Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18721 til 18740 af 32350
-
Komplekse tal ?
ForumindlægMIt spørgsmål går på om nogen vil definere og uddybe begrebet "komplekse tal"..? Der står ikke noget i min matematik bog, og min lærer har nævnt det nogle gange, så jeg er efterhånden blevet nysgerrig.. Bare lige overordnet, ville jeg gerne høre om det.. -
Kildehenvisning
ForumindlægHejsa. :) Jeg har i forbindelse med min SRP om kolesterol i biologi og matematik fået kontakt til en forsker. Hvis jeg nu anvender stof som hun har fortalt om hvad skriver jeg så i min litteraturliste og kildehenvisning? Er der noget der hedder personlig samtale eller er det et form for interview? -
Simplex SRP
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om lineærprogrammering i matematik, herunder er en af spørgsmålene, redegør for de grundlæggende principper i simplex. Nogle der har nogle links eller kan fortælle mig noget om simplex, har forsøgt at søge på nettet men syntes ikke rigtigt jeg forstår det jeg finder frem. -
Privatlærer /København
ForumindlægHej .. vi leder efter en privat lærer der kan hjælpe vores barn med Matematik han går på gymnasiet 1 år niveau B E-mail ; [email protected] Mvh Henrik -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år? -
AT opgave rettes !!!!!
Forumindlæghej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution? -
Terninsprøve. - screenshot
ForumindlægHej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det? -
Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)
ForumindlægHej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl... -
Hjælp til maple
ForumindlægHej derude, jeg har en prøve i morgen i matematik hvor jeg skal bruge maple! Er rimelig lost indenfor maple proceduren, jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig online imorgen? Er villig til at betale, da det er en vigtig opgave for mig Kontakt mig for mere info -
Hvor mange eksamer?
ForumindlægJeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det? -
Hjælp med radius!
ForumindlægHey people :-) Jeg er igang med en matematik opg., kan ikke komme videre med den. Håber der er nogle derude der har lyst til at hjælpe! :-) En kugleformet olietank, rummer 1000 L. Hvor stor er radius? Tak på forhånd! :-D -
andengradspolynomier og faktorisering???
ForumindlægHej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet? -
Hælp
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan lave. En der vil hjælpe tak på forhånd. Afstand til en bygning Bygningen er 100 meter høj, vinklen op til toppen er 55 grader ( målt fra jorden) Hvor langt er der hen til bygningen -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven? -
terminsprøver
Forumindlæghej jeg er en pige der går i 8kl mandag d.12/12-2011 er der terminsprøver på min skole. og det er FØRSTE GANG JEG FÅR NOGEN RIGTIGE TERMINSPRØVER er der råd til hvordan man kan blive bedre til matematik eller hvordan man kan forberede sig til terminsprøver??????????????? please hjælp mi... -
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ...
