Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18941 til 18960 af 72126
-
Bestem x.
ForumindlægHej. 1) Givet en retvinklet trekant med siderne x. x+2 og x+4. Bestem x. Husk mellemregninger! I en 2) I en retvinklet trekant er den ene katete 4cm lang, og summen af de to andre siders længder er 8 cm.. Beregn disse siders længder. Husk mellemregninger! Håber der er nogen kloge hoveder der... -
Hjælp hjælp...
ForumindlægJeg skal bestemme en forskrift for g. Det oplyses at koncentrationen af glukose i blodet (målt i miligram pr. 100 milliliter) g er en funktionen af tiden t (målt i minutter). Det oplyses også at g(0) = 60, og at g er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 20 - 0,22y. ... Ja? ;) -
ufuldstændig?
Forumindlægfuldstænding afbrænding; CH4 + 2 O2 -> CO2 + 2H2O men hvordan ser ufuldstændig så ud? -
Cirkeligning og tangentligningen
ForumindlægEn cirkel med ligningen (x-7)^2+y^2=25 P(4,4) Bestem en ligning for tangenten i punktet P Tænker at det ikke er noget med tangentligning y=f(xo)+f'(x-xo) da jeg ikke kan diff. ligningen for cirklen Men hvad gør jeg så (og det uden hjælpemidler) -
Tangentplan til kugle
ForumindlægKunne jeg få hjælp til opgave d i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_UDEN.pdf Hilsen, Liv1988 -
Kommunikation/IT A prøvemappe
ForumindlægEksamerne står for døren og mange af os bliver snart student (held og lykke allesammen) og jeg skal som så mange andre HTX elever der skal til eksamen i Kom/IT A udarbejde en prøvemappe til brug ved mundtlig eksamen. I mappen skal være følgende i grove træk; 1) En fortegnelse over mappens indho... -
Graf?
ForumindlægHjælp til denne her opgave -
Energi og pære!!?? hjælp
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål? Da 95% er den samlede energi i en pære bliver termiske energi(varme) må en pære også blive varm. Hvorfor bliver pæren ikke varmere og varmere, når den er tændt gennem længere tid??? -
energi opvarmning
ForumindlægHej allesammen jeg er i tvivl om hvordan jeg skal regne følgende opgave ud: Hvor meget energi kræves det, at opvarme 200 g is, der tages fra en -18 graders dybfryser, og som opvarmes til 200 g vanddamp ved 100 grader. Er der nogen der vil hjælpe? -
Blå toner!!!!
Forumindlæghey hey Er der en vennelig sjæl, som ved hvordan man finder de såkaldte blåtoner i en node. Forklar please. -
5 forskellige spørgsmål, HJÆLP!
Forumindlæg1) Beslutningforslag: Kan man sige, at det er et forslag til et lovforslag? 2) Forvaltningen i den parlamentariske styringskæde, er det embedsmændene? 3) Regionerne har hvert et folkevalgt råd, hvad laver det? 4) EU domstolene kan tvinge et andet land til ændre deres love eller tilføje love. M... -
DNA-strangen
ForumindlægHej... HAr igen glem hvad 3' og 5' betyder i en dna-streng.. hjælp... -
Trekantsberegning ensvinklede trekanter
ForumindlægJeg har et problem med et eksamensspørgsmål. Det lyder sådan her: Du skal redgøre for ensvinklede trekanter, samt udlede formler til beregning af sider og vinkler i en retvinklet trekant. Jeg har gjort rede for ensvinklede trekanter, men resten af opgaven kan jeg ikke finde ud af. Er der en d... -
Trigonometri≠
ForumindlægEn byggegrund har form som en firkant ABCD. Tre af siderne har følgende længder: |AB| = 25,7 m; |BC| = 25,1 m og |CD| = 23,8 m. Længden af diagonalen AC er målt til 38,2 m. Vinkel D målt til 94° og jeg har regnet vinkel B ud til at være 97,5°. Jeg skal nu regne arealet ud, og j... -
Mundtlig matematik årsprøve
ForumindlægJeg har fået et oplæg, hvor der står således: "POLYNOMIER. Gør rede for løsningsformlen til andengradsligningen, og benyt resultatet til at diskutere antallet af rødder for et andengradspolynomium." Hvad andet kan jeg sige omkring rødderne, end at et n-te grads polynomium højst har n r... -
hjælp til forståelse?
Forumindlæger der nogen der kan "oversætte" det her: udled formlen for andengradspolynomiets rødder, når de findes? forstår ikke hvad de mener? -
Oxidation-Hurtigt spørgsmål
ForumindlægSker der en reduktion eller en oxidation ved omdannelsen? Gerne hvorfor så jeg lige forstår -
fysik "varmekapacitet"
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig hvordan varmekapacitet er propotional med vadets masse? tror ikke rigtigt jeg forstår ordet propotional ? -
Differentialkvotient
ForumindlægHej Er der ikke nogle som hurtigt kan differentiere denne funktion: Venstre side: y(t)=(b/a)+ce-at Og noget andet at udregne hvad dette bliver når man skal gange a ind i parentesen. Højre side: b-a((b/a)+ce-at Det er fordi jeg skal "gøre prøve" når y(t)=(b/a)+ce-at er en løsning til y &... -
hjælp til sinus!
ForumindlægHej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.!
