Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18641 til 18660 af 33826
  • Krum overflade SI-enhed?

    Forumindlæg
    God aften SP. Jeg sidder med en matematik aflevering og jeg ved ikke hvad den typiske SI-enhed er for en krum overflade, så ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvad den var ville det være fint.
  • 137 = −x

    Forumindlæg
    137 = −x nogen der ved hvordan man løser den her ligning? jeg ved godt det helt klart er noget af det nemmeste men kan simpelthen komme på en løsning. Plz hjælp en nødeskal i matematik!
  • 137 = −x

    Forumindlæg
    137 = −x nogen der ved hvordan man løser den her ligning? jeg ved godt det helt klart er noget af det nemmeste men kan simpelthen komme på en løsning. Plz hjælp en nødeskal i matematik!
  • Kemi aftenkursus?

    Forumindlæg
    Hej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering.
  • Lineær vækst

    Forumindlæg
    Hjælp!! har en matematik aflevering!! hældningskoefficienten er 5, og jeg skal udfyld en tabel x = 0 f(x) = ? x = 1 f(x) = 9 x = ? f(x) 34
  • definition af logaritmen (y=log(x))

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau, og skal derfor skrive en definition af logaritmen (y=log(x)) - hvordan gør jeg det? mvh
  • færdighedsregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg så småt begyndt at træne til terminsprøven i matematik. Jeg tænkte om nogen ville uploade noget færdigheds regning jeg kan øve. TAK!
  • Jeg er håbløs til denne opgave

    Forumindlæg
    Jeg er håbløs til matematik og denne opgave :D Er der nogen som kan hjælpe med at løse den. Forstår den generelt bare ikke og kan ikke helt forstå så meget på internettet. Opgaven er nede i kommentarfeltet.
  • SRO HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd
  • sumkurve

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og forbereder mig til eksamen i matematik og er kommet i tvivl om, hvad man bruger som variabel, når man laver en sumkurve - højre eller venstre endepunkt eller midtpunktet? Jeg håber en ved det og gider hjælpe :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • Omskriv graf til lineær funtkion

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • Omskriv tabel til lineær funktion

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • hvordan gør man?

    Forumindlæg
    hej folkens. jeg har brug for hjælp til mit matematik. hvis 15622,25 kr sættes i banken til 9% pr. år, hvor meget kan man så hæve efter et år? Ikke giv mig resultatet men hvordan man gør. på forhånd tak.
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • Bøger om det gyldne snit til SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive om det gyldne snit i fagene dansk og matematik til SRP. Så jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode bøger om emnet. De skal helst være på dansk.
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Skal op i mundlig matematik HF B. Hvis der står: gør rede for begrebet stamfuktion samt gøre rede for emner som har forbindelse med stamfunktionsbegrebet, herunder arealberegning. Hvordan vil i så gribe det an?
  • Hvad med latex plugin til forum?

    Forumindlæg
    burde indføre muligheden for at skrive med latex ligesom på andre udenlandske fora. Det vil gøre det nemmere at anskue f.eks. matematik problemer.
  • nulpunktsreglen

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har matematik aflevering for, hvor man først skal bestemme toppunktet og så nulpunkterne. jeg kan bare ikke finde ud af det med nulpunkterne. så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det her stykke: f(x)=x^2-6x+5