Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18861 til 18880 af 32066
  • Simpel Mat med brøker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe?
  • Karakterer

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • 3. gradspolynomier?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte.
  • studieliv med 12 taller

    Forumindlæg
    Hej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle
  • Linjestykke afsætte 5 punkter som har lige langt mellem hinanden og siderne.

    Forumindlæg
    Måske pinligt, men kan bare ikke huske hvordan det gøres. Jeg har et linjestykke på 500mm, jeg skal afsætte 5 mærker som har lige langt mellem hinanden og lige langt til siderne. Jeg håber en af jer kan hjælpe mig, og forklare matematikken bag det. på forhånd tak
  • Gør rede for sin, cos og tan

    Forumindlæg
    Hej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det?
  • Kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Halløj derude, sidder lige og laver en mindre matematik opgave omkring omskrivning ved hjælp af kvadratsætningerne, men er virkelig i tvivl om disse. Er der nogle der muligvis kan forklare mig til noget der kan hjælpe? Tak på forhånd ;)
  • SRP i Mat A Fys B

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-)
  • Hjælp til at beregne arealet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har denne matematik opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven lyder: 1. Hvad er arealet af det mindste kvadrat? 2. Hvad er arealet af det største kvadrat? Man kan se figuren på den vedhæftede fil! Håber i kan hjælpe mig! :)
  • Primtalsfaktorisering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd.
  • hjææælp

    Forumindlæg
    Jeg har ret svært, ved matematik, så håber i kan forklare mig det på en forståelig måde - I en ligebenet trekant er de to ens sider 3,15 cm , og topvinklen er 72, 0 grader. -Jeg skal beregne grundlinjen
  • hjælp. lineær programmering

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder med en kæmpe matematik aflevering, om lineær programmering. og en af opgaverne lyder at jeg skal skrive en indledning omkring emnet. er der nogle af jer der har nogle idéer om, hvad jeg kan skrive`? tak for hjælpen. Hilsen Mig. (:
  • Equation Editor

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg sidder lige og laver matematik aflevering på computeren og jeg bruger Equation Editor (Word 2003) Her kommer spørgsmålet så: Hvordan laver man mellemrum i Editor, når man skal skrive noget. For det nytter ikke at trykke på mellemrum. Er der nogen, der ved hvordan man gør det?
  • Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC?
  • Trekant ABC???

    Forumindlæg
    i trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lige begyndt på gymnasiumet, og har matematik på a. Jeg har fået min første blækregning for, og der er en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, da jeg ikke har lært om det i folkeskolen. Er der nogen der vil hjælpe mig med et par få opgaver?
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :)
  • Havd bruges statistik til???

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... Er der nogle som kan hjaelpe mig... Jeg skal lave en emneopgave i matematik og den skal hande om statistik... Saa jeg mangler bare at svare paa hvad statitisk er og hvad det bruges til Haaber der er nogle som kan hjaelpe mig... Paa forhaand mange tak for hlaelpen...
  • sinus, cosinus og tangens

    Forumindlæg
    Hej Vi er i matematik ved at arbejde om sinus, cosinus og tangens. Er der ikke nogle som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Beskriv, hvordan de trigonometriske størrelser sin, cos og tan hænger sammen med siderne og vinklerne i en retvinklet trekant.