Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18841 til 18860 af 158493
-
koordinatsættet til vektor b
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 3.061jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober..jeg ved at vektoren a=(2,-3) om vektor b oplyses det at: vektor a* vektor b=4 ogvektor a*... -
Matrix til ligningsløsning
ForumindlægMin matematik er lidt rusten. Jeg har to ligninger a = b*x + c*y og d = c*x + y Hvordan omskriver jeg dem til matrixform og løser dem (dvs. bestemmer x og y, alle andre bogstaver er konstanter)? -
Annuitet
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig eller måske give mig et link ?. Det skal bruges til mundtlig matematik C. Redegør for opsparingsannuiet og fortælle om hvordan ud fra viden om 3 af størrelserne A, b, n og r kan finde den manglende oplysning. på forhånd tak :) -
ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig? Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint. Så, hvilken ungdomsuddanelse ? Håber i vil ... -
Informationsteknologi - IT - Datalogi
ForumindlægInformationsteknologi - IT - DatalogiHvad laver man i de forskellige overnævnte fag...?Håber nogle kan svare..//Therackoo :D -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
"hatte" en vektor
ForumindlægHmm sidder lige med en matematikopgave, hvor man åbentbart skal "hatte" en vektor for at løse opgaven.. Altså når fx n= , så er n-hat(^)=. Men hvad er det, det betyder rent geometrisk? Har fuldstændig glemt hvad det vil sige.. Har det noget at gøre med normalvektoren? Hvad er det man b... -
beregning af en linje
ForumindlægHvordan beregner jeg den 'fede' streg på linket?? http://peecee.dk/?id=33569 -
Trigonometri
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opgaverne Jeg har sættet et billede af opgaven ind. Håber nogle ville hjælpe, da jeg virkelig ikke forstår det -
Hvordan finder man længden af en graf?
ForumindlægJeg ved godt en graf kan være uendelig, men hvordan finder jeg længden af en funktion som f.eks hedder f(x)=x^2 fra f.eks x = 0 til x = 2. Det er lidt mere simpelt med rettelinjer, men kurver/bøjende grafer ved jeg ikke lige helt hvordan man finder en længde af et bestemt område på x-aksen. Nogle... -
Skriveredskaber på STX?
ForumindlægHej Jeg vil spørger om, hvad man bruger af skriveredskaber på stx, og passer, linealer o.s.v. Eller er det, det samme som i folkeskolen. tak på forhånd -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Mat. Analyse bevis, (simpelt!) korrekt? Heltal osv
ForumindlægHmm jeg er en 2. års htx elev, der forsøger sig med lidt matematisk analyse. Problemet er bare, at jeg har ikke nogen der er i stand til at checke mit arbejde, så jeg er ofte i tvivl om jeg gør det rigtigt .. Er der nogle der eventuelt kunne checke dette lille bevis for mig? Det handler om h... -
Differentiere og finde asymptoter på simpel brøk
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg er fuldstændig på bare bund.. vil bare gerne have noget hjælp til at komme igang og til at finde ud af hvordan jeg regner den :-) En funktion f er givet f(x)=1 / (x^2 - 4) angiv definitionsmængde, asymptoter, monotoniforhold og værdimængde for f det... -
Mundtlig eksamen???
Forumindlæghej!!er der nogen herind, der ved hvordan en almindelig mundtlig eksamen i matematik forgår??min lære på htx fortalta os, at der er en problembehandling, som vi skal fremlægge "forklare" i 5 min. og så har de "cencoren og læren" 10 min til at stille spørgesmål...men jeg er så ... -
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
HJÆLP DET HASTER :S
ForumindlægHey ! Jeg har denne matematik opgave som jeg skal aflevere imorgen, og jeg har i flere dage lavet en bid af den, så når jeg var færdig var der en fra HTX der så den igennem og fortalte at det meste var forkert, og nu sidder jeg bare og glor i luften, og er hel tom i hjernen, hvis nogle kunne hjæl... -
Kan man dumpe?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamner, jeg har valgt en HF og har fået brev på at jeg meget gerne skulle være optaget hvis jeg består min afgangseksamen. Hvad sker der hvis jeg nu dumper til fysik? Eller mundtlig matematik? Kommer jeg så ikke ind? Jeg har nemlig hørt at man godt kan komme ind på S... -
Forklarende formler
ForumindlægHej Vi skal til en prøveeksamen (HTX 2.g) og vi skal op i mundtlig matematik. Vi har fået at vide, at vi skal tage udgangspunkt fra nogle projkter vi har lavet, men sensor er ikke interesseret i hvordan man løser opgaven, men i stedet vores evner til at forklare formler og hvor de kommer fra. ... -
Eksamensæt Hjælp 2005/2007
ForumindlægHejsa Søger folk som har lavet eksamensæt fra HTX 2005 og 2007. Da jeg skal bevis jeg har fået lavet dem imorgen til min matematik lærer. Grund til jeg ikke har fået lavet med, er pga for mange afleveringer og nogle personlige ting... 2005 Link: http://gupl.dk/55843/ 2007 Link: http://gupl.dk/55...
