Søgning på: Engelsk. Resultater: 18761 til 18780 af 23967
-
Hjælp. Politiske holdninger
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for jeres hjælp til min årsopgave i samfundsfag. Jeg har valgt at skrive om vores velfærdssamfund, derunder om vores sygehusvæsen. Jeg mangler oplysninger om de forskellige partiers holdninger til vores sygehusvæsen. Om de vil have besparelser, flere ressourcer osv? Håber i ka... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
latin c?
ForumindlægHvad lærer man helt præcist, når man vælger latin c, som et valgfag? Jeg overvejer nemlig rigtig kraftigt, at vælge det som mit andet valgfag. -
Afstemning af salte
ForumindlægEr det her rigtigt?2Na(+)Cl(-)+Zn(2-)Br2 --> 2NaBr2 + Zn(2)Cl -
AT-eksamen 2012
ForumindlægHej alle! Nu er årets AT-eksamens emne blevet offentliggjort og det er: "Katastrofen - årsager og konsekvenser" Er der nogle der har gode ideér til emner eller fag? -
rettelse af tekst.......haster ...
ForumindlægHer er min tekst så (håber at i lige gider at kigge på den)\n\nMy group existed of 3 persons which were sebastian, Robert and of course my self. \nI will first of all like to start to tell that I have worked with Nora in a project earlier in my other subjects, but I have never tried to work with ... -
3% DNA, men 25 % RNA - hvorfor?
ForumindlægHej\n\nVi har netop haft en time, der skulle få alle vores undervisningsemner til at hænge sammen.\n\nDer så vi en graf, for tørstoffer i en celle.\n\nJeg forstår ikke helt\n\n3% DNA, men 25 % RNA - hvorfor?\n\nOpfatter RNA, som noget der skal laves til m-RNA og så som en del af ribosomerne.\n\nD... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
A Journey - Vurdering.
ForumindlægHello people, ville lige høre om en der gad at give en vurdering af stilen, som er fra Eksamen 2009 A niveau :D Regner selv med i hvert fald 7 :P -
cirkusarena - et ord eller to?
ForumindlægUmiddelbart kunne jeg forestille mig, at det er et ord, da jeg taenker, at det er et sammensat substantiv, men jeg kunne godt taenke mig en bekraeftelse? :) -
Stalin og Churchill
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noget information om hvordan Stalin og Churchills forhold var indbyrdes og hvorfor..!! -
ordbog
ForumindlægHej, jeg skal til fransk eksamen på ondag og kunne virkelig godt bruge en elekronisk fransk-dansk ordbog, nogen der har et link`??? -
Struktur
ForumindlægEfter at have læst en del emner herinde er jeg efterhånden blevet meget i tvivl om strukturen i AT i henhold til synopsis og fremlæggelse. Min synopsis har jeg struktureret således, at jeg har skrevet problemstillingerne og hvilke metode der kan benyttes til at løse de forskellige problemstilling... -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Hjælp - metoder i historie?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet om konflikten i mellemøsten, altså problematikken i gaza. Jeg har skrevet i Dansk og Historie (men med samfundsfaglig vinkel, selvfølgelig). Kan man bruge den hermeneutiske spiral som metode i historie? Jeg har hverken brugt statistikker, modeller, interviews eller... -
BNP-BFI `?
ForumindlægHey..Jeg har problemer med at forstå hvad dette begreber indholder! Jeg ved at BNP står for brutto-national-produkt ( BFI : ved jeg ik) men jeg forstår dt kun som begreb, men ik hvad det betyder! Så jeg vil bare lige spørge om at der er en der gider at forklare kort med evt. et eksempel! det vil... -
Bush-doktrinen?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvor jeg kan finde et eksemplar af Bush-doktrinen på skrift, helst på dansk. Desuden skal jeg helst også bruge monroe-doktrinen og truman-doktrinen på skrift. Skriv hvis i har en idé om hvor disse kan findes. Jeg har søgt på bibliotek.dk men uden held. -
Neoliberalist = nyliberalist ??
ForumindlægHvad er en neoliberalist? Jeg spørger fordi jeg læser Huntingtons "Civilisationernes sammenstød" og i den forbindelse søger jeg noget viden om manden bag teorien. Jeg har læst at han er neoliberalist, men dette er jo ikke det samme som nyliberalist, vel? Håber på en hurtig forklaring:-)... -
Den grimme ælling: Budskab?
ForumindlægHvad er bnudskabet i H.C ANdersens "Den grimme ælling"?
