Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18761 til 18780 af 92586
-
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
ultrakort engelsk stil, til rettelse
ForumindlægThe theme is eating disorders. Here it’s about a teenage girl who is obsessed with losing weight. It goes so far that she becomes(?) anorexia. She is a perfect student, but that is not enough for her. She want’s attention and compliment about her look. She is from the beginnig a control-freak and... -
LEKTIEHJÆLP - ENGELSK - PIGE
ForumindlægHej, Vores datter går i 9. klasse på Hornslet skole. Hun har godt styr på grammatikken, men mangler at kunne tale sproget. Hun skal til eksamen til sommer, og hun skal lære at tale sproget inden eksamen! Er der nogen herinde som kan yde denne service, nogen der er gode til at lære en pige at ... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
SRP regel
ForumindlægHej er der nogen der ved om man må bruge gennemgået stof, altså stof man har gennemgået i klassen i srp opgaven. regler siger: • Opgaveformuleringen må ikke bygge direkte på stof, der er gennemgået i undervisningen, men må gerne ligge i forlængelse heraf er der nogen der kan give en ... -
Froholdet
ForumindlægEr i gang med en opagve, der hedder: I 9. A er forholdet mellem piger og drenge 2 til 3. Der er 20 elever i klassen. Hvor mange af dem er piger? Hvordan skal jeg udregne dette? -
Værdipolitik eller fordelingspolitik?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at skrive en opgave og bliver pludselig i tvivl om dette er et værdipolitisk spørgsmål eller et fordelingspolitisk spørgsmål: Skal de grønne afgifter på benzin sættes i vejret? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Rothe97 -
Andengradspolynomie og diskriminanten
ForumindlægJeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__ -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Hej! datalogi
ForumindlægNogen der ved hvordan man i java kan skrive en funktion så man for matrix-vektor-produkt eller matrix-produkt! jeg har lavet en Driver så skal køre en matrix klasse og vektor klasse men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave de to ovenover. er der nogen der har en idee!!! -
BILLEDKUNST EKSAMEN!
ForumindlægHej! Jeg skal op i billedkunst om en uges tid, og er virkelig nervøs. Jeg har ikke haft billedkunst i starten af skole året og er derfor (mega) bagud med de første tre emner som klassen har gennemgået. /: De lyder således: Perspektiv og Henning Larsen, Barokken, og Samtidskunst. Jeg har søgt så m... -
Hvad kræver det at komme ind på Niels Brock??
ForumindlægHej, jeg har lige fået de standpunktkaraltere, som kommer til at være dem vi skal bruge til at søge ind på det vi nu skal, men er ikke helt sikker på om jeg har fået gode nok karaktere, som vil bare høre om det er muligt at komm ind på ibb linjen med mine karaktere. Mine karaktere Dansk: Læs... -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, jeg skal til optagelseprøve på fg ( Frederiksberg gymnasium) det er nogle skriftlige prøver i dansk, matematik og engelsk. Nogen der har prøvet det før? Eller ved hvordan det forgår?. Tak på forhånd -
Fravær
ForumindlægHvordan kan det være at jeg får fravær bare pga. jeg var syg 2 dage ?? Det forstår jeg ikke...?`? Absoult latterligt.. Uacceptabelt.! Vil overveje at klage. Man kan altså ikke gøre for at man er syg. Så siger vejlederen at man skal have 0 i fravær ?? Jeg kender en fra HHX han har i etåretsløb 120... -
Kvadratroden af 20
ForumindlægJeg skal tage kvadratroden af 20 i en opgave uden hjælpemidler. Hvordan gør jeg det? -
Hjælp til forståelse af Gravitationskonstanten.
ForumindlægG = (6.6742 ± 0.0010) · 10−11 N m² kg-2 nu sidder jeg midt i et projekt, hvor jeg skal udregne tyngdekraften mellem 2 astronomiske objekter, jorden og mars. når jeg så følger newtons gravitations ligning, støder jeg på G værende gravitations konstanten. og siden jeg ha... -
Skal på HTX
ForumindlægHej folkens Jeg skal på HTX næste år, og jeg er lige gået ud af folkeskolens 9. klasse. Jeg ville bare lige høre hvor meget sværere det bliver at opnå gode karakterer nå jeg kommer i 1. g, da jeg synes det virkede meget let, eksempelvis nogle fra min klasse fik 7 i fysik uden overhovedet at have ... -
hvad skal jeg gøre ift. valg af linje
ForumindlægDette er et mere personligt sprøgsmål. Skal starte på STX 2020, og er næsten sikker på hvilken linje jeg gerne vil have. Vil super gerne have Biologi A og Kemi B, men jeg er bange for at ved at vælge den linje vil jeg komme i en klasse, der ikke helt er mine typer. Skal jeg bare springe ud i de... -
Omskriv tabel til lineær funktion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
