Søgning på: Andet. Resultater: 18941 til 18960 af 91205
-
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
projektion
Forumindlæghej derude... er der nogen der kan hjælpe mig lidt med at bevise hvorfor længden af projektionen a1 af vektor a på vektor b er givet sådan? : Længden af a1=(nummerisk: vektor a gange vektor b)/(længden af vektor b)...Hilsen den lille dreng -
bestem konstanterne i funktion
ForumindlægHej. Jeg har en funktion: A(t)=A0e-k*t+B Jeg ved at B = 20, A(10) = 800 og A(70) = 300 Jeg skal finde konstanterne A0 og K. Jeg har prøvet at gøre dette med solve-funktion, men får resulatet til at være (0, uendeligt) Kan det passe? -
irreducible polynomier
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal vise, at X^5-X+1 er et irredicibelt polynomium i F3[X] Men hvordan gør jeg? Mvh Camilla -
Retvinklede trekanter
ForumindlægUndersøg med beregning, om højden fra den rette vinkel i andre trekanter med vinklerne 30,60 og 90 grader også hypotenusen i forholdet 3:1 Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? :-) -
please svar
ForumindlægHej, dette spørgsmål har nok ikke helt så meget med dansk at gøre, men jeg kunne ikke helt finde den passende kategori. Nogen der ved hvordan man kopier de ting man gerne vil bruge over på et word ? .. uden at vide det er siden jo nærmest ubrugelig?! Mangler virkelig hjælp, tak på forhånd! -
Hvem tror I, denne mand ville stemme på i Danmark?
ForumindlægHvem tror I, denne mand ville stemme på i Danmark? http://en.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis -
Magneter
ForumindlægHvad kan en magnet tiltrække? -
Reduceringer
ForumindlægEn som vil hjælpe med http://www.frip.dk/tynor/mat.bmpog http://www.frip.dk/tynor/mat1.bmppå forhånd tak! -
Aborbans og cholesteroltal
ForumindlægHej Jeg er igen rendt ind i et problem. Det drejer sig om opgave 4b) i et STX kemieksamenssæt fra 2012 - jeg har vedhæftet hele opgavesættet. Jeg håber, at der er en, der har lyst til at hjælpe. -
pleace, hjælp til matematikopg. søges
ForumindlægHej vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe med denne opg., har forsøgt men det går ikke så godt.opgaven går ud på at bestemme a således atint(fra 3 til 9)(kvdr(x)+a/kvdr(x))dx=12håber nogle vil hjælpe, på forhånd tak. -
binational
ForumindlægHvad betyder binational? Kan ikke finde en betydning, som er forstående! -
opgave
Forumindlæghej håber at i kan hjælpe Ved beregning af erstatningsprisen for en cykel regner forsikringsselskaberne med, at den aftager med 10 % om året. Hvor stor en erstatning får man for en cykel, der kostede 4785 kr som ny, hvis cyklen er 6 år gammel? Hvor mange procent falder cyklens værdi på 10 år? g... -
Horror-vacui
ForumindlægHejsa,Er der en, der kan forklare begrebet horror-vacui lidt nærmere. Ved bare at det betyder "frygt for det tomme rum", men hvad er det nærmere bestemt? -
haster
Forumindlægkan ikke regne denne reducer ud: 7(3a+b)-5(4a+2b) -
Brusetablet
ForumindlægMassetabet=0,319g. Omregn dette tab til antal mol CO2. Beregn brusetablettens indhold af NaHCO3 i g og dernæst i %, idet 1 mol NaHCO3 udvikler 1 mol CO2.Stofligning: NaHCO3+HA --> H2O + CO2 + NaA.Kan nogen venligst forklare mig dette??? -
Hvordan forbereder jeg mig til mine skriftlige eksamer
ForumindlægJeg er ikke særlig god til ordklasser og komma i dansk og jeg er bare dårlig til matematik Vi skal også op i GEografi og Biologi som jeg er dårlig til også kan i hjælpe mig? -
Rumgeometri
ForumindlægNogle, som er frisk på lidt rumgeometri!?!Opgaven lyderI et koordinatsystem i rummet er en plan givet ved ligningen x + 2y + 3z = 3Bestem koordinatsættet til spejlbilledet af punktet P(3,2,1) i denne planHvordan løses denne opgave??? Per -
Procent & rentensregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med eksamensopgave, mht procent og rente, og opgaven går således; "Forklare hvordan man lægger procenter til en størrelse ved hjælp af fremskrivningsfaktoren". Jeg ved ikke om jeg har forstået det korrekt.. Så hvis der lige var nogen som kunne hjælpe med det, ville jeg... -
Polynomiers division og nulpunkter?
ForumindlægHej:) Jeg sidder og kan ikke komme igang med min opgave.. Jeg har det problem at jeg ikke kan forklare hvordan man kan bruge polynomiers division til at finde en funktions nulpunkter? Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er de to ting har med hinanden at gøre?? Så jeg håber på hurtig hjælp, så je...
