Søgning på: Engelsk. Resultater: 18941 til 18960 af 23967
-
Hvorfor kom Cuba på landkortet tilbage til Cubakrisen?
ForumindlægJeg vil høre hvorfor det var Cuba "kom frem på landkortet" tilbage til Cubakrisen? -
blondiner, brunetter og "sorthårede"?
ForumindlægHeey alle ;D Ja, jeg har i et stykke tid undret mig over dette; Hvis man har lyst hår, er man blondine, hvis man har brunt hår, er man brunette, men hvad så hvis man har sort eller rødt hår? Hedder det så bare: sorthåret og rødhåret? Kalder man det ikke et eller andet fancy ligesom blondine og... -
Korte sætninger!
ForumindlægNogle der vil rette mine sætninger igennem? Dürfen oder müssen? Wie schnell darf man hier fahren? Sie dürfen 80 Kilometer pro Stunde fahren, aber sie brauchen es nicht zu tun/es ist nicht notwendig. Ihr müsst jetzt fahren, sondern schafft ihr es nicht. Darf ich hier parkieren? Nein hier d... -
Ekspressionismen
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
nydanskere med accent
ForumindlægHej. Jeg vil bare lige høre folks holdninger til mennesker, der taler dansk med accent. Ifølge sprogforskere er Danmark et af verdens mest intolerante sprogsamfund. Hvad mener I? Gælder danskernes typiske holdning kun over for personer med udenlandsk baggrund, eller gælder den også internt imel... -
Dysterhedens æstetik
ForumindlægHvad er det modsatte af "dysterhedens æstetik"? -
Aristoteles - Etikken
Forumindlæg1. Bog. l.4 Sidste halvdel af nummer 4 forekommer mig ikke klar! jeg ved ikke hvordan jeg lægger noget ind her, men hvis en anden har mulighed for at læse den, og kan forklare mig hvad der ligger i den. -
oversættelse af 1 sætning.
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte denne sætning: "Pludselig høres Mikes fløjt fra haven" Jeg kan ikke finde ud af om det er en passiv eller aktiv sætning, og jeg kan ikke finde ud af hvor i sætningen jeg så skal placere "høres" og i hvilken tid. Håber nogen kan hjælpe... -
AP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er i gang med forberedelse til eksamen i AP. Jeg har fire spørgsmål, hvor jeg har forsøgt at løsse mange opgaver med dem, men bliver ved med at få fejl. Er der nogen der kan hjælpe med nogen definitioner: 1. Hvordan finder man ud af om et verbum er Infinitiv eller Præsens i e... -
Meget kort spørgsmål omkring et ord:)
ForumindlægHej, kan man sige denne sætning: she mean viz that the soldiers go to war to protect the country. (det jeg er i tvivl om, er om "viz" kan bruges som ordet "nemlig" på dansk? På forhånd tak for hjælpen:) -
HJÆLP til parenteser - mat C Hf!!
ForumindlægEr der nogle som har lavet øvelse 1.6, tal og bogstavregning i mat C HF??? det er meget meget vigtigt Har vedhæftet opgaven! -
Problemstillinger til krig
ForumindlægHej alle sammen!! :-) Er der ikke en der kan hjælpe mig med nogle problemstillinger til krig? Hvad jeg allerede har er: *Hvorfor er der krig? * Hvordan kan man forhindre krig? *Hvor meget påvirker det resten af verdnen når der er krig? * Hvor går grænsen for amoralske våben? -
Faktorisering og nulregl
ForumindlægHej med jer allesammen Er der et klogt hovede der vil hjælpe med denne opgave? Polynomiet p er givet ved forskriften p(x)=3x5+45x4+255x3+675x2+822x+360 faktoriser p vha. CAS-værktøj, og brug nulreglen til at vise at p har netop 5 rødder - Jeg har faktoriseret på min lommeregner, hvilket gav: 3(x5... -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
Er jeg bestået i matematik A ?
ForumindlægHej, jeg har længe været i tvivl om jeg egentlig er bestået eller dumpet samlet set i matematik A. på mit eksamensbevis fra 2007 har jeg fået følgende karakterer: Valgfag på Højt niveau (A): Matematik, skriftligt: Årskarakter: 7 Eksamenskarakter: 8 Matematik,, mundtligt: Årskarakter: 6 ... -
Oversættelse af min vinterferie
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med at rette fejlene i dette stykke? Dans le vacance d’hiver, j'ai relaxé a la maison. Il était beau. Dans le samedi et dimanche, je na pas fait quelque chose de spécial. Dans le lundi, mon cousins et moi avons été le cinéma pour regardons le film : « Wo... -
Haster
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen imorgen den 10 juni i samfundsfag og mangler at få styr på den scandi, Amri og den tyske model. Hvad går de ud på og hvad kan man bruge dem til? Plizzz hjælp mig.. -
Religion og Dansk
ForumindlægHej jeg ville bare spørge om der er nogen der har nogle gode idéer til "Kampen om det gode liv" mellem dansk og religion (også taget metoder i betragtning)? :) -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet.
