Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18941 til 18960 af 34042
-
Vejledende opgaver
ForumindlægHej Er der nogen, som ved, hvor man kan finde vejledende kemi A opgavesæt? Jeg ved i matematik, at undervisningsministeriet har nogle vejledende eksamenssæt på deres hjemmeside, men har ikke kunne finde nogen i Kemi. Tak på forhånd -
Kvadratrod og talfølger
ForumindlægHej. skal op i matematik imorgen og skal forberede mig lidt på færdighedsregningen. Jeg har fundet ud, at jeg skal øve disse to ting. Hvilke ting ville være væsentlige at lære inden for disse to emner? på forhånd tak. -
FSA svarark aflevering hjææææælp
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige kommet hjem fra eksamen i matematik fsa, og fandt mit svarark i min taske, er det muligt at jeg afleverer næste dag? På forhånd tak -
Trekant - sinus/cosinus??
ForumindlægJeg har været op til matematik i dag. Jeg fik et spørgsmål jeg ikke kunne svarer på. Nogle der ved hvordan man kan finde ud af hvor lang spørgmålstegnet skal være? http://my.picresize.com/vault/0PZ7GSI6GJ.jpg -
Aflevering imorgen
ForumindlægUdfyld tabellen på svararket: Hvordan laver jeg højre side af tabellen? Please hjælp mig jeg skal aflevere denne her matematik aflevering imorgen. Der er en fil under med billede af tabellen. -
matematiksæt c stx/htx
ForumindlægHej Ved I hvor man kan hente opgavesæt på c niveau i matematik, som man kan øve sig på. Helst gratis. Hvis I kender nogle gode hjemmesider med opgaver, må I meget gerne skrive. På forhånd tak -
Indekstal - HJÆLP
ForumindlægHar fået dette spørgsmål: Forklar hvordan procentvis ændring kan findes ud fra indekstal Det er en del af min mundtlige eksamen, og matematik er bare ikke lige mig.. Nogen der kan hjælp, evt har notater eller en formelsamling ? -
LIGNING
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med beregniner og forklaring løse denne ligning for mig? skal forberede mig til matematik imorgen og der skal jeg have styr på ligninger: x + 8 = 2 * x -
gode råd til en skriftlige eksamen
Forumindlægjeg skal til matematik skriftlig eksamen imorgen. Det betyder meget for mig at jeg ikke går i panik under prøven uden hjælpemidler. er der nogen der har en eller to gode råd til mig :-) -
B-Niveau skriftlig eksamen - bedømmelseskriterier?
ForumindlægHej Studieprotalen! Jeg skal til skriftlig eksamen på tirsdag i skriftlig matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan pointsystemet er? Hvor kan jeg finde en oversigt over hvordan der bedømmes`? På Forhånd tak! -
polynomier
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til matematik uden hjælpemidler: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x3 + kx2 - 3x +6 Tak på forhånd -
Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp
ForumindlægEn som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd -
Hvilken metode hvis man nu har ...
ForumindlægHvilken metode har jeg brugt, hvis jeg i matematik har kigget på modeller (jeg har kigget på de metoder nogle andre forsker har brugt) Og historie har jeg bare læst i en bog. -
Spørgsmål om andengradspolynomier til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig eksame i matematik på gymnasiet. ét af spørgsmålene lyder: Giv en behandling af andengradspolyminer Hvad menes der med "en behandling"? og skal man også inkludere udregning af andengradsligninger ? På forhånd tak :) -
Chi^2 test
ForumindlægHej studieportalen. Hvad er chi^2 testen, hvad bruger man den til, og har den et bevis? Jeg skal op i mundtligt matematik her d. 7/6, og vil gerne have hjælp til dette, da jeg aldrig helt har forstået det. På forhånd, tak for hjælpen :) -
monotoniforhold for potenssammenhæng
ForumindlægHej (: Jeg skal til mundtlig matematik eksamen tirsdag - og der er spørgsmål jeg ikke kan finde ud af : du gøre rede for monotoniforhold for potenssammenhæng ved hjælp af f'(x) . Kunne virkelig godt bruge hjælp på forhånd tak ;) -
Potensudvikling
ForumindlægHej allesammen! Har virkelig brug for hjælp, jeg skal til matematik årsprøve. Jeg er blevet stillet det spørgsmål, hvad a og b er i potensudvikling? Håber i kan hjælpe mig :) På forhånd tak for hjælpen :D -
Symmetriakser ?
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik aflevering og i en af opgaverne står der at vi skal lave 3 symmetriakser ? Hvad er en symmetriakser og hvordan laver jeg 3 af dem inde i en cirkel ? På forhånd, tak! -
Lineær funktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik eksame på mandag og har brug jeres hjælp! spørgsmålet lyder således: " Redegøre for det matematisk modelbegreb. Du skal komme ind på lineære modeller, regression og andvendelsesområder." -
GSK eksamensbevis?
ForumindlægHej. Jeg var oppe i skriftlig Matematik sidste onsdag. Har i nogen ide om hvor længe der går før man for sin GSK eksamensbevis, så man kan skynde sig og få det sendt afsted til uni!
