Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18761 til 18780 af 153574
-
Studieretningsfag i 1 g.
ForumindlægHej, jeg undrede mig over hvilke studieretningsfag alle jer andre 1g'er har. \n\nHar selv:\n\nSamfundsfag A\nMusik B\nEngelsk A\n\n -
Real analyse:
ForumindlægFor to åbne set A og B må det gælde at A+B er åbne. Dén har jeg svært ved at eftervise. Én der kan fortælle hvordan det skal gribes an? -
Lineære funktion
ForumindlægJeg er helt blankt om hvordan skal den regnes. Er der nogen der kan hjælp? En lineær funktion f (x)=ax+b oplyses, at grafen for funktionen går igennem punkterne . C(-1,4) og D(11,-2). a) Bestem konstanterne a og b. -
Forvirret, ligning
Forumindlæg(2*a)*(a-b) = kan resultatet både være 8-2b+a4-ab og 8-2b+4a-ab -
Isoler C
ForumindlægHvis jeg skal isolere c i dette udtryk, hvordan skal jeg så gøre? 2*(a-b/c) = (a-b)/c -
DNA-sekvens og genetik
ForumindlægSidder her med afleveringen som er vedhæftet, - kan ikke finde ud af hele opgave A, - men er ved opgave B , hvor opgaven b og c driller mig lidt. Nogle som kan hjælpe mig? (: For kan intet finde i mine bøger eller på nettet om det -
ingeniør - anerkendt?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre, hvor anerkendt og respektiv en ingeniøruddannelse er blandt unge. Hvad er jeres opfattelse af en ingeniør?Er det bare toppen af poppen eller er det bare det værste i kan forestille jer... -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Trigonometri
ForumindlægHvordan bestemmer jeg længden fra P til A -
Ligning
ForumindlægHej Søde mennesker, er der en der kan hjælpe mig med at Reducér denne ligning ? (a+b)(a-b)^2 ?? -
bogstavregning
Forumindlæga:4-a:6 -
NV-eksamen! -.-
ForumindlægHeej allesammen! jeg skal op til nv imorgen.. jeg ville spørge om der er var nogen som kunne fortælle mig konkret hvordan sådan en eksame foregår.. og hvis i har nogle gode råd vil jeg mere end gerne høre dem! taktaktak :) -
facitliste.....
ForumindlægTja det kan jo godt være at I alle sammen er klar over det..... men der findes en facitlist til kemibøgerne af Helge Mygind på www.haase.dk -
Søgning på indlæg og opgaver samlet
ForumindlægHejHar gået og grublet lidt med en ide her på det sidste. For synes ofte at jeg søger om information/inspiration her på siden hvor det er underordnet om den kommer fra et indlæg eller fra en opgave. Derfor er det ofte ret irriternde at man skal søge på henholdsvis forum og opgave siden. Så jeg fo... -
mol
ForumindlægHej, er der en der vil chekke at følgende er rigtigt:Opgaven lyder: Der fremstilles 5 liter fortyndet svovlsyre (2mol/L) ud fra koncentreret svovlsyre (18mol/L)Hvor stort et volumen skal der bruges af den koncentrerede syre?Jeg har fået:2mol/L * 5L = 10 mol10 mol / 18mol/L = 0,55556 LEr det korre... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
Kastebevægelse..
ForumindlægJeg skal finde den vandrette afstand mellem frigørelsespunkt og nedslagspunkt:m=7,3kgv_0=22m/skuglen bliver sendt afsted 1,1m over jorden i en vinkel på 42grader.Jeg kan godt finde den vandrette afstand hvis ikke 1,1 var hvor den landte, men nu er der lige det stykke længere fordi kuglen har en s... -
Forskellen mellem elektromagnetisme og magnetisme?
ForumindlægHvad er forskellen mellem elektromagnetisme og magnetisme? :)
