Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18661 til 18680 af 29738
-
please hjælp matematik
ForumindlægAntallet af danske lønmodtagere, der betaler til efterlønsordningen, er i perioden 2000-2005 aftaget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær funktion hvor x er antal år efter 2000, og y er antal lønmodtagere, der betaler til efterløns¬ordningen. Det ... -
Hundredårskrigen
ForumindlægHej med jer derude :) Jeg skal skrive en længere opgave om hundredårskrigen.. er der nogle der har nogle links eller evt. en opgave om emnet, det har nemlig ikke været muligt for mig at skaffe bøger :-( -
Reducer og isoler
ForumindlægOpgaven lyder: Reducér (x+y)^2 - 2 xy, og isolér r i formlen l*r^2+ p = q Hvordan gør jeg det???? -
Blodkredsløb
ForumindlægHej jeg er igang med en biologirapport hvor jeg skal komme ind på blodkredsløbet. Er der nogen der kan se efter om jeg har forstået det rigtigt: Blodet strømmer rundt i et lukket kredsløb. Vi starter i venstre forkammer af hjertet som fører blodet igennem Aorta som er en den største arter... -
sammensatte ord
ForumindlægHej hvordan finder man ud af om et ord er sammensat eller ej. jeg kan se at jeg har et svært punkt på dette område. Har du evt. en rette nøgle / regler man kan følge for at skrive sammensate ord korrekt vil jeg meget gerne have dem. Tak på forhånd. -
question tag
Forumindlæghej alle hvad er reglen for question tag sidder her med en opgave om det men kan ikke rigtig finde ud af det:/ the boys are good at football, er det så are they eller isen't they ved det ikke helt håber i vil hjælpe tak:) -
artikel
ForumindlægNu står der i min bog at "most" (det meste, de fleste" og one (den/det ene) ikke har nogle artikel. men man kan da godt sige: "the most interresting thing..." eller??? -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
Indre energi
ForumindlægHvad er definitionen på indre energi? Er det det samme som termisk energi? Hvorfor bruger man så ikke blot en betegnelse/et begreb? -
Nogen der ved om emnerne til skriftlig dansk??
Forumindlægheey folkens. Er der nogen der kender til emnerne i skriftlig dansk i år? -
Mundtlig tysk!
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk om snart og kunne vil godt bruge hjælp til at blive bedre. Nogle der har lyst til at hjælp mig eller har forslag til hvordan jeg kan blive bedre? Hilsen -
hvordan beviser jeg det???
Forumindlæghvordan beviser jeg at 2n-(1+2+4+8+16+....+2n-1)=1 -
Faseændring
ForumindlægNu har jeg både kigget min bog igennem, studieportalen og diverse sider på nettet, men jeg forstår stadig ikke hvad en faseændring er. Er det når vand bliver til damp f.eks. er der nogle, som muligvis vil give mig et eksempel på det. -
Eksamen! Alt for nervøs!
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen imorgen mandag. Jeg er så bange for at kludre i det. Og jeg tænker alt for meget på tingene. Jeg får svært ved at trække vejret, og så begynder jeg at snakke lavt. Nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre for at slappe af inden imorgen? På forhånd tak! //Rawster -
HJÆLP PLEASE
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig følgende spørgsmål. Det haster virkelig. Forklar, hvorfor (n,r) kan bruges til at beregne antallet af forskellige delmængder, af bevis , at k(n,r)=k(n-1,r-1)+k(n-1,r) Med venlig hilsen En der virkelig har brug for hjælp -
påvirkning af enzym aktivitet
ForumindlægNævn 6 faktorer, som kan påvirke enzym aktivitet. Hertil ka jeg kun komme på pH og temperatur. Kender i til andre? -
Religion - hjælp!
ForumindlægHej, studi Har bare et spørgsmål ang. religion, som jeg håber i kan hjælpe mig med: 1. Hvad er en lignelse helt konktret? 2. Hvilken genre har en tekst fra koranen? Er det bare vers? -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
Matematik beregning
ForumindlægBeregning af potensfunktioner: A) 2*x^7=17 B) 4*x^2,6=42 c) 15*x^12=197 d) 0,5*x^4,1=122 e) 14*x^½=56 Nogle der evt. gider regne resultaterne ud? Har dem selv, hvis i først vil se - men vil gerne se om jeg har regnet dem ud rigtigt. -
opgave 4
Forumindlægjeg skal bruge hjælp til hvordan jeg regner den vedhæftede opgave
