Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18941 til 18960 af 29788
-
rettelse
ForumindlægBenjamin havde nu tilbragt ca. 35år i Kenya .Han var snart 60år og var begyndt at se nærmere på sit liv .Han havde ikke tidligere bekymret sig om sådanne filosofiske ,eller snarere eksistentielle spørgsmål . På mange måder har jeg haft et godt liv .Jeg har ikke været alvorligt syg ,jeg har haft s... -
Zionisme - Hvilken tekst skal jeg bearbejde?
ForumindlægHej alle portal brugere :-) Jeg er i gang med den kendte dansk/historie-opgave og jeg har valgt Zionisme (tværfagligt) med udgangspunkt i Theodor Herzl, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal gribe tingene an. Jeg har bestilt bogen "Der Judenstaat" hjem og har en masse citater fra... -
Lille opgave - bestem ligning
ForumindlægHej. I et større eksamens opgavesæt, mangler jeg at lave en lille opgave, som måske ikke er så svær, men som jeg bare ikke kan finde ud af! opgaven lyder:"om en eksponentielt voksende funktion f vides at, f(2) = 12 og f'(2) = 3Bestem en regneforskrift for f!Jeg håber der er nogle der vil... -
Saddam Hussein
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive AT i historie (A) og samfundsfag(A). Jeg har valgt at skrive om Saddam Hussein, og den måde han behandlede kurderne på. Problemet er, at jeg simpelt hen ikke kan finde på en problemformulering. Jeg skrev nogle problemstillinger, som ikke var så gode, så jeg har helle... -
Hjælp til historie opgave
ForumindlægHej er ude :) Jeg er gået i gang med en mini historie opgave, der skal fungere som en forberedelse til SRO. Overemnet er demokrati, og jeg har valgt at fokusere på hvordan grækernes syn på det athenske demokrati var forskelligt i oltidens grækenland. Jeg ville høre om der måske sidder en ven... -
KAN IKKE FINDE FORSKELLE
ForumindlægHej folkens jeg har et spørgsmål. Jeg skal forklare forskellen på disse to sætninger(har også oversat dem, så det måske er lettere): a) The man in the blue car stopped smoking a while ago. Manden i den blå bil var stoppet med at ryge. b) The man in the blue car stopped to smoke a while ago. Mande... -
Min stil - hvem vil læse?
ForumindlægHejsa.Jeg ved godt at det her er lidt sent ude, men jeg har skrevet en kort tysk stil, på omkring 200 ord.Er der en der hurtigt vil kigge den igennem? Bare lige rette de fejl, han/hun ser med det blotte øje.Jeg vil helst ikke have den ud på nettet, da jeg er bange for, at min lærer så kan finde d... -
Hjælp til undermener SSO
ForumindlægHej alle. Det står sådan til, at jeg skal til, at skrive sso i samfundsfag på B, mit enme er ungdomskriminalitet med speciel opmærksomhed på det Sociologiske, jeg har været til mine to første vejledninger, jeg modtager min problemstilling på torsdag d. 11 og skal gerne der have nogle af mine und... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
forskelle på to sætninger
ForumindlægHej folkens jeg har et spørgsmål. Jeg skal forklare forskellen på disse to sætninger(har også oversat dem, så det måske er lettere): a) The man in the blue car stopped smoking a while ago. Manden i den blå bil var stoppet med at ryge. b) The man in the blue car stopped to smoke a while ago. Mande... -
den relative virkelighed - af Ulrik Uggerhøj
Forumindlæghey derude, er der nogen der har læst "Tid: den relative virkelighed" af Ulrik Uggerhøj, som handler om forskellige teorier om at rejse frem og tilbage i tiden ? Jeg er selv ved at læse den. Men ville høre om der var nogen andre, sådan at man måske kunne diskutere noget ud fra bogen. ... -
Opgaver omkring børskrakket / landbrugets eftervirkninger
ForumindlægHejsaJeg er igang med min 2.g historieopgave, og er helt på herrens mark omkring den. Jeg har en utrolig dårlig lærer som vejledning, og tænkte på om der herinde måske skulle være nogle som har skrevet om børskrakket i 30erne? Har om eftervirkningerne derfra på dansk landbrug, men er modtageligt ... -
Metan produktion fra køer
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP men jeg har desværre det store problem at jeg simpelthen ikke kan finde nogen kilder til én af mine problemformuleringer: Redegør detajleret for de kemiske reaktioner der fører til metanproduktionen i kvæg. Kom herunder ind på mikroorganismer og enzy... -
Både funktionelle og sociale?
ForumindlægHej...Er igang med at lave Case 4: Mund-Godten A/S - dagens godbid og er nu blevet i tvivl om Mund-Godtens produkter både købes udfra funktionelle og sociale købemotiver?Man køber jo slikket for at få stillet sin trang til noget sødt samt den lille sult, men måske også bare fordi du ser andre køb... -
bestem areal af M
Forumindlægf(x)=x^2-10x+30 grafen for f, kordinatakserne og linjen med ligningen x=10 agrænser i første kvadrant en punktmængde M der har et areal... Bestem arealet af M. hey jeg kan som regel godt finde ud af dette, ved hjælp af det bestemte integrale, men jeg kan ikke finde ud af ,at forstå opg. hvad er k... -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
Biologisk/social fortolkning af konstant i logistisk differentialligning (epidemimodel)
ForumindlægJeg er ved at opstille en SIMPEL model for udviklinge i antal syge y til tiden t (dage) i en population med størrelsen M, som er ramt af en epidemi. Jeg antager, at ændringen i antal syge kan beskrives med den logistiske differentialligning: y'(t)=a*y*(M-y) Er der nogen der ka... -
Brøndby Support Roskilde
ForumindlægHej!:)Brøndby Support prøver at starte en gruppe fra Roskilde! Her vil man kunne få billige ture til ude/hjemmekampe, med bus direkte fra Roskilde til det gældne stadion! Ud over det vil der være nyheder, og måske også nyhedsbreve, som Mighty Colors! For at det vil kunne lade sig gøre SKAL der mi... -
"som" på spansk
ForumindlægEr der nogen der kan forklare "som" på spansk. Ved at det både kan være "que", "como", "si" og "de" m.m.. Jeg ved selvfølgelig godt det har noget at gøre med hvilken ordklasse det fungerer som, men jeg har lidt svært ved at kende forsket på pron... -
Inspiration: Franske revolution
ForumindlægHejsaJeg skal snart aflevere en stor opgave om den franske revolution :(Er godt i gang, men er gået i stå.. Derfor håber jeg på, at der er nogle af jer, som har nogle idéer, nogle notater eller måske ligefrem en opgave som jeg må få lov til at læse.. Det ville være dejligt, for jeg synes, at emne...
