Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19001 til 19020 af 22746
-
Reaktionshastighed - Landolt's Forsøg
ForumindlægEr der nogen der muligevis har lavet rapport eller journal om Landolt's forsøg: Formål: At undersøge forhold der er af betydning for reaktionshastigheden i reaktionen mellem iodationen og hydrogensulfitionen i vandig opløsning. Behandling af resultater: 3) Vis, at der i forsøg A er tilsat HSO... -
Skråplan - Gnidningskofficienten
ForumindlægJeg sidder her, og skal skrive en rapport om det skråplan, hvor vi har ladet et objekt glide ned af en plade, og så fundet acceleration, og gnidningskraften på objektet. Tallene ser nogenlunde fine ud, men hvad jeg ikke forstår er, at ved hvert forsøg, øgede vi vinklen mellem plade og gulv, men g... -
Dominant og recessiv
ForumindlægHvis bare du kan svare på et spørgsmål vil det være en stor hjælp! (Det er til en bioteknologi rapport) Overemnet er: Klorofylmutanter hos byg - vi lavede forsøg med byg hvor nogle blev grønne, andre gule og andre igen hvide 1) Hvorfor slår en egenskab igennem, når blot et enkelt af... -
Formel forklaring (c-niveau)
ForumindlægHej. Vi har noget i skolen i denne uge hvor vi skal lave rapporten, og den er jeg egentlig færdig med så det er jo fint nok, men der er lige et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af, så jeg håber en af jer kloge hoveder kan :D spørgsmålet lyder: i(x)=io·e-k·x og T½=ln(... -
Idé til produkt
ForumindlægHej alle Jeg skal til at have projektuge.(9. klasse) Vores overemne hedder magt/afmagt og jeg har delemnet statslig magt. Jeg mangler idéer til mit produkt. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal lave noget kreativt, eller holde mig til en rapport. Her er et udsnit af min problemformulering. Forslag o... -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
ligevægt og redoxkemi
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ved at skrive en rapport om syrer og baser, om fortæller noget om carboxylsyrer. problemet er dette at jeg er tvivl om, hvis der indstiller sig ligevægt, er det så det samme som at der sker redoxkemi, altså at der oxideres og reduceres... -
Akut hjælp ønskes --> afleverer i morgen!
ForumindlægSidder her med SIDSTE del af min rapport (weee!Me happy), men er desværre gået død, ved godt at det ikke er nogen undskyldning, men jeg var der ikke de dage hvor vi åbenbart har lært om det, så er lidt på bar bund, har ikke end fået compendium! :S MEn har et par målinger: - Gitterkonstanten: 30... -
Konduktometrisk titrering
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport om konduktometrisk titrering af hhv. HCl og eddikesyre. Jeg mangler at svare på nogle spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om. De er som følger: - er konduktometrisk en let og sikker måde til at bestemme ækvivalenspunktet ved syre-basetitrering? - er der fo... -
Søde,rare og dejlige mennesker læs det her!
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi-rapport som skal afleveres imorgen, er gået helt i stå, skal bare lige vide hvordan jeg kan udregne koncentrationen af kobberindhold ud fra de kendte volume og Absorbans.. Det jeg ikke ved er, skal jeg tage Cu's volumen eller H2O's volumen når jeg ved at n= c*V ... -
pH - vand med syre
ForumindlægJeg sidder med en rapport omkring puffersystem. Mit spørgsmål lyder som følgende: Beregn de teoretiske pH-værdier, både før og efter tilsætningen af syre og base. Vis beregningerne (et eks. på hver "type er, dvs. en med syre i rent vand, en med base i rent vand, en med syre i en puffer ... -
Tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Måling af tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Bestemmelse af Rydbergs konstant vha. emissionslinjer. Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg har lidt vrøvl med en fysikrapport. Formålet med rapporten er at bestemme Rydbergs konstant, vha. gitterligningen og emissionslinjer. Gitterkonstanten er som bekendt d * sinV = m * λ Hvor d er gitterkonstanten her er 1,667 * 10-6 m. Desuden har jeg fået af vide at alle spektrall... -
Boyle-Marioottes og Gay-Lussacs 1. lov
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive rapport over to forsøg vi har lavet med det formål at fremvise Boye-Mariottes lov og Gay-Lussacs 1. lov. I databehandlingen skulle vi regne gaskonstanten ud, ud fra volumen, trykket, antal mol og temperatur. Vi har brugt formlen R=(pV)/(nT) Jeg har fåe... -
Potensfunktioner og vækst
ForumindlægHej! Jeg mangler hjælp til to opgaver i en rapport. Opgaver lyder således: Opgave 1 funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2)=2 og f(4) = 16. Bestem a og b Opgave 2 Luftmodstanden af en bil afhænger af bilens fart. For en bestemt bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/t) og luftmod... -
Co2 konc i mikroalge dyrknings bassin ?
ForumindlægHej der. Jeg er igang med et projekt på KU omkring græsningsrater hos rejer og snegle, og har selv dyrket alger i akvarier. har brugt svag co2-bobling, gødning med N og P, og varme. Ph har ligget stabilt på omkring 6,5 til 7,2 over et par uger. Nu skal jeg så redegøre teoretisk for co2 måling i v... -
PCR metoden
ForumindlægHej, har skrevet en rapport om PCR metoden hvori jeg skrevet dette: PCR står for (Polymerase Chain Reaction) eller Polymerase kædereaktion. Metoden efterligner den proces der kaldes for DNA-replikationen. Det er den proces der foregår inden en celle deler sig. Alt DNA kopieres. Metoden anvendes i... -
Blodtyper PLEASE HJÆLP !!! :(
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport senest i morgen og har nogle få lette spørgsmål, for dem som er gode til biologi, og elsker at sidde og hjælpe nogle der er virkelig i krise :S Og som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskri... -
liniær regression
ForumindlægHej, er ved at lave en matematik rapport omkrin matematiske modeller og funktioner og sidder lidt fast med et spørgsmål. Jeg har følgende værdier; Højde i m: 0, 500, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000,3500, 4000, 5000, 6000, 8000, 10000 Temeperatur i C: 15, 12, 8, 5, 2, -1, -4, -8, -11, -...
