Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18841 til 18860 af 24857
-
Lys og farver
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for lidt hjælp til et spørgsmål vedrørende lys og farver. jeg er godt klar over at der bliver absorberet lys for at vi kan se farver, men hvad er det nøjagtigt der sker med lyset når vi kan se farver? læg mærke til at det er i kemi og ikke fysik.. På forhånd Tusind tak... -
Bølgemodel for lyd - eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg ha fået et eksamensspørgsmål i FysikB, der beder mig snakke om bølgemodellen for lyd og komme ind på bælge typer. Jeg kan sagtens finde noget om bølgetyper, men jeg kan dog ikke finde noget, der hedder "bølgemodellen" for lyd i min fysik bog. Bogen, jeg har, hedder BasisFysikB hvis ... -
Sker der en ændring i lysets hastighed, når der sker temperaturændringer?
ForumindlægHej, vi er i gang med at lave et forsøg i fysik, hvor vi måler bølgelængden af en laser og gitterkonstanten af et gitter vha. gitterligningen. Vi skal i vores diskussion i vores rapport skrive om der var evt. fejlkilder. Kan temperaturændringer have været en fejlkilde og hvis ja, hvorfor og hvilk... -
hjææææælp pleeease
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse, er lige begyndt, og er rigtig nervøs, hvis nogen af jer har nogen eksamens opgaver, dansk,matematik , fysik kemi osv så ville jeg gerne låne så jeg øve mig . Håber i kan hjælpe eller skrive nogen links. Og hvordan jeg måske kan forbedre mig og få min nervøsitet væk? :-) -
Stråling
ForumindlægHej Vi er to piger som ikke ved hvilke forsøg, undersøgelser og modeller vi kan lave til en prøve med emnet: Strålings indvirkning på levende organismer. Vi overvejer at tage endten emnet UV-stråling eller partikelstråling men vi synes ikke vi kan finde det vi skal bruge. Vi skal lave et delem... -
Ellære - lille opgave
ForumindlægHej folk. Jeg er igang med nogle lektier i fysik, og jeg er kommet til en opgave jeg ikke rigtigt forstår.. håber nogle kan forklare mig hvad der helt præcis menes.. det vil virkelig være en stor hjælp! :) Opgaven lyder: Tegn et kredsløbet med pæren L1 på 6V, 1,0A samt en formodstanden RFor1 kob... -
Kemiske formler og ioner
ForumindlægHej, i min fysik kemi opgave skal man svare på hvad de negative og positive ioner er i disse kemiske formler: CaSO4, MgSO4, CaCO3, AgNO3, CuSO4, NaNO3, NH4Cl, Ca(NO3)2, K2CO3 og ZnCl2 For eksempel er det positive ion i NaCl Na+ og det negative ion er Cl- Men jeg kan simpelthen ikke forstå det, ... -
Forbrænding
ForumindlægVi har i fysik lavet et forsøg, hvor vi skulle måle den energi der blev overført fra en brændende peanut til en dåse med vand. Vi beregnede så den overførte energi og sammenlignede det med varedeklarationen. Der er stor forskel på gram energi. Det skyldes at ikke alt energi bliver overført til då... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Min fysik/kemilærer har givet os for at lære så meget som muligt udenad af det periodiske system. Er der nogle, som har et godt råd eller en god hjemmeside hvor man kan lære det? Jeg kan meget af Tom Lehrers 'The elements song', men problemet er så, at den jo er på engelsk og ikke e... -
Energi
ForumindlægHej, jeg er vældig forvirret over en opgave i fysik og søger derfor lidt hjælp til at få den lavet. Hvor meget energi kræver det, at opvarme 150g is, der tages fra en -19°c kold fryser, og som opvarmes til 150g vanddamp ved 100°c. -
vandets fordampningsvarme, den relative afvigelse
ForumindlægJeg er i gang med min fysik rapport om Vandets Fordampningsvarme og er nu nået til resultatbehandling. Jeg skal finde den relative afvigelse i % og jeg ved slet ikke hvordan jeg finder frem til det. En der gider hjælpe? I må også gerne forklare hvad der sker, i stedet for bare at opstille en mas... -
Opgave
ForumindlægHej kan nogle af jer hjælpe mig med en fysik opgave? Et skib har en samlet masse på 30.000 ton. Hvor stor et rumfang ferskvand med densitet 1000 kg/m^3 fortrænger skibet? Hvor stort et rumfang saltvand med densitet 1032 kg/m^3 fortrænger skibet? -
ER det en store fejl ?
Forumindlæghej, vi lavede en fysik øvelse over absorption af gammastråling, og jeg troede at vores kilde var Ba-137 men det var Cs-137. er det så en fejl at sige, at vores gammakilden va Ba-137, fordi det Ba-137 halveringstykkelse som jeg sammenlignet min forsøg med. plz hjælp? -
1 Molær til 2 Molær
ForumindlægHalløj. Jeg er i gang med en fysik rapport, og skal pt til at skrive om et af de forsøg jeg har lavet. Men jeg har fuldstændig glemt hvordan det var at jeg fik lavet min 1 M saltsyre om til 2 M... Hvis det kan hjælpe så var det 40 ml jeg skulle bruge.... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive EP i kemi (b) og fysik (c), men jeg er lidt blank på hvad jeg skal skrive om.. Modtager rigtig gerne gode foreslag :) Skal læse medicinalkemi når jeg en gang er færdig, så ku være fedt med noget derhen af. men jeg har svært ved at finde på noget, uden niveauet bliver alt fo... -
Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken uddannelser man skal gå efter hvis ens gennemsnit er lav. Jeg vil helst have noget med biologi. Jeg har den naturvidenskabelig linje matematik A, Kemi B og fysik B. Håber i har nogle forslag, og jeg vil meget gerne høre dem. -
Isotoper
ForumindlægSkal svare på et spørgsmål i fysik, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af... Det lyder : forklar kort, hvorfor stimerne klumper sig sammen tæt på linjen med N=Z? Altså: hvorfor findes der ikke isotoper, hvor der er mange flere eller færre neutroner, ender er protoner? Håber I kan hjælpe -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej skulle lige spørg kort til dem der har haft eller har Fysik på B (Kun hvis der er blevet fortaget forsøg kan svars) Jeg har påtaget en forsøg om Newtons 2. love som handler om lod der hænger på snor Mit spørgsmål er : Hvad betyder amålt og ateori ? Har en del formler men siden de er ny... -
Opgave - Arkimedes lov
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket med en opgave, i fysik, hvilket overhovedet ikke er min stærke side, jeg har fået et hint, hvilket lyder således: Arkimedes lov. Men jeg kan ikke se mig ud af den, håber der er nogen der har lyst og tid til at hjælpe :) Opgaven er vedhæftet som et bil... -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho...
