Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18721 til 18740 af 117955
-
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Bevis for andengradspolynomium
ForumindlægHey, jeg skal lave et bevis for andengrads polynomiun, og har fundet et her inde i forvejen, som jeg for står beviset i starten, men da den når til følgende forstår jeg ikke helt Vi trækker 4ac fra på begge sider og beslutter os for, at kalde b²-4ac for d: (2ax+b)² = b² ... -
KRAV TIL BANKELEV UDDANNELSEN
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med min søgen omkring om jeg har nok skolegang med i bagagen til at søge ind som elev i en bank? Er en 2 årig HG nok? Har erhvervsøkonomi på B niveau ellers er resten på C niveau, sys jeg har hørt en lille fugl synge om at man min skal have... -
Omskriv til formen
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en opgave fra A-niveau eksamen som skal løses uden hjælpemidler. Sagen er at jeg godt kan se hvordan fremgangsmåden er, men jeg kan ikke finde ud af at indsætte korrekt. Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formen (ax+b)^2 Håber der e... -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
Mundtlig matematik - Renteformel
ForumindlægSkal snart til mundtlig matematik eksamen. Men kan ikke finde et bevis for renteformlen. Nogen der har nogle forslag? -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
ti-89 købes
ForumindlægHej, er der nogle der har en ti-89 som de gerne vil sælge for omkring 800 kr.?Jeg har virkelig brug for en, når jeg skal til eksamen her til sommer, og jeg har ikke råd til at købe en helt ny. -
ekstemporaltekster
ForumindlægHej, da jeg snart skal til eksamen, ville jeg høre om nogle sidder med nogle ekstemporaltekster, jeg skal øve mig på.. Og nogle som kan give mig gode råd? På forhånd tak! :D -
Analyse af Benny Andersen - Muddermålet, og E. Lembcke - Vort modersmål er dejligt
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til eksamen i Mundtlig dansk i 9. klasse. Her skal jeg analysere de to ovenstående tekster som også er vedhæftet. Jeg synes at de er rigtig svære og har brug for hjælp til dem! Jeg håber på en positiv oplevelse af studieportalen, da det her er mit første oplæg! Mvh Matti... -
Bevis for formlem for rødderne i et 2.gradspolynomium
ForumindlægHej..Ved I hvor jeg kan finde et bevis for formlen for rødderne i et 2.gradspolynomium?Tak. -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
eksamensforberedelse;
ForumindlægHvordan forbereder i jer bedst til eksamen?Udover at gennemlæse pensum, er der så andet man burde gøre, og hvad?Og hvordan bevarer i bedste overblikket til selve eksamen? -
Droppe ud eller smidt ud ?
ForumindlægEr det bedst at droppe ud af gymnasiet inden de mundtlige eksamer eller at blive smidt ud ? Kan man evt. tage Hf efter sommer uden en 10.klasse ? på forhånd tak : Anna -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej :-) er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte disse sætninger fra dansk til tysk? Der er desværre optaget - kan de ringe tilbage senere? Hvad kan jeg hjælpe dem med? hej, der er hos... undskyld, kan de sige det igen? du må have forsat en god dag. hej, du snakker med... kan de v... -
Kirken betydning og udvikling gennem den Europæiske middelalder
ForumindlægJeg skal op til en prøve allerede i morgen, jeg har trukket emnet dansk og europæisk middelalder. Jeg har fået kilder der klart ligger op til t jeg skal arbejde med kirken og dens betydning. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan jeg skal formulere mig så jeg kan have en rød tråd hele vejen gennem ... -
HJÆLP
ForumindlægNogle der har været oppe i matematik C HF skriftlig?? -
Adgangskrav
ForumindlægHej.. Hvis man har matematik på A, men den videregående uddannelse kun kræver matematik på C, hvor matematik på C skal bestås. Men hvad, hvis man ikke består matematikken på A kan man så ikke komme ind? For kan jo sagtens bestå matematikken på C. -
3. årsopgave
Forumindlæghi..Jeg skal til og vælge emne til 3.årsopgaven.. tror det bliver biologi. Men er der nogen der lige kan give mig nogle forslag om nogle emner jeg kan skrive om i biologi? ville blive rigtig glad:0)hej
