Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 18921 til 18940 af 46824
-
skr. mat på comp
ForumindlægJeg har lige været oppe til skr. mat (1-årigt A niveau). Så snakker jeg med en af mine venner på et andet gym, og det viser sig at han har lavet hele sit sæt på computer, imens jeg har måtte sidde og skrive 14 sider ind ialt i hånden. Er det bare mig eller er det ikke pisse snyd? At de kan få et... -
Hvad kræver det at blive student fra HF?
ForumindlægJeg starter op på en HF i design. Hvor jeg har fag som design, dansk, engelsk, erhversøkonomi og kulturpakken, og jeg ville høre om man så bliver student eller om det kræver en fuld HF? -
Engelsk rettelse
Forumindlæg1. jeg skal sørge for, at dette uheld ikke sker igen. I WILL CARE FOR UNFORTUNATE OCCURRENCE WILL NOT HAPPEN AGAIN.2. Al Smith har fundet beviser for, at Bigfoot er mere end en myte.AL SMITH HAS FOUND PROOF OF THAT BIGFOOT IS MORE THAN A MYTE.3. Har du tænkt på, at turen bliver meget dyrere end b... -
en lille oversættelse på engelsk
Forumindlæg(Næppe havde han sagt det, før han blev skudt.)Hardly he had said it, before he was shot.(Engang var jeg svømmet for langt ud og blev reddet i sidste øjeblik.)One time i swam to fare away, and was been saved at the last moment.(Ikke før søndag ville det være muligt at kontakte dem.)Not until sond... -
Rettelse af engelsk stil:)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der vil læse min stil igennem? I må gerne komme med en kommentar til stilen bagefter:)\n\nClose to the Water’s Edge\n\nThroughout the short story “ Close to the Water’s Edge”, we follow the main character, “Harvard”, celebrating his nineteenth birthday and the fact that he is ... -
Engelsk gramma. præposition eller ikke?
ForumindlægHej hej.. Jeg har et kæmpe problem da jeg ikke ved hvad fejlen i følgende sætninger er: 1. When they lose both jobs and homes are there not many possibilities left. 2. I am always afraid of to walk home in the dark. 3. All the children there were present got ice creams. 4. It is particular good t... -
Oversættelse
ForumindlægHåber der er en der kan tjekke om jeg har oversat flg. tekst grammatisk korrekt (dansk oversættelse kommer til sidst): 18-årige Mary Johnson mente ikke, at hun skulle aflevere sin stil. I stedet skulle hun en uge til England, hvor hun skulle besøge sin familie, der alle glædede sig meget til at ... -
10 sætninger
Forumindlæger mine sætninger rigtige? 1. What happend was strictly a private matter 2. When she leaved she didn't thought twice 3. She looked awfully good in her new dress 4. John was offendet. It was not his fault 5. He has to be fully equiped to do the job 6. For six months ago my life changed c... -
er det her skrevet rigtigt?
Forumindlægthe moon 1: the moon, is a short story because the story is realistic. A short story is shorter than a novel, I know Fiction is under 10,000 words. 2: Mrs. nadine kinevam, because it is her whole the text centers on. 3: it's 3'rd person, because 3’rd person told of everything that... -
Engelske sætninger fejl
ForumindlægJeg skal finde fejlen i følgende sætninger, der er kun 1 fejl, og jeg kan simpelthen ikke finde dem, så spørger om hjælp her. Jeg har skrevet mit bud på hvad jeg tror er fejlen under sætningen. 1. sætning: They were worried about that they had not seen the cat for four days. Fejlen i sætningen... -
vurdering af engelsk stil
ForumindlægHej Jeg kunne se at der er nogle der har lagt deres eksamens stil herind, så tænkte at det ville jeg da også lige prøve. Jeg har valgt opg. B i eksamenshæftet som var et essay der skulle indeholde analyse og fortolkning, derudover skulle stilen også indeholde karakteristik af fortælleren, fortæll... -
Hurtigt: ang sygdom
ForumindlægJeg har ringet til min skole, for at sige at jeg er syg, og ikke kan komme til min eksamen i dag.Kontordamen vidste ikke hele proceduren og hvad jeg skulle gøre, men hun troede i hvert fald at jeg skulle kontakte min egen læge og få en lægeerklæring på det.Nu har jeg så det problem, at min egen l... -
toppunkt
ForumindlægJeg læser til eksamen og kom lige i tvivl om en lille ting omhandlende toppunkt: Når man skal bevise toppunktsformlen, ved brug af differentialkvotienten, hvordan kan man så argumentere for, at: f'(x)= 0 2ax + b = 0 x = - b /2a ??????Jeg ved godt at 2ax + b fåes ved at differentiere ... -
Manglende pensum
ForumindlægHey, er meget stresset over min eksamen i morgen fordi jeg mangler en bog fra pensum...Dette er kun på 3 sider udaf de 80 men alligevel...Læreren sagde for 2 måneder siden at hun ville skaffe bogen til mig men dette skete ikke og da jeg var på hovedbiblioteket havde de den heller ikke hjemme :(Hv... -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
perspektivering af en caroline wozniaki reklame.
Forumindlæghejsa ! jeg har fået en eksamens opgave der lyder på. perspektiver og sammenlign reklamen med en anden reklame. min reklame er et stort billede af tennisspillerinden caroline wozniaki iført en sort kjole, og tennis udstyr. hun står på et tennis stadion med tilskuerpladserne i b... -
MEDIERNES PÅVIRKNING
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen op i 'mediernes påvirkning'. Jeg vil gerne arbejde med en litterær tekst fx. 'Skabt for hinanden' af Svend Åge Madsen. Men jeg vil gerne se nogle flere muligheder, inden jeg begynder med den, da den er ret svær. Min lærer fraråder mig... -
Voyage 200 brugervenlighed
ForumindlægHey Jeg skal her til sommer begynde på adgangskurset til ingeniør uddannelsen på Aalborg Universitet Esbjerg. Jeg har fået at vide at jeg skal bruge en Ti89 eller bedere lommeregner, og at vi bliver lært op i at bruge Ti89ern. jeg har så læst mig frem til at voyage 200 er bedere, så spørgsmålet e... -
Linearitet
ForumindlægHar fået mine eksamens-spørgsmål til matematik.. Men er simpelthen gået i stå, så ville høre om i kunne hjælpe med disse spørgsmål. Spørgsmål 1) Hvordan kan man ud fra ligningen for en ret linje tegne linjen i et almindeligt koordinatsystem? Spørgsmål 2) Betydningen af konstanterne a og b i ligni... -
"Hvordan fungerer fuld pensum?"
ForumindlægEr der nogen der reelt ved hvordan fuld pensum fungerer? skal man op i alle fag (på nær idræt og billedkunst selvfølgelig) og hvor mange sider mere skal man læse end hvis man skulle op til en alm. eksamen? Derudover: hvor meget kan man tillade sig at være fraværende efter man er kommet op i fuld ...
