Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19041 til 19060 af 33566
-
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors... -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
Udregninger i LaTeX-output
ForumindlægFindes der programmer, der kan udføre de samme ting som et CAS-program kan (dvs. basale beregninger som addition, multiplikation osv, symbolsk manipulation, løse ligninger, integraler, differentiere etc.) og give outputtet i LaTeX-kode? Når jeg ikke har min TI-89 Titanium ved mig, bruger jeg oft... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
hvad er middeltal
ForumindlægEn hurtig en hvad er middeltal -
Klogt hoved eller pauseklovn?
ForumindlægHvordan undgår vi, at en bruger som hr. Sheaf ustandselig korrigerer folk, hvor der ikke er noget at korrigere, at han bringer forvirring ind på netportalen, så spørgerne bliver forvirrede i stedet for at blive klogere, og hvordan får vi en sober tone i debatten? Jeg vil kraftigt opfordre til 1) ... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
funktion- igen:-(
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=e^x-6*ln(x) Beregn hældnigskoefficienten for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) Nogen der kan hjælpe? -
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ...
