Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18881 til 18900 af 32350
-
Hjælp!
ForumindlægEr elendig til matematik og ligninger.Nogen der kan fortælle mig hvordan denne skal løses? Nogen En funktion er givet ved f(x)=((1)/(4))x^(4)-2x^(3)+4x^(2)+3 A - Løs ligningen f'(x)=0 -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej! Jeg ville blive meget glad hvis der er en som vil hjælpe mig med disse 3 stykker.. jeg har virkelig prøvet men kan ikke finde ud af det:SDet er stykkerne: 3.020, 5.007, og 5.012 i bogen der hedder eksamensopgaver i matematik til matematisk linge, b-niveau. -
Differentialregning
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med min Matematik aflevering til imorgen. Men jeg er gået i stå i opgaverne 5, 6 og 7. Ville være meget glad vis noget ville hjælpe i disse 3 opgaver. Jeg har prøvet, men forstår spm ikke hel. Opgaverne er vedhæftet... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og er igang med en matematik aflevering om differentialregning. Jeg er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven er vedhæftet som fil. Jeg vil være rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe. Venlig hilsen, Sofie -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
opg. 3.011 Hjælp!
ForumindlægBeregn den eksakte værdi af hvert af integralerne:½piS x cos(x^2)dx0OG½piS x^2 cos(x) dx0Nogen der kan hjælpe... Har fået matematik-kuller!... Kan simpelthen ikke hitte ud af den(dem)!! -
Den sidste spørgsmål, 3.3
ForumindlægHej derude, jeg er virkelig dårlig til matematik og har en opgave for til i dag, har omrking 20 min. så e sød sjæl der kan klarer den her opgave? fra 3.3 til 3.4 zom gerne ind hvis du ikke kan læse hvad der står MANGE TAK -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
Problem med opgave
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave matematik afl. og er stødt på et problem. Opgaven er fælgende:For hvilke tal c, har -2x-24x+c=0 ingen løsninger?Hvis den ikke skal have nogen løsning, så må dHåber i kan hjælpe. -
find ligning for linjen
ForumindlægHeey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :) -
Faktorisering+ rødder
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: -
Differentialregning - redegørelse
ForumindlægHej alle søde hjælpere derude Jeg sidder med denne her matematik aflevering. Jeg har fået løst alle de opgaver jeg nu skal aflevere, det eneste jeg bare gerne vil jave svar på, er om min redegørelse er god nok? Eller hvad den mangler? Jeg sætter stor pris på din hjælp! På forhånd tak! -
Find renten.
ForumindlægHej jeg har en opgave i matematik, som jeg ike helt, kan finde ud af, opgaven lyder: En kapital på 5000 kr vokser i løbet af 7 år til 9000kr. renten tilskrives halvårligt. beregn renten. Hvad skal jeg gøre for at beregne Renten ??? Tak for hjælpen -
Isolering af formel
ForumindlægHej Har brug for hjælp! Jeg sidder og kæmper med en matematik aflevering, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af: 1) Isoler r i formlen l * r^2 + p = q 2) Reducér udtrykket xy + x^2 / xy Tak på forhånd! -
SRP
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om ægyptisk matematik. Men jeg har fundet nogle bøger som jeg har taget fra en andens litteraturliste er det snyd at man låner de samme bøger, men skriver sin opgave selv og ikke det samme? -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Hvor mange m^3 nedbør falder der på et hus?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik som lyder på - I Danmark falder der ca. 67 cm nedbør om året. Hvor mange kubikmeter nedbør falder der på parcelhusgrunden i løbet af et år? Håber i kan hælpe (billedet af huset er linket) -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak.
