IT

Køb af MacBook Pro...

27. juli 2014 af CamillaHsørensen (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Hej alle!
Efter at jeg har læst en masse gode meninger om en mac og en almindelig PC tror jeg at jeg er kommet frem til at jeg skal have mig en MacBook Pro! Den skal bruges til skolebrug, jeg skal i 8. klasse efter sommerferien, men den skal selvfølgelig også bruges til øvrige ting som musik, billedredigering og den slags!
Jeg har kigget på en MacBook Pro, 13.3", retsina-skærm, 128 GB flash-lagring/ 4 GB RAM
Nu ved jeg ikke hvor meget 128 GB flash-lagring/4 GB RAM er, men er der nogen der ved om det er nok? Jeg tænker til skolebrug og billeder... Jeg er 14 og skal jo som sagt gå i 8. klasse efter ferien, jeg tager ret mange billeder, dem kan jeg selvfølgelig også have i cloud eller hvad det nu hedder!
En anden ting er at man jo også skal købe nogle ekstra ting ved siden af selve computeren! Selve computeren+office-pakken+forsikring+computertaske, er der mere? Har i noget som i tænke ville være godt at have med?

-Camilla:-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Det er virkelig dumt at købe en ekstra forsikring. Det er penge lige ud ad vinduet hvis dine forældre har en indboforsikring.

Og computeren dækker fint dine behov x 100. De er slet ikke lavet til skolebrug, men til decideret grafisk arbejde. Som kræver langt mere. 

Man kan jo have sin mening om, at folk i 8.klasse overhovedet har så avanceret udstyr til rådighed, men det er så noget helt andet.

Det forekommer mig meget vildt at en elev i 8.klasse bruger så mange penge på en Retina-macbook imens børn i Afrika ikke får mad.

Men godt valg ellers. Det er en fin computer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Hehe du en heldig person :-) jeg har lige afsluttet 9. klasse og skal i HTX efter sommerferien, jeg har en nykøbt bærbar, men ønsker stadig at få en macbook dog forhindrer prisen mig :-) macbook har nemlig et læk lækker design hehe, anbefaler den helt klart har selv prøvet den mm. desuden kan du installer windows på den så kører den normalt som en windows bærbar.


Svar #3
27. juli 2014 af CamillaHsørensen (Slettet)

#2 Men hvad sker der når man installerer Windows til den? Altså hvordan kører den som en normal Windows bærbar? Hvad er forskellen?
Og ja det er også prisen der forhindre mig, men også det at jeg har hørt at når man kommer f.eks på efterskole og gymnasiet eller hvad man nu skal på, så kan man komme ud for at den ikke har de programmer som man skal bruge, et matematik program eller hvad ved jeg!

Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Altså windows kan blive installeret på macbook enten via bootcamp eller via "virtual boot machine" men det er best via bootcamp, når windows bliver installeret på macbooken, bliver macbooken om til en windows pc, altså den kører optimalt, føles som windows pc, den bliver om til en windows bærbar kan man sige, så ja du kan få alle de programmer som du normalt kan få til windows

Svar #5
27. juli 2014 af CamillaHsørensen (Slettet)

Fedt, men så betaler man måske også mest for designet. Men koster det noget at installerer? Og kan man ikke også starte den som Windows fra starten af?

Brugbart svar (0)

Svar #6
27. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Helt enig med #1 og #2. Jeg plejede at være Windows bruger, men da jeg kom på college besluttede jeg mig for at prøve MacBook Pro, og jeg fortryder ikke min beslutning. 

MacBook Pro er langt hurtigere, har langt mindre vægt, og lagger slet ikke når man sammenligner med Windows. Derudover, starter det også rigtig hurtig op. 

Det eneste, der ikke er så godt ved Mac er, at mange videnskablige programmer ikke er beregnet til Mac, da Apple er relativt nyt sammenlignet med Mac. Dette mærkede jeg især, da Mac ikke ville køre "SAS" til sundhedsøkonomi og medicin ordenligt, men 99% af disse problemer han løses ved at køre Windows Paralells, hvilket gør, at du installer Windows på din Mac. 

Så ja, hvis det stod til mig, så vil jeg sige, Go for it!. Jeg har aldrig haft noget at klage efter jeg købte min MacBook Pro. :-)

Bard


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Du skal have windows cd eller windows på usb for at kunne installere windows på mac, joo du kan "beordre" mac'en til at når du trykker på start knappen så kommer windows istedet for os x (mac styresystem). ØNSKER STADIG MACBOOK PPPP

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Nogen der har en macbook (mid 2012) og efter, der gerne vil bytte med min ultrabook? Har et par kosmetiske ridser (som ikke kan undgås), original windows 8 cd medfølger

Brugbart svar (0)

Svar #9
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Med hensyn til de 128 flash lagring er det slet ikke nok plads, du skal have mindst 256gb for at du føler dig "comfortable" med lagringen :-)

Brugbart svar (0)

Svar #10
27. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hvorfor siger du at man skal have en bestemt størrelse harddisk? Det er da komplet hul i hovedet at købe 256 gb SSD til 2000 i merpris når du kan få en ekstern 1TB harddisk til 299 kr.

Nu må du stoppe med at trolle så sindssygt meget.

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Roolig hvor skulle jeg vide fra at du skulle bruge 1tb ekstern harddisk, du spurgte da om 128gb er nok i 0#?
9# der mente jeg det som et tip? 10# Hvorfor sige at jeg troller når jeg prøver at hjælpe??

Brugbart svar (0)

Svar #12
28. juli 2014 af MaibritG

Hvis du alligevel udelukkende skal køre Windows på den, så kan du lige så godt spare pengene og købe en Windows-baseret PC.

Dertil kan jeg da godt forstå at en MacBook virker tiltrækkende, og jeg har da også selv en MacBook Pro (samt iPad, iPhone ... alt med et æble, der er taget en bid af) som jeg bruger til studiebrug på universitetet. Det er i høj grad en dejlig maskine, og så er OS X lige til at gå til og uden de samme irriterende "features" som Windows OS.

Da jeg gik på HTX og brugte MathCAD og AutoCAD (som på det tidspunkt ikke var lavet til Mac), brugte jeg virtual box for at kunne gøre en Windows XP med de to programmer, og det gik forbløffende godt samt at jeg nemt kunne skifte mellem OS X og Windows.

Næste projekt bliver nok en MacBook air, som lige er til at tage med i tasken.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Køb af MacBook Pro...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.