Søgning på: filosofi c. Resultater: 18981 til 19000 af 60665
-
Bestemmelse regneforeskrift
ForumindlægHejsa folks :) Jeg har en graf med et nedadhult andengradspolynomium. Det oplyses at f(40)=40, f'(40)=1 og at f'(60)=-0,5Hvordan kan jeg ud fra disse oplysninger bestemme en foreskrift for d? -
Engelsk Stil
ForumindlægJeg har fået et gammelt eksamenssæt som hedder "Watching You" nogen som har lavet den?? -
Den omvendte brøk?
ForumindlægHej jeg har fået spørgsmålet: Gør rede for hvordan division af to talpar A=(A0 A1) og B=(B0 B1) fortages her: Division (A,B)= (A0 . B1 / A1 . B0) og forklar hvad det har med regning med brøker at gøre. HJÆLP! Er der nogen der har gode ideer til dette. Jeg forestiller mig at jeg skal forklare h... -
Matematik opgave hjælp
ForumindlægHejnogen der kan hjælpe mig med følgende opgave.opgave 394 fra preben madsens teknisk matematik 1.Jeg skal opstille regneforskriften ud fra disse punkterkender 3 punkter:punkt 1: (0,30)punkt 2: (40,10)En tredje punkt som jeg har gættet mig frem til: (80,30)Håber nogen der kan hjælpe.... -
Bølge
ForumindlægLys med en bestemt bølgelængde sendes mod en glasklods, infaldsvinklen er 30 o og brydningsindekset er 1.51. a) Beregn brydningsvinklen. b) Beregn lysets hastighed i glasset -
areal af trekant
Forumindlæghejjeg har brug for hjælp til noget trigonometri..hvordan finder man arealet af denne trekant vha. cosinus/sinus? (klik på linket for at se den)http://img452.imageshack.us/img452/8627/trekant5tr.jpghåber nogen vil hjælpe. :) -
Tangentplan til kugle
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er en kugle K og planen alfa bestemt ved:K:x^2+y^2+z^2-2x+4y-6z-22=oalfa:3x+4z+15=0jeg har regnet mig frem til at kuglens centrum er (1,-2,3) og radius er 6.1)gør rede for, at alfa er tangentplan til kuglen.Hvordan gør jeg dette? -
a i en potensudvikling?
ForumindlægHvad udtrykker a i en potensudvikling, hvor det fx udtrykker fremskrivnigsfaktoren i en eksponentiel udvikling? -
har virkelig brug for hjælp en meget hurtig en!
Forumindlæghey..så sidder jeg her med og skal lave min 2.g opgave om da min lærer ikke ville acceptere den første,, har virkelig brug for hjælp,, jeg skal skrive om cæsar men kan virkelig bare ikk finde noget nogen steder! hvis nogen ku hjælpe ville jeg blive vildt glad... på forhånd tak! -
Riccati differentialligning
ForumindlægSøger hjælp til nedenstående punkt 2 og 3. -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål: Forklar forskellen på at bestemme reaktionshastigheden ud fra omdannelsen af reaktanter eller ud fra dannelsen af produkter. På forhånd tak!! :) -
fremgangsmåde
ForumindlægHvordan laver jeg planens ligning ud af tre givne punkter? -
globale kulstofkredsløb
ForumindlægJeg skal aflevære rapport om fotosyntese og respiration og har fået et spørgsmål stillet "Hvorfor er respiration og fotosyntese vigtigt for det globale kulstofskredsløb" og kan ikke finde noget info til det. nogen som kan hjælpe? -
Danskerne og Samfundet?
ForumindlægEr der nogen der har noter til denne bog "Danskerne og Samfundet" - Columbus`? -
andengradspolynomier
ForumindlægEr der nogen der kan give en definition af et andengradspolynimium og en definition af en parabel kort?2. hvordan udleder man en formel for toppunktet?håber der er nogle der kan hjælpe.. -
Radioaktiv stråling
ForumindlægHvad betyder det når der står:(0/-1)eAltså hvor 0 står over -1) -
andengradspolynomiet og andengradsligningen
ForumindlægHvad er forskellen på andengradspolynomiet og andengradsligningen? Kan ikke rigtig finde ud af, om det er det samme. -
lysets hastighed og E=mc2 spørgsmål
ForumindlægDer er noget jeg ikke forstår ved lysets hastighed, som jeg gerne vil have en forklaring på. Man siger man ikke kan komme op på lysets hastighed. Man kan bare tage eksemplet E=mc2 det kræver energi for at komme op i en hvis fart og når man nu når op til omkring lysets hastighed begynder man at ... -
lysets hastighed og bølgelængde
Forumindlæglys sendes fra en ukendt væske til luft.lysets frekvens i væsken er 5,09.10^14HZ.indfaldsvinklen er 30c og brydningsvinklen er 47c.bestem lysets hastighed og bølgelængde i væsken,samts lysets bølgelængde og frekvens i luften. hvad sker der hvis indfaldvinklen øges til 50c. -
massedefekt- bindingsenergi? hvad?!
Forumindlægsidder her på faldrebet (eksamen i morgen) og kan lige pludselig ikke se hvordan man finder massedefekten og bindingsenergien? kan nogen afse tid til at hjælpe mig?
