Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 18941 til 18960 af 42474
-
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (... -
Årskarakter...
Forumindlæghej..Jeg er så ked af det.. det er pga. min årskarakter der kun ligger på 6,8. Hvad skal jeg gøre for at får den op? Jeg er så bange for, at jeg vil får lav gennemsnit, så jeg ikke kan får min studentereksamen. Desuden bliver min dansk lærer ved med at dumpe mig, selvom jeg svarer hende på alt hu... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Rette tysk oversættelse
ForumindlægJeg har oversat nedenstående sætninger men jeg er ikke sikker på om det er rigtigt, jeg håber at i vil rette dem.På dansk:2. Området er bl.a. kendt for sine mange soltimer. 3. I intet andet bjergområde kan man vandre så godt. 4. Her ligger også en gammel middelalderlig by, Freiburg. 5. På torvet ... -
Økonomisk vækst
ForumindlægKære kloge menneskerEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med min samf. opg.?? Jeg skal diskutere, hvilke problemer der er forbundet med - ad politisk vej - at sikre forsat økonomisk vækst.I de foregående opgaver har jeg først beskrevet den danske økonomis udvikling i dk gennem 1990'erne. Dere... -
Min lærer VS. mig
ForumindlægHej Studi's!Endnu engang har jeg brug for en hjælpende hånd. Min lærer og jeg har en konkurrence imellem os, hvor det går ud på at oversætte den andens sætning (fra dansk til tysk) helt korrekt. Nu er det min tur til at finde på en sætning til ham - og han skal bare ned med nakken!Så derfor, ... -
arabisk oversættelse
ForumindlægJeg vil gerne høre om nogen herinde kan oversætte dette danske ordsprog til arabisk - og selvfølgelig med de arabiske bogstaver "Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem." Det er til en tatovering jeg godt kunne tænke mig. Så vidt som jeg har forstået sk... -
Engelsk- hjælp til fejlsætninger!
ForumindlægDer er 1 fejl i hver sætning, fejlen skal rettes og forklares på dansk. På forhånd tak! 1. The blind went over to the old woman who sat on the bench talking to a fairly young woman and his sister. 2. While they were walking along the country road, a heavy storm was breaking out so ... -
HJÆLP - LØNUDVIKLING
ForumindlægLønudvikling: Årlig lønstigning i procent 2007 2008 2009 2010 Danmark: 4,7 4,3 3,4 2,2 Tyskland: 1,1 2,0 0,0 0,7 Sverige: 5,1 1,7 1,7 2,1 Frankrig: 2,5 2,7 1,8 1,6 a) Hvad kan forklare de store fo... -
Oversættelse - tider
ForumindlægDet er mest tiderne jeg døjer med, så håber i kan hjælpe mig lidt her. Dansk til spansk: Hvad skal du lave efter sommerferien? Efter sommerferien begyndte jeg i tredje g. Jeg skal også arbejde. Det bliver et travlt og hårdt år. Men jeg skal også besøge min kæreste og mine venner. Qué harás... -
Komma - tvivl
ForumindlægEr lidt forvirret lige nu. Har lige fået en dansk-stil tilbage, men til min store overraskelse har jeg lavet en masse kommafejl. I følgende sætninger er alle de kommaer, der er sat, rettet som forkerte: Når han er i nærheden af Tore og Helle, føler han sig anderledes og slapper af, men da han er... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, der kan tjekke, om jeg har oversat korrekt (hvilket jeg fornemmer, at jeg ikke har)? Tysk: Die Bewohner würden nach verschiedene Konzentrationslager, und nur Anne des Vaters, Otto Frank, überlebte. Während Anne Lebte in Versteck, schrieb sie ein Tagebuch, das nach ihren Tod h... -
Engelsk: Biled
ForumindlægHej alle :D Jeg har en engelsk sætning, som jeg skal rette og jeg håber i kan hjælpe mig :) På dansk står der: I januar nedjusterede den for første gang i mands minde forventningerne. Den engelske sætning vi skal rette lyder således: In January downgraded for the first time in... -
Navngivning til fiktive kræfter
ForumindlægEr der nogen der ved om hvad man kalder for de to andre fiktive kræfter, når man har en formel for 2. Newtons lov i det ikke-inertialsystem, dvs. roterende system (S') følgende Jeg ved at F er den samlede kræfter i inertialtsystemet (S), men jeg ved ikke om der findes nogen navn for de... -
Kom med et svar, er lost!
ForumindlægHej alle :) Jeg vil rigtig gerne på stx, efter 9'ne klasse, jeg går i 8'ne nu, men jeg er usikker på jeg kan komme ind, for mit snit ligger kun på 4, og jeg ved det burde ligge højere, mit matematik lærer, har nemlig givet mig 4 på årskarakteren, selvom jeg fik 7 fik termin - og vi har al... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Underemner til "Det gode samfund" og "Identitets dannelse".
ForumindlægHej alle i dejlige mennesker som gider at bruge tid på at hjælpe andre :) Jeg er ved at samle up på mine 3 kultfag. Jeg er sådan lidt borderline OCD når det kommer til at sortere noter for eksamen. Da vi har skiftet vores Samf/Hist lærere ud 3 gange på 2 år, er der lidt kaos i det. Så jeg... -
Hvordan ser min problemformulering ud?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for akut hjælp, da mine lærer åbenbart har for travlt med at kigge på nogle af vores elevers problemformuleringer. Jeg vil spørge om I vil se den igennem og skrive hvad der kan forbedres? Hovedspørgsmål: Hvordan udviklede kampen om kvinderettigheder sig i slutningen... -
Hedder det Knækket eller knækked(e)? + spørgsmål til "den"
ForumindlægHej :) jeg har et nogle grammatik spørgsmål som jeg har brug for hjælp til. Hedder det * Disse hatte er købt Brugt eller brugte? * Dette land er småt eller lille? * Dette tandhjul er knækket eller knækked? * Disse tandhjul er knækket eller knækkede? Spørgsmål 2: På dansk er adjektiv... -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min...
