Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18921 til 18940 af 46276
-
Ligger min opgave på et 4 el. 7 tal?
ForumindlægJeg valgte at skrive en kronik til dansk eksamen, og jeg ved, den ikke blev specielt god. Især pga. tidspres. Men jeg vil gerne lige høre jeres mening.. Ligger den på et 4. eller et 7-tal?? Håber, at I gider at tage jer tid til at læse den!! :) Jeg bliver nød til at sætte den ind her, da stud... -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
Statistik - forvirring!
ForumindlægHej, Jeg skal snart til statistik C eksame, men roder rundt i de forskellige begreber. Jeg forstår selvfølgelig hvad middelværdien er - men der hvor jeg går sort, er når man ser forskel på normalfordeling og binomialfordeling. Jeg kan bare ikke finde hoved og hale i formlerne. Beregner man mid... -
reducer
ForumindlægReducer udtrykket (S-T)(S+T)-(S+T)^2 + 2ST (S^2 - T^2)-(S^2+T^2+2ST) + 2ST S^2 - T^2 - S^2 - T^2 - 2ST + 2ST. Nu kan jeg så ikke komme videre. Der står det skal give -2T^2 Men det kan jeg ikke få det til...? er der nogle der kan forklare hvordan det kan blive det og hvad de gør.. (Er ved at... -
generelt om livshjulet?
Forumindlæghej håber i vil tjek om, jeg har forstået den rigtig? skal lige have det, på plads inden eksamen, altså når en buddist dør så kommer han først a. i livshjulet. b.hvor man bliver, genfødt igen altså kaldes samsara. c.men han bliver genfødt af livshjuletsdyr, hvor det er lidelsen sted. d.hve... -
Hjælp ! FInd højde
ForumindlægHej jeg sidder og spekulærer på dette opgavesæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:W_VsY5wP1RkJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%2520og%2520eksamen/120903%2520htx122%2520... -
FYSIK A
ForumindlægHej til alle jer derude! Jeg sidder med opgave 4 a og 4b( teegaardens stjerne) i et fysiksæt, men kan simpelt hen ikke overskue hvordan den skal løses. sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Ud... -
Tage 2.g om?
ForumindlægHej Jeg går på 2g (STX) og har desværre ikke fået en god karakter (fik 00) fra min sidste eksamen, som trækker mit snit vildt meget ned. Lige nu ligger mit gennemsnit på 3,6, og der er stadig to eksamener som jeg skal op i. Jeg undrer mig så over, om jeg kan tage 2g om, hvis jeg går op til de t... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Pensum opgivelse - Ej korrekt!
ForumindlægHej. Jeg skriver på vejne af min mor, som i øjeblikket sidder og læser op til eksamen i "Socialt arbejde". Hun er i pensum opgivelsen stødt på 3 bøger hvoraf de alle er opgivet som pensum. Problemet er bare at de kun har haft et par kapitler af hver bog for til undervisningen, og de har... -
Klage over SRP
ForumindlægHej, Her i forgårs fik jeg efter lang ventetid min SRP retur, hvilket mildest talt gav mig noget af et chock. Jeg fik karakteren 4 - som på mange måder er mig en gåde. Jeg havde som minimum forventet et 10-tal. Det skal siges, at jeg skrev i fagene samfundsfag A og historie A om Krisen i Ukrain... -
´rettelse af mini oversættelse. afl. i morgen
ForumindlægHej . Vil I ikke være søde og se om det er nogenlunde rigtig? så er I super søde :) Det skal afleveres i morgen. :S 1)Hvem har fortalt faderen historien? Wer hat den Vater der Geschichte erzählen. 2)Vi fortalte bageren historien. Wir erzählten dem Bäcker die Geschichte. 3)Hvorfor har... -
at læse op?
ForumindlægHej Alle! Sidder og er i gang med at læse op til eksamen, og synes det ville være sjovt at høre, hvor mange sider I i gennemsnittet læser hver dag? -
sælger mine dispositioner
ForumindlægHej alle studerende. Jeg sælger mine dispositioner til MAT B og KEMI B. Der er 16 dispositioner til Kemi inkl. forsøgene/rapporterne (med svarene) som du skal fortælle om til eksamen (20 kr. stk eksl. rapport/forsøg). Emner: Kemisk binding, Grundstoffernes periodesystem og metaller, Mængdeber... -
Kildekritik afsnit
ForumindlægJeg skriver SRP i engelsk og historie og har aftalt med min vejleder at der i min opgave skal indgå et afsnit om kildekritik. Men hvad skal jeg skrive i det afsnit? Hvilke punkter skal jeg komme ind på? Skal jeg bare gennemgå alle de bøger jeg har brugt og diskutere om de er pålidelige eller ej? ... -
Piller mod nervøsitet ?
ForumindlægHeej Jeg er ligesom de fleste andre meget nervøs inden eksamen. Jeg er lidt bange for at det kan bivirke i dårligere karakter end "fortjent" Har hørt noget om piller som beroliger kroppen.. Kan desværre ikke huske navnet, men måske kender i dem ? Virker sådan nogen sløvende ? -
Årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHvordan tælles de med i ens gennemsnit?f.eks. her på andet år, så skal jeg op i mundtlig spansk.I mundtligt spansk får jeg normalt 10, men hvis nu jeg får 7-8 til den mundtlige prøve, hvordan påvirker det så ens gennemsnit på papiret?Er det eksamens karakteren der erstatter årkarakteren, eller tæ... -
Snyd i eksamensopgave
ForumindlægJeg er i år begyndt at studere ved Københavns universitet og har netop haft min første eksamen. Eksamen tog udgangspunkt i at man i mindre grupper 3-6 personer havde udformet en opgave baseret på øvelser og forelæsninger i faget. Min gruppe bestod af 4 personer der alle fik 10 til eksamen, ... -
Singularity og andre...
Forumindlæghey Singularity og andre potentielle hjælpere...nu ved jeg godt, at jeg måske forlanger for meget...men er det muligt for en af jer, at gennemgå opgave 3 i nedenstående sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matamaj04.pdf?menuid=151055jeg har nemlig svært ved sandsynligheds... -
Logaritme
ForumindlægHjælp ønskes til logaritme.Jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og gætter på der kommer noget og logaritme, da der ligger logaritme papir oppe hos sekretæren på studiekontoret.Skulle der være nogle der kender et godt sted med en god forklaring på hvad logaritme er så please hjælp mig .Jeg har...
