Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18741 til 18760 af 32066
  • Hvad betyder det symbol

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder med en matematik opgave som indeholder et symbol som jeg ikke huske rat have fået forklaret. Jeg kan ikke finde det noget sted. Det ligner et C men er gjort breddere og med en streg i midten. Jeg har vedhæftet et billede af symbolet som jeg selv har tegnet i paint.
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    I min matematik-aflevering er skal jeg løse følgende ligning: 30=1/100*x^2+1/10*x Ved selv at regne ligningen ud har jeg fået 86.6, men dette kan ikke passe. HJÆLP.. please..
  • Giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg sidder og knokler med en vigtig matematik aflevering, og der er et spørgsmål jeg er gået i stå omkring, så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.? Hvorfor giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds til en firkant? På forhånd tak! - Katrine
  • forkortning af brøk!

    Forumindlæg
    I min matematik-aflevering skal jeg løse en 2. gradsligning, det går godt til og med dette punkt: y = (-2+kvadratrod(12))/-2 Hvordan kommer jeg videre?? Ved kontrol får jeg -(kvadratrod(3)-1)
  • Finansering: Prisfastsættelse af optioner med stokastisk volatilitet

    Forumindlæg
    Hej derude Er der nogen på matematik/økonomi eller økonomi studierne der har skrevet om ovenstående emne. I så fald må vedkommende meget gerne skrive sine problemstillinger. Jeg skal selv skrive i emnet, har læst en del men har svært ved at finde en passende projektbeskrivelse. Søger ideer.
  • HJÆLP -HASTER

    Forumindlæg
    åh åh. matematikaflevering - men jeg er ikke just en haj til matematik. er der en, der vil hjælpe mig? det er opgave 1.005 fra Stx B: bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)= x^3+k*x^2-3*(-2)+6
  • Reducer

    Forumindlæg
    Heey alle sammen .. Jeg er lige i gang med en afleveringsopgave i matematik, som ser sådan ud: 8a^3*b*a^-2/(2*b)^2 Er lidt på bar bund, så ville være dejligt hvis der var en som kunne hjælpe mig i gang? Tak på forhånd :D
  • regression

    Forumindlæg
    Hej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-)
  • Er mine karaktere okay

    Forumindlæg
    Jeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik??
  • den deduktive metode

    Forumindlæg
    Hej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 år, der søger lektiehjælp 1-2 gange om ugen til matematik på10 klasses niveau. Jeg bor tæt ved Århus (10 km) og går i 10 klasse. vh Sofia
  • Opsparingsannuitetsformlen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har søgt rundt på nettet for at finde et bevis til Opsparingsannuitetsformlen, dog har jeg ikke haft heldet med mig, er der evt. nogen venlige sjæle som kunne opskrive den og evt bevise den, så jeg forstår den - skal nemlig op i det i mundtlig matematik På forhånd tak
  • Differentilakvorient

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til matematik mundtligt, og er gået lidt i stå ved dette delspørgsmål: "Vis, hvordan man ud fra definitionen på differentialkvotient kan bestemme den afledte funktion for nogle kendte og vigtige funktioner." Hvad gør jeg her?
  • Dm og Vm og faktorisering..

    Forumindlæg
    Hej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ...
  • χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen

    Forumindlæg
    Dav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ...
  • forholdet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave, jeg er lidt i tvivl om hvordan man går til. opgaven lyder Del 9000 kr. i forholdet 1 : 3 : 5. I. del er: II del er: III del er: Matematikken burde være simpel nok i sig selv, men forstår ikke rigtig spørgsmålet. Mvh
  • F-faktor??

    Forumindlæg
    Hey alle, Skal til eksamenen i morgen i mundtlig matematik og har et spørgsmål der lyder således: PROCENT- OG RENTESREGNING Gør rede for renteformlen ?. Vis, hvordan man kan finde én af de fire størrelser ?eller ?når de tre andre størrelser er kendte. Tror i man skal inddrage fr...
  • trigonometri x3

    Forumindlæg
    Jeg skal: I en retvinklet trekant er den længste katete 7 enheder længere end den korteste og hypotenusen er 1 enhed længere end den længste. Bestem længden af den korteste katete Hilsen en skod matematikker ;(
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Sidder og øver mig på matematik prøve, og har MEGET brug for et eller andens hjælp! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man regner med kvadratsætningerne? - jeg forstår ikke hvirdan man ser hvilken en af dem man skal bruge, hvorfor og hvordan? Mangler meget hjælp, så håber der er en rar sjæ...
  • Noter til eksamen søges..

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd!