Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18641 til 18660 af 31467
  • mateatik hjælp

    Forumindlæg
    <p>&nbsp;Hej jeg har f&aring;et en aflevering i matematik og jeg kan ikke finde ud af opgave 4&nbsp;</p> <p>hvis der er nogen der kan den s&aring; m&aring; i meget gerne skrive tilbage :)</p>
  • GSK - inddrages karakter i gennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg er denne sommer blevet tilmeldt et suppleringskursus i Matematik B, da den uddannelse jeg ønsker kræver det. Vil den karakter jeg opnår blive ført sammen med mit nuværende gennemsnit, og dermed evtuelt trække det ned, eller kræves det blot, at man består?
  • AT - opgave (tværfagligopgave)

    Forumindlæg
    Hvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte..
  • modeller

    Forumindlæg
    Hejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple.
  • forkort brøken.

    Forumindlæg
    Hej :) Dette er opg. 1.001 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i Matematik. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal starte med at løse den her opgave. Har aldrig været god til brøker. x^2+2x/4x+8 Mvh. Sine
  • omskriv udtryk

    Forumindlæg
    Hey alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Opgaven går ud på, at jeg skal omskrive nogle matematiske udtryk som fx. x2+y2+2xy Er der nogen her inde, der ved, hvordan man gør det ?
  • Opspsarings- og gældsannuitet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik og skal besvare følgende sprøgsmål: · Forklar/introducer opspsarings- og gælds-annuitet ud fra et eksempel Nogle forslag til hvordan jeg kan gribe dettte an? På forhånd tak!
  • 2. gradspolynomier

    Forumindlæg
    hej allesammen :) vi har fået en opgave i matematik som jeg bare fatter prik af. håber der er en af jer som kan hjælpe. definition af et 2. gradspolynomium og en grafisk demonstration af, hvilken betydning koefficienterne i 2.gradspolynomiet har for parablens udseende?
  • Et eller to ord?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ...
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Gange to paranteser

    Forumindlæg
    Heej med jer. Har fået en matematik aflevering for om parenteser, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg skal gange nogle parenteser ud, men så er problemmet bare hvordan. Den første ser sådan ud: -(2b-a)(a+2b) Håber i vil hjælpe.
  • Trigiometri

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i matematik, opgaven lyder: En centervinkel i en cirkel med radius 2 cm spænder over en bue, der er 4 cm lang. Bestem vinklens radiantal På forhånd mange tak, venlig hilsen Fanz :D
  • Hjælp til Fysik & Mat

    Forumindlæg
    Jeg bor i Vesterhimmarland kummuner og søger en lærer, der har mulighed for at komme ud til mig i min fritid, dvs. i weekenderne eller efter skoletid og undervise os i matematik og fysik på A-niveau.
  • højden af en trekant

    Forumindlæg
    Hej.... I min matematik opgave, skal jeg bruge højden af en trekant, men hvordan gør jeg det - når jeg ved at grundlinien er = 10 cm, og de andre to linier er = 8 cm ????? Nogen der kan huske formelen? :D
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c.
  • Højden i en ligesidet trekant

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder her med en matematik aflevering og vil meget gerne bede jer om noget hjælp. Jeg har en ligesidet trekant ABC, med sidelængden 2. Og opgaven lyder hvorpå, Bestem længden af højden h. Nogen der har en anelse om hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak! :-)
  • Tangenters røringspunkt

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig matematik, dog har jeg et problem. Jeg skal nemlig redegøre for tangenters røringspunkt og jeg kan slet ikke finde noget på nettet om tangenters røringspunkter. Nogen som kan give mig et godt svar på hvad det er? Tak på forhånd :)
  • Fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi

    Forumindlæg
    I et at spørgsmålene til mundtlig matematik B-eksamen skal jeg svare på følgende: Gør rede for hvordan man kan fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi (svarende til en indskrevet trekant). Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette?