Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18621 til 18640 af 31467
-
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh -
Differential regning- Bevis (f+g)'(x)=f'(x)+g'(x)
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig matematik eksamen, og manglet beviset for at (f + g) ' (x) = f ' (x) + g ' (x), vha. tre-trinsreglen. nogen der kan hjælpe mig? -
Beviser for a og b i en potensfunktion
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen op i mundtlig matematik-årsprøve i 1.g, og der eret enkelt bevis, jeg ikke har. Det drejer sig om beviserne for a og b i en potensfunktion, hvor to punkter er givet. Er der nogen der kender til dette bevis, og som er så venlig at hjælpe mig? :) -
Bevis Renteformlen
ForumindlægHej jeg har den her renteformel: K_n = K_0*(1+r)^n. Hvordan beviser jeg denne, da den der står i min matematik bog gør det kun sværer, håber nogle kan hjælp :D . den er også uplaoadet i sin "originale" form i det billed jeg har uploadet. -
Variabelsammenhænge og potensfunktioner
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og det ene spørgsmål lyder: Variabelsammenhænge og potensfunktioner: Gør rede for omvendt propornalitet og for potenssammenhænge mellem to variable. Omtal et eksempel på andvendelse af potensmodellen. Jeg kan bl.a. ikke finde noget o... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
de 4 muligheder når f'(x)=0
ForumindlægHej, Jeg skal op til matematik B mundtlig eksamen på mandag. Jeg kan ikke tegn de sidste to muligheder, når F'(X)=0 de to tegninger, hvor der er vandretvendetangent i voksende og aftagende. Det vil være stor hjælp hvis nogen gider at hjælpe mig med det. -
Grader?
ForumindlægOkay, lidt matematik-halløj: Det handler om cosinus. : I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når <B = 43 grader og kateten a = 10 grader.. what do i do? -
Dispositioner.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik A. Det kunne være super fedt hvis nogen var i besiddelse af nogen dispositioner til de forskellige emner som kunne bruges til inspiration. Ville være super taknemlig hvis nogen ville dele disse :) På forhånd tak for hjælpen :) -
Integralregning: sammenhængen mellem areal og stamfunktion?
ForumindlægHej. Jeg har en forestående Matematik eksamen hvor et a spørgsmålende hedder: Gør rede for sammenhængen mellem areal og stamfunktion, herunder bevis for arealfunktionen. Jeg har styr på beviset, men hvordan viser jeg smart sammenhængen mellem areal og stamfunktion?? -
omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået en matematik aflevering om omvendt proportionalitet opgaven lyder Hvad er y, når x er 9 jeg ved at der er en lligning der hedder Y= K/X men jeg har ikke k og kan ikke huske hvad jeg skal gøre. på forhånd tak :D -
Logaritme funktioners egenskaber
ForumindlægHej,, jeg skal op i matematik a mundtlig eksamen,, og vil gerne spørge om flg. spørgsmål: gør rede for de to logaritmefunktioners egenskaber. Håber der er nogle der kan forklare mig hvilke egenskaber der er tale om :S På forhånd mange tak -
tretrinsreglen
ForumindlægHeey. Sidder med en opgave i matematik, og håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg er virkelig gået i stå. Opgaven lyder: Benyt tretrinsreglen ”direkte” til at vise at er differentiabel med. På forhånd tak. -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe. -
RUC?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, hvis man søger ind på RUC på et basisstudie er der så bagefter frit valg om, hvilke fag man læse? f. eks hvis man vi læse faget geografi? Men hvad med hvis man ikke har det specefikke adgangskrav fra gymnasiet som er matematik på A-niveau? -
Hvilke bøger læses på KU
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år -
SRP - reaktionskinetik og differentialligninger
ForumindlægHej folkens, Jeg skriver SRP i kemi og matematik om reaktionskinetik og differentialligninger. Jeg har brug for noget inspiration og ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode ideer, links eller endda en opgave så ville jeg blive meget glad ! Tusind tak. -
Ti-89 titanium til salg !
ForumindlægHej :) Jeg sælger min Ti-89 titanium, som har fulgt mig gennem mine tre år i gymnasiet, med matematik A. Den er købt i 2007,men virker perfekt. Alt medfølger og sendes selvfølgelig med. Prisen er 700 kr. + porto. Hilsen Cecilie -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus
