Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19061 til 19080 af 20689
-
Spørgsmål vedr. fjederkonstant
ForumindlægHej der... Jeg skal til fysik B eksamen om 6 timer(!) og sidder nu og kæmper med at forstå noget af det vi lavede i vores 24 timers forberedelsestid. Vi har lavet et forsøg omkring måling af fjederkonstanten i en elastik. Vi har tilført en masse til elastikken og så målt længden. Mit problem er... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Opg: Acceleration, stigetid etc.
Forumindlæg4 opg.: 1) En bil kører 20 m/s og bremser. 40 m senere er bilen stoppet helt. a) Hvad er accelerationen? b) Hvor lang tid tog det for bilen at bremse? 2) En bold kastes lodret op. Den har en hastighed på 10 m/s. a) Hvor langt når bolden op? b) Hvor lang tid tager det for bolden at falde ned ... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
hastighedsberegning
Forumindlæghej.. er der en der kan hjælpe mig med lidt fysik? har fået en opgave der lyder således en elevator bevæger sig lodret nedad med en jævn hastighed på 1,5 m/s. 4 s. efter at den har passeret et bestemt punkt, kastes fra dette punkt en lille partikel nedad gennem elevatorskakten, med en begyndelse... -
Jordens magnetfelt
ForumindlægHejsa.. Jeg er blevet kastet ud i en opgave omkring magnetisme. Her er jeg virkeligt kommet på dybt vand i en opgave om jordens magnetfelt. Jeg tørre ikke rigtigt at læse på wikipidia da vores lærer har sagt at meget af den fakta ikke er fakta. Jeg spørger derfor om nogle af jer kan forklar... -
Mek.fys. rutsjebanetur
ForumindlægJeg er igang med mekanisk fysik (A-niveau, STX) og har fået stillet opgaven: Hvor stor en kraft skal sædet i en rutsjebane påvirke Gert med for at nå en fart på 80km/t i løbet af 3 sek, når det oplyses at Gert vejer 92kg? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg ved at iflg. Newto... -
Kemi vs bioteknologi
ForumindlægHej. Jeg skal vælge hvilken gymnasial uddannelse, jeg skal bruge de næste tre år af mit liv på, på mandag. Jeg havde egentlig altid troet at jeg ville vælge mat A, kemi A og fysiik B, men nu er jeg kommet i tvivl i forhold til mat A, biotek A og fysik B. Jeg ved godt, at de ligner hinanden, men... -
KEMI A
ForumindlægReaktion 1: O2 (g) = O2 (aq) Tabel 1 KH / M/bar t / °C 2,18 • 10-3 M/bar 0 °C 1,71 • 10-3 M/bar 10 °C 1,38 • 10-3 M/bar 20 °C 1,25 • 10-3 M/bar 25 °C 1,06 • 10-3 M/bar 35 °C Kilde: Da... -
hjælp til afl.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som jeg også smed op igår. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden af det anve... -
Har brug for en hjælper i mine 3 gym. år.
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Elbil
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har den her fysik aflevering, hvor jeg er i tvivl om, at facit kan være så lavt. Jeg skal finde en elbils strømstyrke. E4 Elbil a: spændingsforskel=36v Jeg antager at elbilen kører i 2 min. Dvs. 120sek. U= P/Q Jeg fandt P ved at aflæsning på diagrammet. 36v= 700J/Q Jeg bru... -
Studie tur til Istanbul
ForumindlægHej Folkens. Min klasse og jeg skal snart på studietur. Mange af os vil gerne til Istanbul. Men da vi har studieretning som hedder : " Matematik, Fysik og Kemi " Skal vi finde noget som har studierelateret, altså studiefagligt. Der skal dermed være noget vi kan gå ned og se som har nog... -
Opgave - beregning af tryk
ForumindlægGod aften :) Har nogle problemer i fysik med løsning af nedenstående opgave omkring beregning af tryk. Opgaven gælder: En gasflaske indeholder brint(dihydrogen) ved trykket 5,0*10^5 Pa. Brintens rumfang er 500cm3 og dens temperatur er 22 grader celsius. Beregn trykket når brinten bliver afkølet ... -
Udvikling af programmer
ForumindlægKære Alle Mit navn er Alexander Vener, og jeg står bag virksomheden AWOP, hvis mål er at udvikle små desktop programmer til studerende. Programmerne skal udvikles på baggrund de studerendes behov i de enkelte fag, et eksempel på dette kunne være et program som kunne tegne trekanter når må... -
Ladninger
ForumindlægJeg sidder her og laver eksamensrappport i fysik B Jeg har lavet et forsøg hvor jeg tog en klud og gned dem på en glasstang og en plastikstang. Så holdte jeg stængerne(hver for sig) til en stråle vand og fik så påvist at vandet tilftrækkes af begge stænger Det er så det der forvirrier mig ... -
En lille tekst...
ForumindlægTysk: For at blive optaget som tandlæge skal man have en studentereksamen og man skal have specifikke adgangskrav som er dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B, kemi B. Og uddannelse foregår i København og Århus. Uddannelsen varer 5 år. Dansk: Für dass bleiben als Zahnarzt müssen man haben die ...
