Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18761 til 18780 af 169995
-
Aflagte facitlister
ForumindlægHej, er der nogle som ligger inde med aflagte facitlister fra matematikbutikken.dk? -
Inocente - rettelse bedes
Forumindlægopgaven er vedhæftet -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen Sidder og forbereder til skriftlig eksamen hhx mat A er stødt på den her uden hjælpemidler nogen der har et hint til hvad jeg kan gøre? -
Økonomistudiet
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne starte på økonomi-studiet i Århus efter sommerferie, og det ligger helt klart at det er det jeg har lyst til. Jeg skal ikke lave andet end at arbejde indtil september, så jeg ville høre om der er nogen økonomistuderende (eller andre), der har nogen gode råd til hvordan ma... -
vægtning rigtigt udregnet?
ForumindlægHar jeg udregnet dette korrekt eller forkert? Fag - Karakter * vægt = sum Afsætning B - mundtlig 7 * 1,5 = 10,5 Dansk A - skriftlig 4 * 1 = 4 - mundtlig 4 * 1 = 4 Engelsk A - mundtlig 7 * 1 = 7 - skriftlig 10 * 1 = 10 Informationsteknologi C - mundtlig 12 * 0,5 = 6 IØ B - mundtlig 2 * 1,5 = 3 M... -
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom... -
Økonomiopgave om aggregeret udbud/efterspørgsel
ForumindlægJeg har fået stillet følgende økonomiopgave: Vi betragter et fuldkommen konkurrence marked for en given vare. De danske forbrugeres aggregerede efterspørgselskurve er aftagende, mens de danske producenters aggregerede udbudskurve er voksende. Der er et stort internationalt marked for det paglde... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Stelton
ForumindlægHvad er der galt med Stelton? Vi kan umuligt finde problemer til denne velfungerende virksomhed! -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
Karakter beregning
Forumindlæghvordan beregnes karakterene på gymnasiet? V.H Nabil Raad -
Lidt hjælp søges
ForumindlægHej!er der nogen der kan hjælpe mig med at lave a og b i opgave 1.Jeg aner ikke hvordan jeg kan komme igang. Man kender ikke vektor b til at finde projektionen og derefter længden af den. Og jeg ved ikke hvordan jeg så kan finde a bagefter. C og d kan jeg godt finde ud af hvis der er nogen der ka... -
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
Tysk eller Engelsk som valgfag
ForumindlægHey, Jeg skal snart til at vælge valgfag, men er meget usikker på hvad jeg skal vælge. Jeg tænker enten at opgradere Engelsk B til A eller Tysk B til A. Usikkerheden kommer her: I tysk er jeg god til mundtlig, men dårlig til skriftlig og i engelsk er jeg god til skriflig, men ikke helt så god ti... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
HJÆLP! Hvor finder jeg Bush's tale efter 9/11?
ForumindlægHeeej. Sidder og er igang med at skrive SRP om international politik. Min problemformulering lyder således: En gennemgang af væsentlige sider af USA's reaktion på terrorangrebet den 11. september 2001. en analyse af forskellen på amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
regression på lommeregneren
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har fået opgivet en række x- og tilhørende y-værdier for en eksponentielt aftagende funktion. Jeg skal nu bestemme en forskrift for denne funktion. Normalt plejer jeg at indtegne på enkeltlogaritmisk papir og herefter finde a og b og til sidst forskriften. Men vores læ... -
Sammenhæng mellem gennemsnit og det videre uddannelsesforløb
ForumindlægDette er en interessant artikel fra Politiken i dag om sammenhængen mellem gennemsnittet fra gymnasiet og ens videre uddannelsesforløb. Jakob Lange er studiechef ved KU.------Et dårligt snit trækker spor Politiken 11 juni 2006, 5 . sektion side 24 Selv om studenter med et karakter- gennemsnit i d...
