Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18661 til 18680 af 45450
-
Hvilken problemformulering er bedst ?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive et essay, som skal bruges til min mundtlig eksamen til juni. Jeg har skrevet 2 problemformleringer som jeg gerne vil høre jeres mening på. Især iforhold til sværhedsgrad, synes det er et kæmpe emne, og rigtig svært at begrænse, men så alligevel også spændene ... -
statistik
ForumindlægEr det her eksempel grupperet eller ugrupperet talmateriale?????? http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test Herudover har jeg et spørgsmål, som jeg håber I kan besvare... Hvad menes der med, at jeg skal "Inddrage hvordan chi-i-anden-testen kan anvendes ... -
Problemstillinger og problemstillinger: Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, der handler, om hvordan USA overvågede Sovjetunionen under den kolde krig i samfundsfag og historie. Jeg har specificeret emnet til at handle om Cuba krisen, hvor USA opdagede sovjetiske raketter på Cuba vha. spionfly. Her under vi jeg analysere J.F. Kennedys tv-ta... -
dansk skr. eksamen
ForumindlægHej nu sidder jeg og skal op i dansk i morgen, og har derfor lige nogle opklarende spørgsmål :) 1. Hvilken fremgangsmåde skal man benytte ved de forskellige tekster, her tænker jeg specielt på "redegør og diskuter" samt essayet :), ved godt det sikkert lyder basalt, men det kunne være ... -
Induktiv eller hypotetisk-deduktiv
ForumindlægHej, jeg arbejder med en opgave hvor dispositionen ser således ud: - Teori fremlægges - Teori perspektiveres over i en anden kontekst ved hjælp af anden teori - Teori testes empirisk gennem en kvantitativ analyse, hvor der laves hypoteser på teorien fremlagt. - En forklaring af virkelig... -
HHX - skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHar lige været til skriftlig eksamen idag i mundtlig dansk (HHX) Vil gerne høre hvad I andre valgte og hvordan det gik? Valgte selv opgave 1, Skysamleren af Hanne Marie Svendsen.. Hvis der er andre der har valgt den samme, vil jeg meget gerne høre hvad I analyserede jer frem til :) -
Bank konkurs betydning for det økonomiske kredsløb.
ForumindlægHej (: Jeg er blevet stillet følgende spørgsmål og jeg kan ikke rigtig få startet. Giv en analyse af konsekvenserne hvis en stor mængde banker går konkurs. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe !! På forhånd tak !! -
hjælp mig med dansk historieopgaven
ForumindlægHJÆÆLPP MIGG!!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal stille min dansk-historieopgave op, jeg har valgt dansk og skal analyser 3 af H.C. Andersens eventyrer, kan nogen hjælpe mig??? svar så hurtigt som muligt tak da den skal afleveres i morgen!!! -
Stil "The First Party"
ForumindlægHej... Jeg er gået helt i stå med min engelske stil, som er en analyse og fortolkning af "The First Party" der er skrevet af Attia Hosain. Jeg har indtil videre skrevet følgende: The First Party ”The First Party” is a short story from Attia Hosain’s collection of short stories:”Phoen... -
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
TOEFL - repeatable?
ForumindlægHvis man lavede rod i den, i en TOELF (Test of English as a Foreign Language) er den så gentagelig, hvis man gennemgår kurser? Skal ta' den test, når jeg går ud af gymnasiet. -
Hvad siger i til samf??
ForumindlægHejsa folkens...Nogen der har en god opgave om Englands- og Blairs "medvirken" under Irakkrigen?? Jeg er lidt lost - og ved slet ikke hvorfor jeg har valgt samfundsfag, troede jeg var god til det - men nej... Jeg blev klogere.. Eller det gjorde jeg jo så ikke :o) -
Karaktergivning af en eksamensopgave - ikke tilfreds
ForumindlægHej. En (dansklærer) der en som kan hjælpe med at vurdere min eksamensaflevering, jeg er nemlig ikke enig med den givende karakterer. :) - Stephani -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
Sprogrejse
ForumindlægHej alle! Jeg vil rigtig gerne forbedre mit engelsk, og har derfor længe haft en drøm om at komme på sprogrejse eller en form for udveksling. Jeg har undersøgt forskellige muligheder, men problemet er at de ofte er rigtig dyre, og jeg har desværre ikke så mange penge.. Er der nogen som har nogl... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
AT-synopsis om "Cuba efter Castro"
ForumindlægHjææææælp!! (til samfundsteorier...) Jeg er i fuld gang med at skrive synosis om Cuba Efter Castro i AT-forløbet om Fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene samfundsfag og spansk. (ved godt at Fidel er gået af, men det var før jeg valgte opgave:D og heldigvis - for min opgave - sidder der ... -
Ville du være sød at hjælpe mig:(
ForumindlægHej er der nogle der ville hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger til engelsk, jeg lave en aflevering til imorgen. Og er self. igang, men har svært ved at oversætte.Ingen af min forældre kan Engelsk så kan ikke få hjælp af dem. Men tak på forhånd -
Engelskkarakterer
ForumindlægHej Jeg går på folkeskolen, i 9. klasse. Jeg er generelt okay til engelsk, både skriftligt og mundtligt, og jeg får for det meste 10 i mine afleveringer. Alligevel har jeg fået 4 i skriftlig og 02 i mundtlig engelsk på mine standpunktskarakterer. Dette har jeg svært ved at forstå. Hvor meget jeg ... -
Valg af matematik niveau
ForumindlægHej, Jeg går i STX 1g og skal til at vælge linje - enten Sam/Mat eller Sam/Eng. Jeg er god til engelsk da det næsten er mit modersmål, men jeg skal bruge Mat A i mit videre studie. Mit spørgsmål er om det vil tjene mig bedst at vælge Eng A / Mat B og så supplere Mat A efter gymnaniset eller om j...
