Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19041 til 19060 af 23609
-
Hvor kan jeg finde tabeller med tabel-værdier online?
ForumindlægJeg skal i næste uge i gang med at skrive en del rapporter og kommer i den sammenhæng til at skulle bruge en del tabelværdier. For at gøre det hele lidt lettere vil jeg høre om der er nogen der har nogle gode links til hvor man kan slå disse op eller én bog der indeholder gode omfattende lister... -
det haster meget- pufferopløsning
Forumindlæghej Jeg har en rapport der skal afleveres imorgen . Jeg har problem med en udregning som lyder sådan: Beregn hvor meget 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til hvert puffersystem, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. Sammenlign med de eksperimentelle data. Jeg har ve... -
svovlsyre og vandets hårdhed
Forumindlæghej har rapporten ionbytning og hårdhedsgrad: og har fået en spørgesmål, hvor der står. forklar bl.a. med reaktionsskema hvad der sker under regeneringen med svovlsyre? er det her en god eksempel? find ved hjælp af internettet hårdhedsgraden på postevandet der undersøges. omregn hårdhedsg... -
Unge i 80'erne
ForumindlægHej folkens :) Jeg er ved at skrive en rapport om unge i 80'erne. Jeg har prøvet at google men synes ikke der kommer noget brugbart frem. Skal bla. have noget om ungdomshuset , BZ'erne og hyppier.. Hvad vil i anbefale ? jeg har prøvet at finde noget herinde , måske havde folk skrevet noge... -
Fortællemæssige og stillistiske virkemidler??????
ForumindlægHej Alle... Jeg sidder og skal skrive en kronik om en tekst der hedder "Hamborg en levende by med døde huse". Den handler om at Lise Flindt-Nielsen rapporterer om tilstanden i Hamborg under krigen. Så jeg kan konkludere at det er en krigsreportage. Men opgaven går ud på at jeg skal kara... -
phosphorsyre forsøg
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport til et forsøg med phosphorsyre cola. og der er en ting jeg ikke forstår. hvorfor er det at 1. ækvivalenspunkt, men ikke 2. ækvivalenspunkt er egnet til bestemmelse af koncentrationen af fosforsyre i cola?? har det noget med reaktionen at gøre. altså at d... -
hjælp til disposition til matematik eksamen c
Forumindlægmangler hjælp til hvordan man laver en god disposition som jeg kan aflevere til lærer og censor, da jeg skal snart til matematik eksamen på HF C-niveau. spørgsmålet vi kan komme op i er: du skal redegøre for regning med procenter. redegørelsen skal omfatte renteformlen og regning med rent... -
Hvad udgør periodens nettopengestrømme?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med denne opgave? Jeg er gået i gang med en bog om eksternt regnskab. Den hedder Finansiel Rapportering, af forfatter Jens O. Elling Opg. Virksomheden A/S Hope rapporterer i 2016 et nettooverskud på 465 t. kr. Yderligere foreligger følgende oplysninger... -
danmark, tættest på ækvator eller polerne??
Forumindlægheej folkens! lige et spørgsmål! ligger danmark tættest på polerne eller til ækvator?? Jeg er nemlig igang med en geo rapport, hvor min resultat på jordens radius og omkreds er tætter på jordens omkreds og resultat ved polerne end ved ækvator. Kan det skyldes at vi er tættere på polerne? hååååbe... -
Opløsning af to tungtopløselige salte
ForumindlægHej. Jeg har netop fået rapport tilbage. Forsøget går ud på at, ved tilsætning af Na2CO3, omdanne BaSO4 til BaCO3, selvom BaSO4 er tungest opløseligt. I forsøget varmes blandingen, og dette var min forklaring, idet opvarmning skulle tilføre energi, som kunne opløse bariumsulfat, og måske på denne... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i en rapport om eksponentielle ligninger. Men jeg ved ikke hvordan man udregner sådanne ligninger uden brug a CAS-værktøjer. Er der nogen der kan hjælpe mig, og vise remgangsmåden slavisk? På forhånd tak :-) Forklar, hvordan man kan løse ekspo... -
Amperemeter måler for meget pga. knudepunkt. Hvorfor?
ForumindlægHey folkens, jeg er i gang med at lave en rapport om Erstatningsrestians og Ohms lov, og her er jeg kommet ud for en lille problemstilling... Vi fik at vide af vores lære, at en fejlkilde kan være at amperemeteret måler for meget ( tilsluttet kredsløb med resistorer, batteri og voltmeter), pga.... -
Kemi - redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en kemi rapport over en redoxtitrering. Jeg har fået stilt følgende spørgsmål: Opløsningen af kaliumpermanganat laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4 i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M Men jeg har ikke fået oplyst nogen vo... -
Koffeins opløselighed
ForumindlægHejsa, Jeg er i gang med at skrive rapport over et forsøg, hvor vi bestemte indholdet af koffein i cola. Dertil ekstraherede vi først koffeinen med dichlormethan. For at gøre dette, gjorde vi colaen let basisk med natriumcarbonat, for at nedsætte koffeins opløselighed i vand. Men mit spørgsmål e... -
Kulsyre som monoprot syre?
ForumindlægHey. Sidder og bokser med en fin rapport over bikarbonatbufferen, og skal i den gøre rede for, at vi kan betragte H2CO3 som en monoprot syre. Vi har en opløsning af NaCl med kulsyreanhydrase og phenolphtalein. Vi ækvilibreret med CO2 så ligevægten CO2 + H2O <-> H2CO3 <-> HCO3 indstill... -
ølbrygning anaerobe forhold
ForumindlægJeg er i gang med at skrive rapport om ølbrygning, og der står jeg skal skrive noget om anaerobe og aerobe forhold, men jeg forstår det ikke helt. Vores lærer sagde noget med at når man tilsætter sukkervand til øllet (til allersidst hvor man skal danne skum) så reagerer sukkervanden med øllen og ... -
bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
Hjææææææælp bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg står og laver kemi rapport, er lige gået i stå. Er i gang med en reaktionsskema, men ved ikke om det er rigtigt. Er der nogen der kan prøve og se om det ser rigtigt ud. Reaktionsskema: Bariumchlorid & Kaliumsulfat: K+ (aq) + SO42- (aq) + Ba+ (aq) + CL- (aq) → BaSO42- (s) + K+ (aq)... -
Molekyler - Navngivning mm.
ForumindlægHej SP Jeg har denne Bioteknologi rapport for og jeg er gået død allerede ved første spørgsmål: Prøv at tegne elektronprikformlen for ethan(har jeg gjort) – forklar hvor alle elektroner kommer fra. Hvad menes der med dette? Jeg gik så videre til næste, men gik igen istå da jeg sk...
