Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18641 til 18660 af 102572
-
Bestem forskriften for f
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder sådan her: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2,9) og Q(4,5) Bestem en forskrift for f Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an Matematik er ikke lige min stærke side (: Tak på forhånd -
Siderne af en trekant
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en matematik opgave og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg skal finde siderne i en trekant, men det eneste jeg får oplyst, er vinkel A og C og højden fra vinkel B til siden b. Vinkel A: 37.22° Vinkel B: 65.39° (det regnede jeg mig frem til) Vinkel C: ... -
Opgave med richterskala
ForumindlægHej alle sammen, er igang med en matematik aflevering og har lidt svært med denne opgave: I mange år har man registreret det årlige antal jordskælv og deres styrke. Styrken måles på Richterskalaen og betegnes med M. Det har vist sig, at der gælder sammenhængen log (N) = 7,5 ? 0,9·M , h... -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
Kemi
Forumindlæga. 3 protoner og 2 elektroner => N b. 12 protoner og 10 elektroner => Ti c. 79 protoner og 76 elektroner => Os d. 26 protoner og 23 elektroner => V Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har lavet denne opgave rigtigt, og hvis ikke vil i ikke forklare mig hvordan ... -
Geometri, retvinklet trekant
ForumindlægHej, er i tvivl om en opgave, som desværre ikke kan uploades Figur 1 viser et telt. Figur 2 viser længdesnit gennem teltet. Nogle af målene fremgår af figuren. Teltet er bygget op som et typisk telt, med 2 retvinklede trekanter, en i hver ende, og et rektangel i midten, men jeg ved ... -
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
Mat - eksamensopgave
ForumindlægHej "venner".. der er en lille opgave der driller mig lidt.. her er den:Givet punkterne A(6,13), B(15,40) C(-3,4)Bestem en ligning for den linien l, der går gennem A og BBestem en ligning for den linie m, der går gennem C og er parrallel med linien l.Bestem en ligning for den liniem, de... -
Hvad er en outline?
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad en outline er, og hvad der er vigtigt at få med i sådan en? Man skriver jo tit outlines i opgave A(som er nonfiction) og B(som er fiction) til de skriftlige terminisprøver, og man skal jo også lave enten opgave A eller B til den skriftlige eksamen i engelsk. Er der nogen,... -
Bestemme notetagning
ForumindlægJeg har lidt af et dilemma. Jeg går på HF enkeltfag og er lige startet på et geografi hold. Problemstillingen er så den at jeg igennem min tid på HF enkeltfag altid har taget noter i hånden og er lige gået fra hånden til computer for at gøre mine noter mere overskuelige. Min lærer kommer så og si... -
Vektorer
ForumindlægHej jeg er ved at lave opgave 3.067 i Eksamensopgaver i matematik bogen. Jeg har lavet del a) og b) men er gået i stå i c) Spørgsmålet lyder sådan : C er et punkt på den linje, der går gennem P og har retningsvektor a bestem koordinatsættet til C i hert af de tilfælde, hvor arealet af tre... -
Prøve situation
ForumindlægNår man skal op i dansk skriftlig og mundtlig, er det så fremlæggelse og stil eller hvad? Går i 8. Klasse. -
Engelsk årsprøve
ForumindlægJeg skal d. 8 juni til engelsk skriftlig årsprøve på 5 timer. Men jge vil spørger om de 5 timer, bruges de til kun at skrive stilen, eller skal man også noget andet??? -
Engelsk terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal til engelsk terminsprøve for første gang i morgen. Jeg vil spørge om der er nogen der ved hvad læreren ligger mest vægt på, i den skriftlige fremstilling? Tak på forhånd:) -
Hjælp til beståelse af eksamen 2011
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget. Hvis man i årskarakter i et fag f.eks. har fået 4 skriftlig og 4 mundtlig og kommer til eksamen i det skriftlig og får 00 - har jeg så ikke stadig bestået faget samlet set? Og i et andet fag, hvis der i årskarakter f.eks. er gi... -
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
kemisk ligevægt...hjælp
ForumindlægHej :-)Jeg har et problem med en ligevægt-opgave. Jeg har følgende ligevægt:3H2 + N2 ->Altså ammoniaksyntesen. Der er i starten 0,7 mol NH3, 3,0 mol N2 og 2,0 mol H2. Volumen er 10 L. T = 400 grader C.Jeg har beregnes K til at være 2,04.Desuden har jeg beregnet de 3 gassers partialtryk:pH2 = ... -
Andengradsligninger og polynomier
Forumindlæghej jeg skal bruge 1-2 sider notater om andengradsligninger og polynomier. gerne med formler og eksempler -
Opgave
ForumindlægHvordan kan man forholde sig etisk til ebola-epidemien? Hvad menes der med etisk?
