Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18641 til 18660 af 119569
-
Genintroduktion af ulve
ForumindlægJeg har fået stillet følgende underopgave i en biologiopgave, der handler om genintroduktion af ulve. I årene efter udryddelsen af ulvene i Yellowstone nationalpark gik populationen af unge poppeltræer dramatisk tilbage. Efter genintroduktionen af ulve i 1995 har man kunnet konstatere ændr... -
Adgangskrav
ForumindlægHej, Jeg har fået 4 i snit på matematik A, og den uddannelse jeg gerne vil ind på har et adgangskrav på 6 i snit på matematik B. Hvad er så gældende i dette tilfælde, og har jeg så en mulighed for at søge ind på den uddannelse? -
funktion,
Forumindlægjeg vil gerne have lidt hjælp til en opgave en linje l har ligningen y = -2 + 1 linjen l er tangent til grafen for funktonen, f (x) = x¨2 + bx + c i punktet P(1,f (1)) hvordan redegører jeg for at f´ (1) = -2 og f (1) = -1 ? og derefter finde b og c -
Matematikbutikken (haster)
ForumindlægHej,Jeg er 3.g matematiker, og overvejer at købe facitlisten fra matematikbutikken til bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau" derfor ville jeg gerne høre om der er nogle, som har bestilt facitlisten og hvad de synes om den?Mvh Line- -
SSO
Forumindlæghej jeg har tænkt mig at skrive i matematik (3.g's opgave). jeg vil srkive om emnet "matematik og økonomï", men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om,altså (underemner)hvad jeg skal komme ind på. Håber at der er nogle der kan hjælpe... -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
Ensvinklede trekanter og deres sider
ForumindlægHvordan skal spørgsmål (b løses? og hvilken formel skal anvendes? -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
funktion
ForumindlægHvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ?? -
Info om diverse emner
ForumindlægHej. Jeg har mulighed for at trække diverse emner til eksamen (som mit lodtrukne emne) Kan i skrive al jeres viden omhandlende disse emner; Potens/rod/vækst Potaguras Trigonometri (cosinus/sinus) (enhedscirklen) Rette linjer Grafer/kordinatsystemer Parabler/andengradsligninger Jeg har al... -
RENTE RENTE!
ForumindlægHVAD BETYDER DE FORSKELLIGE BETEGNELSER: S? B? Kn? Ko? n? PÅ FORHÅND RIGTIG MANGE GANGE TAK! -
Nulpunktsformlen
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i Matematik B I et af spørgsmålene skal jeg bevise nulpunktsformlen. Mit spørgsmål er så om det er det samme som beviset for rødderne? -
logaritmeregneregler
Forumindlæghar lavet nogle noter til logaritmeregneregler, som jeg bedst forstår dem. ved godt der er andre måder at skrive dem op på, men dette er nemmest for mig, er bare ikke sikke på om jeg kan bevise dem sådan, jeg tænker på den venstre side af lighedstegnet har vedhæftet dem -
Mængder
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl omkring hvordan denne opgave skal løses. Jeg er ret sikker på at man skal bruge de morgans love. -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
formel vers
Forumindlæg2 spørgsmål:hvad skal man vide om formel vers i kontekst til homer og odysseen??og hvad er forskellen på dramatisk ironi og tragisk ironi og hvilken gør sig gældende i ødipus??jeg takker som altid for den gode hjælp!!! -
Supplering ved siden af gym?
ForumindlægHej derude. Vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at supplere fag, mens man går på gymnasiet? har nemlig en drøm om at blive læge, og har i øjeblikket fysik c, kemi c og mat b. Går i 2.g og sidder og tænker over, hvor smart det ville være at suppler fx Kemi C til B her i sommeren 20... -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
fodnoter i SSO
ForumindlægHey.\nVille lige høre hvor mange fodnoter i sætter i jeres SSO. \nJa jeg skriver jo i matematik, så alt hvad jeg har bygger på information fra bøger, men man kan jo ikke skrive fodnoter til alt...\nSkal jeg sætte fodnote ved alle formler jeg tager fra bøgerne?? Der er pænt mange, så det ville tag... -
Vektorregning
ForumindlægHvis nogle ligger inde med nogle notater med vektorregning er jeg meget interesseret.Så hvis i har nogle indskrevne noter eller noget er i velkomne til at sende dem til [email protected]
