Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19061 til 19080 af 33873
-
underlige tal
ForumindlægTænkte om der er en forklaring på Når 0,5+0,3=0,8 hvorfor er 0,8+0,5 så ikke lige med 0,13? Bedes forklaret uden brug af tal. tak //DeciMat -
Skjulte variable
Forumindlæghej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Opgavebesvarelser
ForumindlægKan nogen af dem, der anvender LaTeX til besvarelser af afleveringsopgaver, sige lidt om, hvordan de opsætter deres besvarelser? Jeg har lige afsluttet et såkaldt specialkursus på DTU (dvs. et kursus udenfor den udbudte vifte af kurser), hvor jeg gennemgik bogen Differential Geometry of Curves a... -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Potenfunktioner
ForumindlægForklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem for potensfunktioner? -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Boksplot (hvad fortæller det?)
ForumindlægJeg kan sagtens finde ud af lave et boksplot, men jeg ikke forklare hvad den skal bruges til, eller hvad den fortæller. Jeg ved selvfølgelig godt hvad største og mindste værdi i et boksplot fortæller. Men 1. kvartil, medianen og 3. kvartil, aner jeg ikke hvad viser i et boksplot. Er der nog... -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Det bedste valg?
ForumindlægHvad har i andre gjort, da i søgte ind? Skal man vælge det, som man synes lyder spændende og meget populært, men som man frygter måske ikke er på det høje niveau man gerne vil. Eller skal man vælge det, som er lidt sværere, lidt mindre spændende, men som man ved der bliver brug for, og som ... -
Gennemsnit civilingeniør
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 3.g og vil efter gymnasiet gerne starte på DTU som civilingeniør. Jeg har kigget på hjemmesiden, men kan ikke finde ud af om der er en adgangskoficient i år. Jeg regner med at jeg får et snit på omkring 8. Er der nogen af jer der ved om man skal have et bestemt snit for ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Rente, procent eller annuitetsregning?
ForumindlægJeg aner ikke hvilken formel jeg skal bruge, til at regne denne, jeg har prøvet alle mulige forskellige, men intet giver det rigtige:/ En forretning tilbyder en afbetalingsordning for et fjernsyn til 10.500 kr. Ordningen går ud på, at lånet skal afvikles over 3 år med månedlig ydelse på 440 kr. ... -
Hjælp!
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)= x^3 + 0,75x^2-9x+3 a) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) b) Bestem monotoniforholdene for f ved hjælp af f´(x) -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det?
