Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 18881 til 18900 af 145363
-
Truman-doktrinen og højredikaturer
ForumindlægHejsa.Mit spørgsmål omhandler efterkrigstiden og særligt Truman-doktrinen:Truman-doktrinen gik overordnet ud på at begrænse de autoritære regimers indflydelse og eksistensmuligheder i ethvert land i verden. Imidlertid henvendte den sig kun til kommunistiske regimer og IKKE til højrediktaturer, so... -
Statskundskab - movtiveret ansøgning
ForumindlægHejsa Da jeg har fået besked på at eftersende en motiveret ansøgning til SDU og er helt på bar bund, vil jeg høre om der er nogen, der har et eksempel på en sådan ansøgning. Jeg ved at der fx ved medicinstudiet ligger en masse fremme som man kan se, men hat ikke kunnet finde tilsvarende for sta... -
Jurastudiet
ForumindlægEr der nogle herinde der læser Jura. Hvis der er, hvordan er studiet? Sjovt? Spændende? Kedeligt? Er der meget læsestof? Skal man have arbejde ved siden af for at få det til at løbe rundt rent økonomisk? Eller er SU-en nok?Hvis der er nogle der kan sige noget herom eller hvad de nu ellers kender ... -
Åben verden
ForumindlægHej.. Jeg skal op til AT-eksamen her på mandag og har om Niels Bohr rejse fra DK til USA og hans deltagelse i Manhatten-projektet. Efter at han havde indset hvad han havde været med til at skabe, brugte han resten af sit liv på at bekæmpe det. Han ville have en "åben verden", hvor intet... -
Dansk - engelsk oversættelse
ForumindlægHej derude.. Jeg skulle oversætte disse sætninger fra dansk til engelsk.. Jeg ville bare høre om der var nogle søde mennesker derude, som lige kunne tjekke dem for fejl. På forhånd tak :-) 1. De to unge skulle mødes og spise frokost sammen. The two youngsters had to meet and eat lunch tog... -
struktur politik
Forumindlægi https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=27162&h=strukturpolitikbliver der givet en forklaring på strukturpolitik.Jeg forstår den stadig ikke...i min bog står der noget med socialistisk og liberalistisk strukturpolitik... nogen som kan hjælpe? -
Markedsføringsøkonom
ForumindlægHej. Jeg hører tit, at denne uddannelse blot er en kedelige videreførelse fra handelskolen, og at den er spild af tid. Er der nogle færdiguddannede markedsføringsøkonomer, som kan fortælle mig om dette passer ? og om der er efterspørgelse på markedsføringsøkonomer? -
SU
ForumindlægMå man bruge SU på en iPhone for eksempel den nye iPhone 6s -
Statskundskab
ForumindlægHejsa. Jeg regner med, at starte på studiet statskundskab næste år - efter en endt HF i år. I det henseende, så kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er nogen som har en ide om, hvilket materiale man læser på 1 år? (Og evt. hvor jeg ville kunne finde det) Det ville være ualmindeligt rart, at ... -
engelsk B
ForumindlægHej Er det ikk rigtigt at man er bestået, hvis man har fået 4 og 02 i årskarakterer og 00 i skriftlig eksamen? Har bestået alle mine fag, for at komme ind på HA men der står adgangskrav ikke opfyldt? er det meningen, så man ikk allerede nu kan se om man er kommet ind eller ej? -
Jura i England
ForumindlægHej! Vil man være ligeså godt stillet med en jura uddannelse i England som hvis man tog den i Danmark? Mvh Iben -
Fuldt pensum?
ForumindlægHej med jer. Jeg er en person der normalt får gode karakterer og owner til eksamerne, men i 3.g er det gået helt ned for mig. I min sidste standpunkt fik jeg for første gang 00 og så hele to gange... Derudover ligger mit snit nok ikke meget mere end over 3. Jeg skal nok kunne hæve det til e... -
Brug for ideer
ForumindlægSkal skrive om den påvirkning Danmark udsættes for i forbindelse med optagelse af nye medlemslande i EU, har i den forbindelse brug for en masse ideer som jeg kan bruge som inspiration.. håber der er nogle kreative, der kan hjælpe mig :) -
navngivning af isomeri og fedtsyrer
ForumindlægHej :-) jeg håber at der er nogen der har 2 minutter til at hjælpe mig med at besvare det følgende spørgsmål Redegør for fedtsyrers navngivning og isomeri tak på forhånd :-) -
Bøger til markedsføringsuddannelsen sælges
ForumindlægStår du og skal begynde på markedsføringsuddannelsen efter sommeren, så ligger jeg inde med stort set alle bøger. Jeg blev uddannet i 2011. Så bøgerne ernye og fejler ingenting. Derdover er det stadig de samme bøger der bruges i undervisningen. Skriv endelig hvis du ikke gider at betale fuld pr... -
ansøgning
Forumindlæghej hvis man skal starte til en ny uddannelse, her vidst i januar, hvornår skal man seneste sende ansøgning -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
høj-niveau rettelser
ForumindlægJeg har skrevet en engelsk stil og har fået nogle rettelser tilbage, hvilke blev bedt rettet. Jeg har rettet, det jeg kunne, men nogle steder, er det mig helt konfust, hvad jeg skal rette til. Håber så på hjælp til dette. Afleverer fredag - På forhånd mange mange tak ! Teksten med – foran er mi... -
kan ikke kommer længere? :)
Forumindlæghej alle. jeg er i gang med at skrive stil. men jeg er gået lidt i stå ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive mere. så derfor tænkte jeg på om der er nogen der vil læse det jeg har skrevet og give ris og ros + idé til havd jeg mere kan skrive :D på forhånd tak -
Studiekort?
ForumindlægHej, jeg vil primært hører hvordan man kan erhverve sig et studiekort og hvad kravende er? Mvh. Christian
