig overens med dette. Er der evt. nogen, der kender noget til nazisternes demokratiopfattelse? -
Hjælp hurtigt tak
ForumindlægHar prøvet hele dagen igår og idag efter jeg kom hjem fra skole, men forstår stadig ikke den opgave her. Om en funktion f(x)=x^3-4x bestem monotoniforholdende for f(x) mange tak for dem der gider at hjælpe -
fejl i sætning?
ForumindlægNogle der kan finde fejl i sætningen: The boy tells that his father has missed the train? -
hvad betyder dette??? "De ældste børns lod"
Forumindlæg"De ældste børns lod" havde den eneste ordentlige lærerpå kostskolen sagt. Mit bud er at uanset hvad der sker eller er i vejen så må man ikke sige de ældre imod. Eller man skal høre efter de ældste, og Torsten hadede ham for de ord. For hvis det var rigtigt, hvordan kunne man så forand... -
karakter
ForumindlægEr det rigtigt at musik, billedkunst og idræt tæller halvt? -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
brug for hjælp :)
ForumindlægHejsa jeg er igang med nedenstående opgave. Jeg har gjort brug af TI-Nspire. I opgave a får jeg a) 21.5383 b) 19.9557 Så dvs. atudbyttet fra en hektar = a og væksthasitgheden = b I en model for produktionen af palmeolie i Malaysia kan sammenhængen mellem alderen af palmerne og udbyttet a... -
høj-niveau (100 ord) tekst
ForumindlægJeg har fået som kommentar til denne lille avisartikel (max. 100 ord) at; Overskriften er meget meget god og at denne er meget flot skrevet, MEN ikke særlig sensationel, som artiklen skulle have været. Har nogle af jer en god idé til hvordan den eventuelt kan laves bedre – Mere sensationel? Alts... -
Inertimoment og bevægelse
ForumindlægHej Hvis jeg har to plader der er sat igennem hinanden så de udgør et kryds og hvor rotationsaksen går igennem skæringspunkterne, hvordan kan jeg så finde ud af hvor stor en vægt der skal til for at få pladerne til at roterer? Hvordan kan jeg oploade et billede så I kan se hvad jeg mener? Håbe... -
hjælp
ForumindlægHej mennesker, Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig kan besvare:) - violet lys kan men rødt lys kan ikke lave fotoelektrisk effekt. Hvorfor? - hvad handler bohrs 1. postulat om? - hvad handler bohrs 2. postular om? - hvad forstås ved grundtilstanden i et hydrogenatom? - hv... -
SSO, Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive sso opgave i Historie. Jeg er i tvivl og kan ik komme på noget. Nogle der kan give mig et godt råd til hvilket emne jeg kunne skrive om. -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
At glemme overskriften?
ForumindlægHej allesammen, jeg var til dansk eksamen i tirsdag. Og min PC frøs ca. 10min før tid.. "Heldigvis" havde jeg gemt en backup, men da jeg skulle afleverer fik jeg stresset mig selv så meget, at jeg ik nåede at få formuleret den afgørende overskrift til mit essay. Er der noget der virkeli... -
invers funktion
Forumindlæghej, jeg skal beregne den inverse funktion f-1 for h(x) = f(2x) jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg ved ikke hvordan jeg kommer igang med opgaven, er total blank. vil gerne have en pædagogisk forklaring, da jeg har meget svært ved dette emne. -
download wikipedia
Forumindlægheej alle. Nogle der ved hvordan man downloader wikipedia? vi fik afvide at det var godt at have til de skriftlige eksamer, nemlig . Eller evt. et andet godt encyclopedia? -
rettelse af fransk stil
Forumindlæghejsa. På onsdag skal jeg aflevere en fransk stil, og det ville være super hvis en eller anden ville rette den igennem, og lige markere fejlene... tak på forhånd... Pourquoi apprendre le français ? J’ai choisi le français comme langue étrangère à l’... -
Oversættelse dan-eng
ForumindlægHej! Her er nogle "oversæt fra dansk til engelsk" -sætninger. Håber der er nogen, der vil rette op på mine sætninger i tilfælde af fejl. a)Jeg har lige fået et brev fra min onkel I Amerika I have just got mail from my uncle in America. b)Han skriver, at han har tjent mange penge for... -
Løs Differentialligningen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne her opgave og håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe :) Opgaven skal afleveres imorgen.. Løs Differentialligningen (1 + x2 )yy' = x (1 + y2) med hver af begyndelsesbetingelserne: y(3) = -3 y(3) = 2 y(3) = 7 - opgaven skal løses ved seperati... -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske...
