Matematik

Valg af matematik niveau

27. september 2018 af Amanda5000 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg går i STX 1g og skal til at vælge linje - enten Sam/Mat eller Sam/Eng. Jeg er god til engelsk da det næsten er mit modersmål, men jeg skal bruge Mat A i mit videre studie. Mit spørgsmål er om det vil tjene mig bedst at vælge Eng A / Mat B og så supplere Mat A efter gymnaniset eller om jeg skal tage Mat A / Eng B så jeg allerede nu får Mat A? Jeg er meget bedre til engelsk og vil kunne forvente at få topkarakter hvorimod matematik er noget sværere for mig. Da A fag vægtes højere vil jeg helt sikkert få et bedre snit med Eng A / Mat B modellen, men skal så supplere efter. Er der noget jeg ikke er opmærksom på?

Jeg ved at gennemsnittet genberegnes - jeg går ud fra at det er Mat B karakteren der tages ud og erstattes af Mat A?  Og hvis det forringer mit snit er det det nye snit der gælder. Gør det snittet bedre er det det oprindelige snit der tæller. Er det korrekt forstået?

På forhånd tak for svar.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. september 2018 af guuoo2

Vælg engelsk A, men tag mat A som valgfag i 3.g.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. september 2018 af 1Help1

Hvis du vælger Samf A og Eng A, så skal du passe på med at ikke have for mange A-fag.
Så vidt jeg ved, så kan man have fem A-fag, men det vil blive for hårdt med de fem A-fag (sagde min lærer).
Du har allerede Dansk A og Historie A, og hvis du så vælger Samf A og Eng A, så vil du have fire A-fag.

Meeen... så har jeg et spørgsmål. Har du valgt et fortsættersprog (tysk eller fransk) eller et andet sprog? For hvis du ikke har valgt tysk eller fransk (som er på B), og du derimod har valgt at lære et nyt sprog, som er på A, så har du ikke nogen mulighed for at vælge Mat A som valgfag i 3.g

Så regn lige ud, hvor mange A-fag, du i forvejen har, og så derefter se om du kan vælge Mat A som valgfag. :)

Stil gerne spørgsmål, hvis der er noget, du ikke forstår. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. september 2018 af Mathias7878

Jeg havde Samfunsfag A, Engelsk A og Matematik B som studieretning. Jeg valgte at opgradere Matematik B til A i 3g, og jeg synes ikke, at det var hårdt med 5 A-fag.

Hvis du arbejder meget, og går mere i byen osv, kan det blive forholdsvis hårdt. Laver du dog ikke det store, burde 5 A-fag ikke være noget problem i mine øjne. 

- - -

 

 


Svar #4
03. oktober 2018 af Amanda5000 (Slettet)

Hej alle,

Mange tak for jeres input - det har været en stor hjælp.


Skriv et svar til: Valg af matematik niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.