Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18841 til 18860 af 92738
-
Integrationspunkeer
ForumindlægHej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe? :) Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). Løs ligningen f(x) = 125. -
eksponentiel funktion
ForumindlægHar vedhæftet opgaven har brug for hjælp -
hjælp til passande variabel
ForumindlægNogle som vil hjælpe med at løse denne? -
Hjernen
ForumindlægHey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise -
Ligevægtsloven og reaktionsbrøken
ForumindlægHej SP, jeg skal imorgen op til kemi B mundtlig eksamen, og jeg har problemer med et af spørgsmålene. Det handler om ligevægtsloven, og opskrivning af reaktionsbrøken. De opskrives jo på samme måde(produkter i tælleren, reaktanter i nævneren), men hvad er forskellen mellem de to? på forhånd tak... -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
HVORDAN gør man??
ForumindlægHej :-) Jeg går i 9 klasse og skal til eksamen/afgangsprøve i nogle mundtlige fag og har nogle spørgsmål om det. 1) Hvordan perspektiverer man i dansk, når man skal perspektivere til en anden tekst? Altså finde en af teksterne vi har gennemgået i vores pensum og så fortælle hvad forskell... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
andengradsligning
Forumindlæghej der står i min opg at 2x^+3x+c=0 har løsningen 1 a bestem c b.bestem andengradslignigens anden løsning jeg forstår ikke denne opgave håber i vil hjælpe mig -
trigonomitri
ForumindlægJeg er desværre gået helt død i to blæk opgaver:I et koordinatsystem har en trekan ABC vinkelspidserne A(3,7(, B(17,-1) og C(-2,-4)Beregn længden af højden fra ABeregn trekantens areal -
Halveringskonstant
ForumindlægTemp (C): 0, 8, 15, 25 Holdbarhed (Døgn) : 300, 80, 28, 6 Bestem T½ for holdbarheden og forklar betydningen af denne konstant. Jeg fået T½ til: 4,45. Men hvad betyder det ? :D -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Er dette rigtigt?
ForumindlægHej i opgave 1a) har jeg sagt binpdf(20, 0.24, 1), som jeg fik til 2,6% i b'eren har jeg sagt (20, 0.24, 7), som giver 10% og i c'eren er jeg blank -
hvordan bestemmer jeg en forskrift for f? HJÆLP!
Forumindlæghey. min opgave lyder på: den lineære funktion f(x) går igennem punkterne A(-2.5) og B(4.2) opgave: bestem en forskrift for f. jeg er helt lost hvordan bestemmer jeg forskriften for f? tak på forhånd <3 -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Gennemsnitskarakter? Folkeskole.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne det ud selv men har fået SÅ mange forskellige oplysninger om hvordan man gør, så jeg er forvirret. Jeg går i 9. klasse, og vil bare gerne vide hvor jeg står. Så, jeg skriver mine karakterer og så hvis I vil være søde at regne det ud? Mange tak. Og ja, jeg får ... -
Øvelse 8 salg af jordbær
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med nedenstående opgave? Jeg har prøvet mig frem så mange gange, men forstår slet ikke hvordan man gør? Ole og Dagmar har en lille gård. På lidt af jorden, der hører til gården, planter de hvert år jordbær. De jordbær, de ikke selv kan spise, sælger de ved en b... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge...
