Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18981 til 19000 af 158923
-
Tal
ForumindlægHvor mange aksiomer er der i matematikken? Hvordan bevises 3 - og 11 -prøven? Altså at tværsummen af et tal skal være deleligt med 3 hvis tallet er deleligt med 3. For tallet 11 gælder det samme bare den alternative tværsum. -
Heros metode :)
Forumindlægnogen der ved noget om Heros metode? er helt blank ;s -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
Trekant mellem 2 vektorer (hasteværk)
ForumindlægHej SP Lidt hasteværk her, men jeg har 2 vektorer vektor a = vektor b = De er begge forbundet. De danner en trekant. Hvordan regner jeg arealet ud af den? På forhånd tak tak tak -
Polynomier forskriften
ForumindlægVi er lige startet på andengradspolynomier. Jeg har lært at forskriften for polynomier er f(x) = an * xn + an-1 * xn-1 + ... a1 * x + a0 Jeg kan overhovedet ikke forstå denne forskrift. Hvad er n og hvor kommer tallene a1 og a0 fra? Og hvorfor står der ... midt i ligningen? -
Hjælp til andengradspolynomium!
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for og jeg har meget svært ved nogle af opgaverne. Dette spørgsmål er UDEN hjælpemidler og jeg har også vedhæftet det f(x)=-0,25x^2 + 7x - 13 Hertil skal jeg: a) Bestem polynomiets rødder b) Bestem polynomiets toppunkt c) Faktoriser polynomiet En sø... -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
Analysen i DHO
ForumindlægJeg sidder og er i gang med min DHO på HTX, men jeg er ret forvirret omrking analysen. Jeg skal analysere og fortolke en novelle omkring overvågning, men skal jeg skrive et kort resume af teksten? Eller antages det at censor har læst materialet? Jeg forstår heller ikke hvordan jeg begynder analy... -
Skriftlig eksamen i bioteknologi
ForumindlægHej SP Jeg skal så småt begynde på forberedelse til den skriftlige bioteknologi-eksamen, og eftersøger meget desperat nogle eksamenssæt, som jeg kan øve mig på.... Jeg har allerede skrevet til min lærer - det var ikke til stor nytte, og håber derfor, at der er en, der kan give mig en hjælpende ... -
Vektorer
ForumindlægNogle som kan hjælpe med disse matematik spørgsmål? God mandag ! :D -
Den Spanske Syge
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til at skrive SRP i den spanske sygdom, men har meget svært ved at finde kilder som jeg kan bruge. Jeg skriver i matematik og historie og er også lidt forvirret over hvad min problemformulering skal være. Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Terminsprøve
ForumindlægHej!! Jeg skal til terminsprøve i morgen. Har matematikB på STX. Matematik er ikke min stærke side, så det kunne være rart hvis nogle havde nogle link eller opgavesæt, som jeg kunne side og øve mig lidt på. Men til terminsprøver plejer man så at få opgavesæt fra 2009 eller tidligere? tak for hj... -
STX eller HF
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på STX. Er blevet i tvivl om det er noget for mig, så har tænkt på at skifte til HF. Grunden til jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, er fordi jeg ingen ide har om hvad jeg vil være. Det var også derfor jeg valgte STX fordi man så vil være bedre stillet med den. For en HF k... -
Eksamensspørgsmål til MAT B
ForumindlægJeg skal til skriftlig eksamen og vil meget gerne kunne forberede mig ved at øve på forskellige mulige spørgsmål. Tænkte, at der måske er nogen her der ligger inde med deres eksamensspørgsmål til matematik b. På forhånd tak -
SRP - Den sorte død i mat/his
ForumindlægHej folkens, jeg ville høre om der er nogen der har skrevet eller synes det er godt at skrive i emnet "Den sorte død/ pesten" i matematik og historie? Jeg er stadig lidt usikker, men jeg vil bare gerne vide om der er nok stof i begge fag? på forhånd, tak :) -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Funktionsforskrift for parabel med 3 kendte punkter
ForumindlægHej sidder her med en matematik aflevering, men kan ikke komme længere på et spørgsmål. Man skal finde funktionsforskriften for en parabel, med 3 kendte punkter; A=(0,2) B=(3,-1) C=(5,4) håber i vil hjælpe -
egnet til HF
ForumindlægJeg er lige blevet egnet til HF´. Jeg spurgte om jeg kunne klare det og er jeg egnet ? Så sagde de Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan klare HF? Det kan du sagtens... Ja, det er godkendt for min side da.. De kommentarer har jeg fået efter jeg spurgte mine lærer... -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak.
