Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18801 til 18820 af 154719
-
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
STRØM / INDUKTION
ForumindlægSkal op til terminsprøv efter jul, så jeg håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! Hvad kan man lave under emnet "transformation"? det vil være bedst, hvis forsøgene var lidt store, altså at det ikke er 1 minuts forsøg, men i er velkommen til at skrive alle de forsøg i kan komme i tank... -
sandhedstabel (booelsk algebra)
ForumindlægHej har brug for lige at blive sparket igang med dette. Har set flere youtube videoer hvor sandhedstabeller giver meget god mening, men kan ikke lige pt overskue denne! Udfyld sandhedstabel for at bestemme Booleske udtryk, kan nogen hjæpe? Udarbejd ladder program til PLC, som konverterer binært... -
Stråling
ForumindlægHej, Vores emne er UV-stråling og dens effekt på hud. Vi mangler et forsøg til biologi hvor vi havde planlagt at bruge svinehud som"menneskehud". Men vi ved ikke om man stadig vil kunne se forskel på huden når den har været under UV-stråling, da det er dødt. Derfor skal vi finde et and... -
svingningstid
ForumindlægHej, alle der nogen der kan kan fortælle mig hvordan kan man se at svningestid er konstant -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en fysik opgave: 'Forstil dig, at en genstand med massen m flyttes fra højden h1 til højden h2. Du skal i denne øvelse vise, at tyngdekraftens arbejde under flytningen er lig med tabet i genstandens potentielle energi. a. Vis, at tyngdekratens arbejde At er g... -
AT Hjælp
ForumindlægSom så mange andre har jeg et kæmpe problem med AT. Et af mine store problemer er at jeg går på en ultra humanoir linje (Spansk A, Engelsk A, Mat B, Fys B, Idræt B, Samf C, Mediefag C, Psykologi C), jeg vil meget gerne undgå at bruge samf/mat/fysik, derfor har jeg mange problemer med at vælge eme... -
Generel opfattelse af røntgenstråler, samtiden
ForumindlægHi folks, Mine omstændigheder: Jeg skriver SRP om Røntgen i Fysik A og Historie A. Mit spørgsmål: Jeg ønsker at finde noget redegørende tekstmateriale om befolkningens reaktion på de nyopdagede røntgenstråler, evt. reaktioner på andre opdagelser indenfor naturvidenskaben. Jeg ... -
en enkelt opgave? hjæælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne fysik opgave? -Massen af vandet i et bassin er 250 ton. Hvert bassin er 7,5 m bredt og 22,0 m langt. a) Beregn, hvor højt vandet står i bassinet. Jeg har fået a til 1,5151 m. -Hvis vandstanden i det nederste bassin er højere end vandstanden i det øverste b... -
Xe-kerne
ForumindlægHeeej! Jeg har en opgave, og ved ikke om man skal bruge illustrationen i min bog til at lave den, men jeg kan lige skrive den alligevel! Men én ting er sikker - med eller uden illustration er jeg helt lost i den! Opgave 3,2 Fysikkens Verden 2:Denne opgave illustrerer "uroen" i en atomke... -
Energi m.m.
ForumindlægHar lidt blandet spg til afsnittet om Energi og kemiske reaktioner:1.Hvordan antændes en bombe ved elektricitet (måske mere fysik..)2.Er A(vol) altid lille? hva nu hvis der udvikles meget gas?3.eksempel 19 i Kemi 2000 A-niveau 1 på side 119 skriver de: deltaH= -4807KJ - 4mol*8,314*298 = -4817 KJJ... -
Hjælp til valg af fag til studieretningsprojekt på HTX
ForumindlægHej allesammen herinde, håber nogle af jer kan hjælpe mig med ideer til studieretningsprojekt jeg går på HTX:) Jeg har studieretningen Teknologi A, Design B og Innovation C og jeg skal derfor vælge Teknologi som den ene fag, da man skal vælge et a-fag fra sin studieretning, men jeg ved ikke helt... -
Omskrivning af løsning til homogen lineær andenordensdifferentialligning
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRP i Fysik og Matematik omkring svingninger og differentialligninger og jeg er løbet ind i et lille problem. Jeg har fundet den fuldstændige løsning til differentialligningen y''+a*y'+b*y=0 som er f(x)=c1*exp(k*x)*cos(w*x)+c2*exp(k*x... -
Energibevarelse
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til fysik eksamen, og sidder fast i denne opgave. Jeg håber det er ok, at spørgsmålet er på engelsk An 840 kg roller coaster car is launched from a giant spring of constant k=31 kN/m into a frictionless loop-the-loop track of radius 6.2 m. What is the minimum amount that...
