Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18921 til 18940 af 75430
-
Er helt blank ?
ForumindlægAf en tipsgevinst på 18500 kr. skal skattevæsenet have 15%. Hvor meget får tipperen udbetalt ? For en del af pengene køber han en cykel til 2850 kr, Resten sættes i banken til 9% p.a ( pro anno = pr. år ) Hvor meget kan tipperen ialt hæve i banken efter et år ? Jeg helt blank i opgaven, jeg... -
Funktioner
ForumindlægHej jeg har et par spørgsmål f(x)=2x+6 Er det sandt eller falsk: a) Når x vokser med 2, vokser f(x) med 6 b) Grafen for x skærer førsteaksen i punktet (-3,0) c) Punktet (-9,-12) ligger på grafen for f Hvis i kan svare på følgende, vil i så være søde at beggrunde, da jeg fatter hat Ta... -
Elevbevægelsen
ForumindlægHvorfor omhandler samfundsfag ikke elevbevægelsen i Danmark, når det er en yderst vigtig ting for det danske samfund, og ikke mindst de unge mennesker, der netop modtager samfundsfag..?Jeg kunne godt se at det udeblev fra timerne, hvis man ikke havde tid til det, men man skal ikke bruge mange lek... -
Bestem parablens toppunkt ved differentialregning
ForumindlægHEJ!!! Jeg har virkelig brug for hjælp hurtigst muligt... Jeg skal finde finde parablens toppunkt ved differentialregning. Ligningen er således: y = 2x2- 12x + 9 Har prøvet at regne den ud, man kan simpelthen ikke finde ud af det... På forhånd, mange tak... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHEY...R DER NIGLE SOM VAR TIL AFGANGSPRØVE DER KAN FORTÆLLE MIG OM DET VAR LET TIL BÅDE DANSK OG MATEMATIK SKRIFTELIG OG VAD HANDLEDE DET OM?????KAN DU NÆVNE MIG DE 5 ELLER HVOR MANGE TING DET NU R MAN KAN VÆLGE IMELLEM TIL DANSK SKRIFTELIG? -
Globalisering
Forumindlæg1. hvad er globalisering overordnet 2. hvad kan det betyde for det danske velfædssamfund? 3. hvad kan man gøre for at undgå at det får en negativ påvirkning på det danske velfærdsamfund Skriv Hvad i synes ud fra det i ved om globalisering :) -
Jeg vil have et hurtigt svar på min sp.
ForumindlægHeeeeeeeeeej har lige et hurtigt spørgsmål, der vedrør mundtlig dansk skuller vi til eksamen kunne det perioder vi har haft om i løbet af år, eller er det bare aller der perioder ind dor dansk litteraturhistorier?? venter på jeres svar og tak på forhånd -
Finansøkonom
ForumindlægHej, har lige et par spørgsmål til finansøkonomi på erhvervsakademiet. Så vidt jeg kan se er stort set alle bøger på studiet på dansk. Læser man kun på dansk, eller er der også noget engelsk? Hvor meget matematik er der? Har man brug for en lommeregner som f.eks TI89? På forhånd tak. -
hjælp - a & b
ForumindlægOm funktionen f(x)=b*a^x oplyses, at f(0)=7, og at funktionsværdien f(x) tredobles, når x øges med ?x=9. Bestem talende a & b ? hvordan regner man den? i facit skal det give a=1,1298 b=7 -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til min engelsk håber nogle der ude der vil hjælpe min engelsk fordi jeg er selv rigtig dårlig til engelsk og jeg håbe bare på nogle af jer der vil rette min engelsk. 1. Jack the Ripper is a never-apprehended serial killer in London that killed his victims i... -
"Jeg syn9;s at..."
Forumindlæg"Jeg syn9;s at..."Sådan starter en del sætninger i dansk. Derefter kører det bare derudaf med "jeg syn9;s at"9;er, hvor er ikke bliver argumenteret.Jeg har tænkt lidt over det.I dansk synes jeg ofte, at vi i klassen overanalyserer. Læreren lægger som regel ud med et l... -
Medicin- Gode nyheder?!
ForumindlægHej alle dem, der håber på optagelse på medicinstudiet. jeg fandt noget spændende og vil lige spørge andre, om jeg har forstået det rigtigt : " I øjeblikket ( 2006-7) er adgangskravet matematik og fysik på B-niveau og kemi på C-niveau. Ved ansøgelse i kvote 1 skal gennemsnittet i disse f... -
Er min karakter fair?
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige fået en stil tilbage som jeg selv er yderst tilfreds med og mener går ud over det niveau vi har lært om emnet (retorik) i klassen. Men.. Jeg har fået 4, og faktisk ret uenig i den karakter - og har iøvrigt altid ligget på 10 - 12 i skriftlig dansk. Jeg er ofte ikke helt på... -
Tysk sætning om sneleoparden
ForumindlægDansk: Der bliver beskrevet om sneleopardens kropsdele, herunder dens hale. Tysk: Es wird auch beschreiend über seinem Körperteil, hierunter der Schwans (=hale). Er det rigtigt ? -
Germand Gladensvend
ForumindlægHej!Jeg er ved at skrive dansk stil og skal sammenligne 2 folkeviser! Har analyseret den ene, men ville lige høre om der var nogle der havde analyseret "Germand Gladensvend"???Mvh Christian -
Engelsk ord for rugbrødsarbejde
ForumindlægEr der enogen, der der har et bud på en engelske version af det danske udtryk "rugbrødsarbejd" - altså nødvendigt arbejde, der skal gøres? Jeg ser frem til svar. På forhånd tak :-) -
Terminsprøve
ForumindlægHej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007 -
Tysk sætning
ForumindlægEr dette korrekt? Dansk: Mandens udseende ser ikke ud som en mand Tysk: Das Gesicht des mannes sieht nicht aus, als ein Mann -
hvad betyder .....?
ForumindlægHej vil endelige gerne spørge hvad disse ord betyder på dansk?\n\npuma\njaguar\ntapir\n\ntakker på forhånd -
Identitetsdannelse
ForumindlægEr begyndt at kigge på tekster i dansk, der omhandler identitsdannelse i det senmoderne samfund til min SRP, men har svært ved at finde en. Håber der er nogen der kan komme med nogen eksempler.
