Søgning på: matematik b eksamen 2016. Resultater: 19021 til 19040 af 129511
-
Sociale og kulturelle forskelle - eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 9. klasse og har trukket "sociale og kulturelle forskelle" i samfundsfag til eksamen. Selvom 9. klassernes afgangseksamen er aflyst i år, skal vi alligevel lave eksamensforberedelse og evt. have prøveeksamen. Derfor vil jeg spørge, om I har nogle idéer til no... -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle råd til hvordan man kan angribe en opgave, som man trækker til FSA dansk mundtlig eksamen. Altså, hvilken rækkefølge skal man gøre det i? Skal alt slavearbejdet komme først(selve analysen), og skal man gemme guldkornene til sidst(altså alt det man ikke lige ser m... -
Missede en eksamen og bliver smidt ud.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg studerer jura på AAU og skulle til at begynde på 2. semester her og nu. Dsv missede jeg min sidste eksamen pga. sygdom i familien. jeg troede jeg kunne søge om reeksamen men det måtte jeg åbenbart ikke og skulle derfor søge om dispensation til deltagelseskravet til AAU stu... -
Bestem ved anvendelse af grafen, konstanten b
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvilken fremgangsmåde jeg skal benytte mig af her. Spørgsmålet er som følger: bestem ved anvendelse af grafen konstanterne b og c c kan selvfølgelig aflæses som skæring med y-aksen. Men jeg er lidt i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge for at finde b? På forhån... -
Matematik Hurtigt Hjælp!!! (sandsynlighed)
ForumindlægSkal lave en opgave om sandsynlighed! Opgaven lyder: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og 10´ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter to kort. Man vinder, hvis man trækker to ens kort. 1. hvad er sandsynligheden for at trække to esser? ... -
Matematik Penge og renter
ForumindlægHej folkens, Per har 6000 kroner efter 9 år. Han får renter 1,03 per år. Har skrevet= k9=x(1,03^9. Det virker ikke. Hvad burde jeg gøre. Hjælp med formlen!!! -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!
ForumindlægJeg har plottet tallene i tabellen og fået dette regression resultat: g(x) = 155.281910 e^0.55902e^x Ved ikke om det er rigtigt, men ellers kan jeg overhoved ikke komme videre med den opgave så jeg har virkelig brug for jeres hjælp.. -
Dansk A - skriftlig eksamen HTX
ForumindlægHey.. Hvad synes I om temaet: Provokation og Humor til dansk A skriftlig eksamen? Og hvor meget fik I skrevet ca. ? Jeg fik skrevet ca. 4½ side.. Og synes temaet var okay.. -
HTX B1 S. 310 opg 22 B
ForumindlægDet er i den bog der hedder Mat B1 fra htx, men opgaven lyder sådan: En kinesisk suppeskål har form som en pyramidestub, således at skålen står på den lille grundflade. I den store grundflade er sidelængden a=14cm . I den lille grundflade er sidelængden b=5cm . Skålens højde (dybde) h=4.5cm . a) ... -
adgangsgivende eksamen vs. specifikke adgangskrav
ForumindlægHar lige et "nybegynder" spørgsmål vedr. optagelse på en videregående udd. Hvis man kigger på optagelsekrav til mange af de videregående udd., er deres optagelsekrav en adgangsgivende eksamen og derudover specifikke fag bestået på et bestemt niveau. Hvis man nu har de specifikke fag bes... -
Matematik A-niveau - Kontinuerilig hjælp søges
ForumindlægNogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69 -
IT- Eksamen Brug for hjælp
ForumindlægTil min mundtlige ekamen I IT er jeg stødt ind i et problem. Jeg har opdaget at jeg har lavet en stor brøler. Desværre opdager jeg fejlen for sent, så lærer og censor har modtaget mit projekt og produkt (database). Jeg har anvendt en systemudviklingsmodel, som ikke kan bruges til at oprette en da... -
Biologi eksamen skriftlig - spørgsmål
ForumindlægJep, så er det snart tid til biologi skriftlig :) Jeg sad lige og kiggede nogle eksempler igennem, og faldt over noget, jeg aldrig helt har forstået.. Nemlig navngivning af enzymer + beskrivelse af processer. Hvordan kan man helt konkret sige, hvilke enzymer det er tale om? Ved godt at der grupp... -
Står jeg ikke er mødt til eksamen??
ForumindlægHej! Jeg står i den uheldige situation, at min skole har lavet en fejl, så der står, at jeg ikke er mødt op til min skriftlige eksamen - på trods af, at jeg altså MØDTE OP til den, sad der i samtlige 6 timer, SAMT afleverede mit arbejde til sidst - og ikke før jeg bad en eksamensvagt tjekke,... -
Historie eksamen om den kolde krig. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal til historie eksamen i morgen, men er fuldstændig lost. Mit tema er "Den Kolde Krig" og min materialesamling indeholder: Jaltaaftalen 11. februar 1945 fra "Kilder til den nye verden" George Kennan om Sovjetunionens politik, 22. februar 1946 fra "Kilder til ... -
Hjælp til Fysik C eksamen (Energi)
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige pt. igang med min 24 timers forberedelse til min fysik eksamen. Det skal siges at jeg på ingen måde er god til fysik, og da det heller ikke er et fag der videre interesserer mig, er det ikke noget jeg ser frem til. Dog var jeg så heldig at trække Energi, som trods ... -
MatB eksamen! Htx, opgave 2
ForumindlægHej jeg er færdig med opgave 1 nu, og kan virkelig ikke få noget lavet i det her vejr. Hvad med jer? Nogle der har lavet noget i opgave 2? -
Opgaver til kemi A skriftlig eksamen?
ForumindlægHej Jeg vil gerne regne på nogle kemi A opgaver fra tidligere eksamenssæt. Er der en, der lige sidder med PDF-filer af eksamenssættene fra det sidste par år? Hvis i også har en vejledende besvarelse/facit vil det være fantastisk :) På forhånd tak. -
bestem arealet af parallelogramet udspændt over a og b
ForumindlægHej, hvilke formel skal jeg bruge for at kunne bestemme arealet af parallelogramet udspændt over a og b? -
Hvad er x i den her funktion (fx)=a*x+b
ForumindlægHej Er det ikke hvor man går en til højre i koordinatsystemmet ? og er x så ikke konstant. ved godt hvad a og b er.
