Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18821 til 18840 af 48964
-
Lectio og karaktergennemsnit
ForumindlægSå er det snart tid til karaktergivning, vi får dem gennem Lectio. Er der nogen, der har fået dem og kan se, at gennemsnittet er regnet ud på "den nye måde" (for elever på den nye reform), dvs. hvor A-niveau vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter 1? -
Uddannelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne tage uddannelsen som pædagog, jeg har været inde og læse om hvordan man tager sin uddannelse som pædagog, og der stod at skulle ha lært tysk eller fransk men problemet er bare at jeg ikk har lært nogle af disse sprog. Hvad skal jeg gøre... -
Oprettelse af Fysik A?
ForumindlægHola folk. En af mine veninder går nu i 2.g, og så vidt det ser ud lige nu er der kun 3-4 der har valgt fysik A til næste år hos dem. Har hørt noget om at netop et fag som Fysik A SKAL oprettes, da det er adgangsgivende til så mange videregående uddannelser... Noget folk ved noget om? Eller ka... -
Vektorer i Planen
ForumindlægHey derude :) .. Lidt hjælp til følgende opgave ville være dejligt.. En linje l i planen er bestemt ved parameterfremstillingen (xy)=(0,4)+t(4,6) Bestem afsanden fr punktet A(-1,6) til linjen l . Mange tak på forhånd :) -
Karakterblad
ForumindlægHej, så har jeg fået karakterblad, idag :/. Regnede mit gennemsnit ud= 7,6 Min venindes var på 8,6 :o. Synes så mit er ret dårligt, men hvad synes I ? Hvad ligger jeres på? Kan man snakke med en lærer, om den karakter man har fået, feks. om den var retfærdig, og så videre ? -
en pris udvikler sig sådan...
ForumindlægEn pris udvikler sig sådan: År 1998 : 345 kr. År 1999 : 375 kr. År 2000 : 402 kr. Man ønsker at bruge år 1999 som basisår. Beregn indekstallene for 1998 og 2000 (hele tal). Indekstallet for år 2001 bliver 115. find den tilhørende pris. Hvad skal jeg? -
Geometer - Matematikprogram?
ForumindlægHejj. Nogle som ved hvor jeg kan downloade matematik-programmet 'Geometer' gratis henne ? .. Har været inde på google, og surfet lidt på nettet, men med intet held desværre . Mange tak (: -
formel til at finde a og b?
ForumindlægHvad er det nu formlerne til at finde a og b er til henholdsvis en eksponentiel funktion f(x) = b * a^x, og ved en funktion f(x) = b * x^a ?? -
socialgrupper
ForumindlægHej, er der nogen der kan forkalre og evt. komme med eksempler på hvorfor socialgruppe 1 og 2 og familetypen: par med- og uden børn eksempelvis har det godt i samfundet? I forhold til personer med/uden børn. -
Valg af dokumentarer
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRP, men jeg faldte over en dokumetar på youtube som egner sig godt til min problemformulering. Jeg er dog i tvivl, om det er et krav at man skal kunne finde manuscriptet til dokumentaren/klippet eller kan man bruge selve youtube som kilde og anvende klippet so... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
Analyse, samt fortolk af et kunsteventyr.
ForumindlægNår man analysere og gennemfortolker et kunsteventyr, hvilke principper analysere & fortolker man så efter? -
Hvad ville du gøre?
ForumindlægDet har altid været min store drøm at studere medicin, og det er virkelig, det jeg gerne vil! Jeg må dog erkende, at min snit ikke er højt nok, og jeg er virkelig bange for, at jeg ikke kan blive optaget nogen steder. Jeg føler virkelig, at jeg har skuffet mig selv, fordi jeg ikke har sørget for... -
Polær molekyler
ForumindlægHej, jeg har en kemi aflevering for til imorgen, hvor vi skal gør rede for molekyler der er polær, hvordan ved jeg om molekyler er det?, nogen der kan hjælpe plzzz... her vedhæfter jeg opgaven. det er opgave 5 og 6.:):) -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig med opgave c? Hvis i skal bruge mit resultat i opgave a så sig til, men c'eren forstår jeg simpelthen ik hvordan man regner ud -
Argumentationsform
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på, når man skal karakterisere argumentationsformen i en kronik? Ud over appelformerne? -
integralregning
ForumindlægVil gerne hjælp til denne: Bestem integralet ∫03 (3x2-x+1)dx= 24 Vil gerne detaljeret...På forhån tak. -
Radioen
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad en radio er og hvordan den fungere? Med tekniske ord men også sådan at en som mig kan forstå det, for jeg fatter ikke en meter af hvad de engelske hjemmesider siger og jeg syntes ikke det er særligt godt forklaret på nogle af de danske hjemmesider jeg h... -
hvilket program
ForumindlægJeg skal læse forsikringsmatematik på K.U men hvilket matematikprogram bruger man ?
