Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19061 til 19080 af 111527
-
Løsning til y' = a*y
ForumindlægLineære differentialligning y' = f(x)*y + g(x) Kan I vise, at løsningen til differentialligningen y' = a*y, hvor g(x) = 0, f(x) = a er y = ceax = ce∫adx Ekstra: Det er ikke helt nødvendigt, men hvis I har meget tid, vil I så vise, at Løsningen til y' = f(x)*y + g(x) ... -
hej
Forumindlæghej jeg har dumpet kemi i gymnasiet. jeg vil godt søge ind i diplomingeniør men skal have bestået kemi, kan jeg tage faget om eller? -
antal betydende cifre?
ForumindlægJa, jeg har en aflevering i kemi for til .. meget snart xD Her skal vi overveje antal betydende cifre i vores besvarelser. (: Hvordan med det og cifre i kemi? Hilfe! xD -
Forskel
ForumindlægEr der nogen der vil forstælle mig hvad forskellen mellem fysik og kemi er? Jeg har fået det indtryk at fysik er meget matematik og kemi er meget med forsøg og formler. -
Begrænsninger ved nat.vid. fag
ForumindlægHej Jeg skriver i kemi og billedkunst. Hvilke begrænsninger er der i kemi (brugt induktiv + hyp.deduktiv metode)? -
Hvad består olie af?
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave som handler om organisk kemi: carbonhydriderne - hvor jeg skal svare på hvad olie består af. - nogen som kan hjælpe mig med det? -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej er der nogen der har gode problemstillinger til emnet: Liv i universet. Der skal være et med: - fysik og kemi - Kemi og matematik - matematik og fysik -
Enzymkinetik og Lambert Beers lov!!
ForumindlægHej allesammen, Er der en kemi studerende eller en kemi ekspert som kan hjælpe mig med resultatsbehandling af forsøget "Stivelsesnedbrydning af enzymet Termamyl"?? På forhånd tak -
"Sabbat-år" efter 1.g?
ForumindlægHej, alle. Jeg søger jeres hjælp. Startede på STX i sommers. Det var en forhastet beslutning, der blev taget i løbet af én aften, idet jeg måtte melde afbud på min efterskole, jeg havde ventet på i 3 år. Jeg har haft det rigtigt skidt det sidste år, og gymnasiet har frataget sig ansvar for mig. ... -
Forkort brøk
ForumindlægHej Mangler hjælp da jeg skal forkorte følgende brøk: (a-b)^2 / a^2 - b^2 Tak på forhånd -
Vektorprodukt
ForumindlægHEJSA! Nogen der kan hjælpe mig med denne vektor opgaven her?\n\n((a+b)x(a-b))=?? -
Hjælp til isolering i formel
ForumindlægHejJeg har en formel som siger:k^2 + (r+b)^2 = r^2 er der nogle som kan hjælpe mig med at isolere r ?Mvh /Hrskitzo -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
fordobling af f(x)
ForumindlægHvis man arbejder med en potensfunktion f(x)=b*x^a, og opgaven går ud på at finde ud af, hvor mange gange x bliver større, når f(x) fordobles. Hvordan kan man regne det ud? -
Lineær funktion
Forumindlæg(-1,9) og (0.3) fx + b= -6x + -6 ? -
eksponentielfunktion
Forumindlægf(x)=b*a^(1/t)hvordan ville I finde t?? -
vektor
ForumindlægHej Længden af vektor a = 7 Længden af vektor b = 3 Prikproduktet = 2 Skal beregne projektionen af vektor a på vektor b. a*b/b <=> 2/3 eller er det forkert? -
Inverse Kongruenser
ForumindlægLad n tilhøre Z. Antag a==a' og b==b' mod n. Vi at a+b ==a'+b' mod n. -
ligning.
ForumindlægEn "omdøbning af betegnelerne - hvordan kommer ligningen til at se ud: p=2ax og q=b og d=b^2 - 4ac. mit bud: 2ax + b = b^2 - 4ac ? -
Hvordan finder man højden på en trapez?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde højden ved en trapez, jeg kun kender siderne på. Opgaven lyder på jeg skal finde højden og derefter arealet af en trapez hvor jeg kun kender alle 4 sider på henholdvis, Side a = 3 Side b = 7 Side c = 8 Side d = 6 PS: J...
