Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18921 til 18940 af 170365
-
hjælp:)
Forumindlæghvad ville der ske hvis man fjernede landbrugsstøtten? ville priserne ikke stige, men hvorfor? håber nogen vil hjælpe mig!!!:D -
Bariumsalte (kemiA)
ForumindlægHej jeg skal snart til kemiA årsprøve, og laver nogle opg som jeg har lidt svært ved...Det drejer sig om opg (a): ved at Ko for bariumsulfat er 1,1*10^-10M^2Både Ba2+ og SO4^-2 har 0 M i start. er der nogle hjælpsomme??opg (b): skal jeg hed først regne n=m/M og derefter c=n/V eller hva?men jeg ka... -
Differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved: dV/dt = -0.1*V^(2/3) Man ved, at V(10) = 64 Er der nogle der kan hjælpe med at løse denne differentialligning; altså finde V som funktion af t. Jeg har aldrig nogensinde haft en differentialligning af denne type og har aldrig hørt om det i undervisningen. O... -
Punktmængde og areal
ForumindlægOpgave 12 Figur 1 Figur 2 En funktion f er givet ved f(x) = 4-x^(2)/4 Grafen for f og førsteaksen afgrænser i første og anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M. Har fået arealet til 21,33. Fra punktmængden M er der udskåret et rektan... -
Hjælp til sso i historie, overemnet er globalisering
ForumindlægHej allesammen!Jeg har valgt, at jeg skal skrive sso i historie. Jeg valgte "overemnet" til at være globalisering, da jeg har samfundsfag på højniveau og jeg har lige skrevet en stor aflevering i samfundsfag omhandlende globaliseringen med multinationale. Jeg har snakket med min samf og... -
hjælp
ForumindlægHej. Er ved at skrive opgave i 3.g, men har lidt problemer med et par spørgsmål: •Hvordan blev keynesianismen brugt i Danmark da Jens Otto Krag var statsminister? •Kan keynesianismen bruges under globaliseringen? •Hvilken betydning har keynesianismen på kort og lang sigt? -
forklarings problem ang, hældningstallet
ForumindlægI en linær funktion y=ax+b er a voksende hvis a>0 og a er aftagende hvis a<0 hvorfor er det sådan, kan ikke se det, håber en vil hjælp da jeg skal til mundtlig eksame imorgen. -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvor mange eksamener kommer man i alt op i på gymnasiet stx her i 2012 ? -
Trykte reklamer - perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "trykte reklamer" i dansk, og har derfor valgt denne reklame fra Knorr Béarnaise. Jeg er kommet til punktet "perspektivering", og kunne derfor godt bruge en masse eksemplarer på, hvad jeg kan perspektivere til. -
Spansk skriftlig årsprøve
ForumindlægJeg sidder og skal til spansk skriftlig årsprøve i morgen, og jeg føler bestemt også, at jeg har rimelig godt styr på alle mine notater. Men kan man finde ud af på nogen måde hvad for et overordnet "emne" opgaven kommer til at handle om? Nogle af de foregående eksamener i spansk skrif... -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Skriftlig fremstilling i dansk
ForumindlægHej. I næste uge har vi en skriftlig fremstilling i terminsprøve, og jeg ved virkelig ikke så meget om hvad det er, og hvordan det foregår, da vores lærer ikke har snakket så meget omkring det. Nu da vi så har påskeferie, tænkte jeg at det var en oplagt mulighed til at gøre mig klar, så ville ba... -
kontraktiv finanspolitik, konsekvenser på kort og langt sigt
Forumindlæghvad er konsekvenserne af at fører kontraktiv finanspolitik, på kort og langt sigt? er det rigtig forstået at på kort sigt er det at forbruget falder grundet folk har færre penge, og økonomien sænkes men hvad med på langt sigt hvad sker der så?? -
Mellemkrigstiden og Hitlers Nazi - Tyskland
ForumindlægHej folkens! Sidder i min 24 timers forberedelse til min historie eksamen og kan ikke gå igang. Jeg har trukket emnet "Fra Verdenskrig til Verdenskrig" med fokus på mellemkrigstiden og Hitlers Nazi-Tyskland. Er der nogen der har nogle noter omkring det eller kan give mig ideer til hv... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
Andre der skal læse Oecon i Århus?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden -
Essay, kronik, litterær artikel hjælp :/
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig dansk eksamen i morgen, men mangler en detaljeret opskrift på hvordan man skriver essay, kronik og litterær artikel. Jeg har brugt denne hjemmeside to gange før, men har ikke fået gode resultater. http://www.skrivopgave.dk/Opgavetyper/kronik På forhånd tak -
dansk gymnasium?????
Forumindlægjeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig eller skr... -
Krydsprodukt på lommeregneren
ForumindlægJeg har ladet mig fortælle at lommeregneren, nærmere betegnet Voyage 200, kan være ret tidsbesparende til eksamen, da den indeholder et hav af funktioner. Jeg føler mig fortrolig med den, men jeg fik på et tidspunkt vist hvordan man kunne udregne krydsproduktet mellem to vektorer vha lommeregnere...
