Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18721 til 18740 af 95434
-
Let kemiopgave
ForumindlægHej! H2 + CO2 ⇔ H2O + CO Har en ligevægtskonstant på 1,6 ved 720 ºC - Reaktionsbrøken ved stuetemperatur er beregnet til 5,5 - BEHOLDEREN OPVARMES TIL 720 ºC hvorved ligevægten indtiller sig. her kommer spørgsmålet så; b) I hvilken retning forløber nettoreaktionen? Håber på lidt h... -
dansk stil
Forumindlæghej.. Er der en som har styr på hvordan man skriver en dansk stil til et 12 tal.. Jeg har skrevet en stil, og tror på at den blev fin.. Jeg håber at der er nogen der kan kigge på den.. mvh Rixer -
Rettelse af engelsk stil. HURTIGT TAK
ForumindlægHej, jeg har skal lave en aflevering om Anoreksi, med nogle få spørgsmål. Jeg ville høre, om der måske var nogle, som ville kigge den igennem-Skrive hvad de synes. Rette værste fejl. Og fortælle mig, hvad jeg gør forkert :) Fit or fat Anorexia Outline Who is most at risk of getting the disorder... -
Index minus(?)
ForumindlægEller indeks...jeg ved det ikke. Mit problem er, at jeg ikke ved om dette minus skal være der eller ikke. Kender I det? Det skulle efter sigende være et ekstra minus man bruger, når man udregner vektorproduktet. Men kun foran den midterste udregning. Det er min privatlærer som har fortalt mig o... -
Lineære Afbildninger
ForumindlægJeg skal op i lineære afbildninger og har ikke rigtig nogen ide om hvad det er. Kan i sætte mig ind i hvad det går ud på eller henvise mig til et sted det står godt forklaret? -
Differentialligning
ForumindlægGod aften! Er i gang med at lave eksamensspørgsmål til mundtlig matematik A, og sidder fast i denne her bevis. "Bevis at den fuldstændige løsning til differentialligningen y'=ky er en eksponentiel sammenhæng" Her set at der er en del videoer, der minder om det, men er usikker om ... -
trigonometri
Forumindlæghej, jeg sidder lidt fast ved denne opgave. Den er ret enkelt, jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men kan bare ikke lige få det til at passe med de cosinusrelationer der findes. Jeg har; A=43 c=12,6 a=10,1 -
Alle os, der skriver om kultursammenstød i vesten
ForumindlægSkal vi ikke samle os her og hjælpe hinanden? Personligt er jeg utroligt meget i tvivl om, hvor jeg skal tage fat. Jeg skriver i samfundsfag A (hvorfor jeg er nødt til at bevæge mig ud over det sociologiske) og religion C. Hovedtanken er naturligvis østens kultur der 'rejser til vesten' m... -
hjælp : Rettelse
ForumindlægHej folkens . En der gider og rette min engelsk opgave : ) ? Øvelse 3 På grund af pengemangel har jeg måttet tage ekstra arbejde. Jeg har ikke kunnet male hele huset. Efter ylykken har hun måttet bruge krykker. Hvorfor har kluben ikke villet være med I konkurrencen? Flytningene har ikke mått... -
uddannelse
ForumindlægHej jeg har tænkt på at læse til neurofysiologi assisent, men der står, at man skal bestå dansk E, matematik E, englesk F osv. men jeg har haft et gymnasieuddanelse, hvor jeg har haft matematik A, Dansk A og engelsk B. Tror jeg skal gennem grundforløb når jeg allerede har haft de fag på en højere... -
Læse gymnasiet/IB i sverige
ForumindlægHej, jeg står med problemet at mine forældre bor i sverige (ikke i malmö), og jeg har prøvet at tage toget til dagligt for at læse i København (Metropolitanskolen). Det er simpelthen for langt og nu overvejer jeg at læse IB/gymnasiet i sverige. Er der nogle der ved noget om det faglige niveau der... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
Lektiehjælper til matematik a
ForumindlægJeg går i 3.g i Himmelev, Roskilde. Jeg har valgt matematik på a-niveau, og allerede nu kan jeg mærke, at jeg får meget, meget svært ved at følge med. Jeg tror derfor, jeg får brug for én, der kan hjælpe mig med at få forståelse for de ting, min lærer ikke formår at lære mig (hun er mægtig god ti... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHej, jeg går på HHX og jeg skal op i mundtlig matematik eksamen om to dage, og jeg frygter for jeg dumper. Jeg har allerede dumpede både skriftlig og mundtligt i karakterbladet. Jeg ved at man kræver bestået matematik B i fremtiden hvis man vil arbejde med "gode" karrierer. Har man så m... -
SRP - Billedkunst og engelsk?
ForumindlægHej, nu skal jeg jo i gang med at finde et emne til SRP. Jeg skal have engelsk som mit fag på A-niveau, og det andet fag har jeg valgt som billedkunst. Jeg interesserer mig mest for moderne kunst og kunne godt tænke mig at skrive om fx surrealisme, men jeg ved ikke helt, om det ville egne sig, da... -
Mangler udfordring
ForumindlægJeg er 13 år og går i syvende klasse. jeg er en del foran i matematikken, især vis det gælder ligninger. Jeg søger nogle som kunne give nogle svære ligninger. jeg har arbejdet med (to ligninger med to ubekendte). vis i skulle få løst må i meget gerne sende mig nogen. det må godt være 9. og 10. kl... -
Mdt. eksamen i biologi B - struktur i fremlæggelsen (HASTER)
ForumindlægHej, Har netop i dag trukket spørgsmål mundtlig eksamen i biologi B. Da dette er en 24-timers eksamen sidder jeg derfor nu og forbereder fremlæggelsen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan fremlæggelsen skal struktureres - jeg har fået oplyst to artikler, seks figurer samt et par tilhørende spørgsmål,... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægDet drejer sig om følgende opgave i Eksamensopgaver i matematik (3-årigt forløb til A-niveau), opg 6.014:I et bestemt lotteri er sandsynligheden 10% for, at en lodseddel giver gevinst.Hvor mange lodsedler skal man mindst købe, hvis sandsynligheden skal være større end 50% for, at mindst 2 af lods... -
Disp. Medicin Kvote 2
ForumindlægFor at opfylde adgangskravene til medicin, kvote 2 på SDU, mangler jeg at bestå skriftlig Matematik samt hæve kemi fra C til B. Så jeg leder rundt på SDU's hjemmeside, og bliver helt lettet da jeg læser at: "Opfylder du ikke adgangskravene anbefaler vi, [...] Uanset om du søger i ... -
Beringermeteoritten
ForumindlægFor 40 tusinde år siden ramte en stor meteorit Jorden. Nedslagskrateret kaldes Barringerkrateret og ligger i Arizona, USA. Krateret er 180 m dybt og 1,2 km i diameter. Meteorittens masse er vurderet til 1,3 ·109 kg, og dens fart lige inden nedslaget er vurderet til 1,5 · 104 m/s. ...
