Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19001 til 19020 af 75430
-
Hjælp til at finde studentereksamenshæfter
ForumindlægJeg var i onsdags til årsprøve i skritlig dansk (et studentereksamenshæfte fra 2004). Da jeg gerne ville læse teksten, jeg skrev om, igennem igen, søgte jeg på www.uvm.dk, hvor jeg før har fundet eks. biologiopgaver fra studentereksamen. Jeg fandt hæftets opgaveformuleinger men ikke selve tekster... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Søger bøger til Pædagoguddannelsen!!!
ForumindlægJeg søger disse tre bøger til pædagoguddannelsen, især den første bog til faget Pædagogik, haster meget. Ved godt at den kan købes på saxo til 300kr, men prøver at finde den billigere herinde. Så skriv endelig hvis du har nogle af de bøger her :-) Høyer, Bodil og Hamre, Bjørn(red) (2008)... -
det moderne gennembrud
Forumindlægsidder og læser til danskeksamen, og er ved at være træt af at sidde og læse alt muligt unødvendigt i litteraturens veje...er normalt god til dansk...bare ikke lige den del om at huske de forskellige stilarter inden for litteraturens forskellige perioder, og synes ikke jeg kan finde noget som hel... -
Havet - noget som ikke er naturvidenskabeligt?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ude at svømme i forhold til årets AT-emne. Det sker, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at inddrage et naturvideskabeligt fag i AT. Jeg leder derfor efter sager, der kan belyses af dansk, engelsk, samfundsfag og historie. Nogen med nogle gode idéer? Jeg er ikk... -
til kommende studenter 2004!
Forumindlægjeg ville lige høre, hvor meget det egentlig betyder for jer at køre rundt i studentervogn her til sommer efter eksamenerne er overstået`?er det noget i vil kunne lade være med at gøre?jeg har haft en total nederen klasse og har har derfor meldt fra til at køre med dem? hvad er jeres mening om de... -
integralregning
Forumindlæghvis der i min opgave står: Angiv følgende stamfunktioner. hvad er det så præcis jeg skal gøre? skal jeg integrere de tal jeg har ???For i de gamle opgaver jeg har står der: Find integralet af bla bla, og der skal jeg nemlig integrere på tallene. så jeg er forvirret! -
hjælp. Skifte gymnasium.
ForumindlægHej folkens. Jeg er ikke længere sikker på at mit gymnasium er det rette for mig. Derfor ville jeg gerne vide, om det er svært at skifte skole? Er der ventelister så man ikke kan skifte til et meget søgt gymnasium, eller er det ikke noget problem at komme ind i en ny klasse på et godt andet sted... -
integralregning ifbm. med bestemmelse af areal
ForumindlægEr det korrekt, at løsningen til opgave b er 3∫6((f(x))-(g(x))) = N = 9 -
Energiforskel Bohrs atommodel
ForumindlægEnergiforskel Hvor stor er forskellen i energi mellem det 9. og det 14. energiniveau i hydrogenatomet? (3 bet. cifre) ΔE = ____ eV -
Kom med jeres tanker // Projektopgave // sprogets udvikling
ForumindlægHejsa. Jeg har i denne uge projektuge, og vil derfor gerne i forbindelse med mit emne, spørger jer om nogle spørgsmål. Vi har det overordnede emne "forandring". Vi har så valgt at arbejde med sprogets udvikling, fx det med at man bytter mange danske ord ud med engelske ord i dagligdagen... -
oversæt
ForumindlægHej.... er der nogen der kan oversæt det her til tysk,for migHej…Jeg hedder ----, og er 14år gammel. Jeg bor i Danmarks hovedstad købehaven. Jeg gå i 8a tinderhøj skole. Min tysk lære hedder Conni . i min klasse er vi ca. 21 elver tror jeg. Jeg kommer selv fra Afghanistan, jeg boede i Danmark ca... -
Kasus
ForumindlægHejsa..altså, nu må i lige give mig en BØRNEHAVEKLASSE FORKLARING!Jeg ved det lyder dumt..Men hvad betyder selve ordet: kasus?Hvad er nominativ, dativ osv.Hvad er den danske betydning, af disse ord?en helt grundlæggende forkalring, med lette ord.1000-gange tak. -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Novelle i datid - Problem
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en novelle fra en FSA. I et af kravene står der at novellen skal skrives i datid. Jeg plejer altid at have godt styr på sådan noget, men nu har jeg forvirret mig selv og er gået i panik :) Når jeg skriver min historie i datid, er det så stadig tilladt at sk... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
sammensatte verber
ForumindlægSammensatte verber, ka f.eks. være überfahren, übersetzt osv. - Vi skulle oversætte teksten til tysk, og afgør om der er tale om en hovedsætning eller en ledsætning. 1. Peter weiss nicht, wenn der Zug weiterfahren. (Hovedsætning) 2. Er nicht vorläufige zurückkehren. (Hovedsætning) 3. Die Tür du a... -
AT - metoder
ForumindlægJeg skriver AT5 i dansk A og samf C, og synes at metode er noget værre noget. Hvilken metode har jeg brugt i dansk, når det jeg har lavet er diskursanalyse af noget tekst fra en reklame? Hvilken metode i samf, når det, jeg har læst, er bare teori fra en bog/nettet? Meget gerne uddybbende svar... -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Vil i være søde at rette mine korte sætninger?
ForumindlægDanske sætninger: 1. Jeg har en ny kjole 2. Min far er sød. 3. Du er dum overfor dine forældre. 4. Jeg hader den gamle bil. 5. Du er meget sød. 6. Min mor er sur i dag. 7. Den sorte cykel er håbløs. 8. Jeg er god til at lave lektier. 9. Det har været en god dag. 10. Lyserød er flot til piger. ...
