Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18881 til 18900 af 158923
-
Størts fortjeneste med funktion...
ForumindlægHej igen og igen.. Endnu et spørgsmål til en af opgaverne fra eksamenssættet til matematik b-niveau 2007: En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved: O(x) = 0,04x^3-0,5x^2+2,35x+7,5 1 < x 15 Ved prod... -
Optimering ved funktion
ForumindlægHar et mindre problem:Skal designe et låg til en kasse, som har to endeformer som er formet som en parabel (2. gradspolynom). Alle længder på bundpladen er 2. Spørgsmålet er så:Jeg har som eksempel 10 m^2 materialer som skal bruges til at lave dette tag. Jeg skal så finde ud af, hvilken højde (h)... -
Studere Engelsk
ForumindlægEr det rigtigt at hvis man studerer engelsk på universitet, kam man for eksempel vælge at blive gymnasielærer eller kan man også uddanne sig til noget andet? Hvad med noget der hører til forretningsverden? -
Forhold mellem elev og underviser
ForumindlægEhm det kan godt være at I syntes at det er et mystisk spørgsmål, men er det lovligt hvis en underviser har et forhold med sin elev? åltså rent seksuelt på den måde -
klar
ForumindlægHva så, er I klar til endnu et år efter ferien? -
Brug ordbogen rigtigt
ForumindlægAlt for mange fejl i jeres sprogopgaver skyldes manglende eller forkert opslag i ordbogen. Det er et udtryk for rendyrket dovenskab, når I vælger det første ord på en oversættelse i stedet for at læse det hele igennem. Konteksten (sammenhængen) er vigtig for, hvilket ord, der skal benyttes. Jeg h... -
ny pc til studerende ^.^
ForumindlægHej folkens =) Jeg er nu godt træt af min hp bærbar (15") bl.a. pga. batteri-levetiden... Jeg har længe overvejet en Mac (13") men det er en pc for mig http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1016029/Lenovo-IdeaPad-U310-Ultrabook.html tjek venstil dette link og... -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
lineær-,eksponentiel- og potensvækst
Forumindlægredegør for de tre vækddtmodeller: lineær, eksponentielt og potensvækst, herunder redegør for termerner absolut og relativ vækst. redegør for karakteristiske træk ved de 3 væksttyper, samt for kontansternes betydning for de grafiske forløb. tak på forhånd -
Hvad skal der til for at komme ind på et gym
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad ens karakter skal være for at man kan tage på gym. -
Samtidshistorie på den gamle reform. Bestået?
ForumindlægMojn. Jeg fik for ca 4-5 år siden min studenterhue, og det var vel nok bar' dejli'! Men jeg er sgu lidt i tvivl om hvorvidt jeg er bestået eller ej i faget "samtidshistorie", eftersom jeg åbenbart fik 5 i årskarakter, og 6 i eksamenskarakter. uden at være det største matemat... -
Artikler om kirkens udtalelse af Darwins teorier
ForumindlægHej! Jeg har nu AT, og skal bruge noget litteratur til min opgave. Jeg står og mangler en artikel om kirkens eller kristne menneskers udtalelse om Darwins teorier. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde disse eller er der nogle der har sådanne artikler?' Jeg har forsøgt google, men det lyk... -
Et juleeventyr - filosofiske problemstillinger
ForumindlægHej, Jeg har i dansk fået til opgave at skulle læse "Et juleeventyr" af Ole Fogh Kirkeby (se vedhæftet fil, ca. 5 sider). Nu skal jeg så besvare spørgsmålet: Hvilke filosofiske/etiske problemstillinger rejser novellen? Hvilket jeg gerne vil have hjælp til -
Opgave!! hastee
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe, det haster virkelig -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
Potenssammenhæng
ForumindlægHej. Skal til mundtlig matematik på b-niveau og skal beskrive hvad man bruger a,b,x og y til.. Jeg ved at formlen ser sådan ud: y=b*x^a jeg ved også at a og b er konstanter men er der en, der evt kunne give et eksempel på hvad a og b kunne være? :) på forhånd tak.. -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Køb af MacBook Pro...
ForumindlægHej alle! Efter at jeg har læst en masse gode meninger om en mac og en almindelig PC tror jeg at jeg er kommet frem til at jeg skal have mig en MacBook Pro! Den skal bruges til skolebrug, jeg skal i 8. klasse efter sommerferien, men den skal selvfølgelig også bruges til øvrige ting som musik, bi...
