Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19021 til 19040 af 170365
-
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
Trekantsopgave!
ForumindlægHej! er der nogen som kan hjælpe mig med opgave 7a fra 2004-8-3 SFhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-SF-MED.pdf?menuid=150560 Har fået af vide at pythagoras og sinusrelationerne skal anvendes, men kan ikke komme igang.Håber at der er nogen som er villige til at hjæl... -
Macbeth - resumé af scener
ForumindlægHej alle jer travle mennesker, der er ved at læse op til eksamen. Hvis nogle af jer skal op i engelsk og tilfældigvis har læst Macbeth, eller bare godt kunne tænke sig at få lidt mere styr på det, så er der her et super godt link http://www.novelguide.com/macbeth/summaries/act1scene7-act2scene1.h... -
Søger matematik opgave...!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg søger besarelserne til eksamens sættet fra 2001 (mat. linje 2-årigt forløb til B-neveau(med hjælpe midler)), der stammer fra hæftet "eksamens opgaver i matematik II". Jeg er godt klar over, at det er forkert at spørger efter besvarelserne bare sådan, men det skyldes,... -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
Ret en fejl i nedenstående sætninger (6 sætninger)
Forumindlæg1. She sat and wathced television when the telephone rang, 2. My grandmother, who spoils my younger sisters, have alreadu bought Christmas presents. 3. The film was just started when the young girls phone rang. 4. The boy who's parents ewre on vacation drank all his father's whisky. 5... -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
Hvordan dannes cykloner?
ForumindlægJeg skal op til naturgeografi eksamen inden længe og kan ikke finde ud af hvordan de opstår -
Udled formlerne for at bestemme konstanterne i forskrifterne for enten eksponentielle eller potens sammenhænge, når netop to støttepunkter er kendte.
ForumindlægHejsa. Hvordan gør jeg dette? Det er et spørgsmål til mundtlig eksamen. -
konjunktur og BNP
ForumindlægHej nogle som ved hvad konjunktur er og hvad det har med bnp at gøre. Hvornår er der tale om højkonjunktur og lavkonjunktur. :-) -
ENGELSK TERMINSPRØVE!!!
ForumindlægHjjjjjjææææææælppp!! Har nogen af jer været til engelsk terminsprøve i år eller sidste år??? niveau B!! eller bare A! ligegyldigt! bare det var STX eller HF!????? Hvilke opgaver var der? og hvad gik de ud på??????? -
Opgavesæt 2009?
ForumindlægHejj er der ik nogen der har linket til siden, hvor opgavesættet fra 2009 skriftlig dansk niveau A er ?? inde på uvm lægger de ikke mere opgavesættet ind for dansk, pga copyright ? -
Skriftlig Matematik
ForumindlægHej Alle Er der nogen af der ved, hvor man kan løse nogen opgaver på A, uden hjælpemidler ? altså sådan typiske ? - Jeg har prøvet og lave dem på uvm, men leder efter flere hvis der er ? Tak på forhånd ? -
Eksamensbevis efter fag-løft som valgafg
ForumindlægHvordan tæller årskarakter i fag der er blevet løftet op som valgfaa, fra B til A. Det står på Lectio under "Eksamensbevis", men var under forståelsen at det ikke talte med i gennemsnit. -
Løs andengradsligning
Forumindlægdiskriminanten er 169 er vi enige om ligningen løses med formlen for at finde rødderne? Altså -b+/- kvadratroden af diskriminanten divideret med 2 * a? Se vedhæftet billede -
Taylorpolynom.
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser n'te grads taylorpolynomier på en TI-89 ?? (og måske af flere variable?)
