Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19061 til 19080 af 36784
-
Kernefysik - Bindingsenergi
Forumindlæg1. Uro i en atomkerneDenne opgave illustrerer "uroen" i en atomkerne. Antag, at 130/54Xe-kernen pånedenstående figur er på energiniveau 530 keV over grundtilstanden og antag,at energien 530 keV er kinetisk energifordelt mellem kernens nukleoner.a) Beregn hastigheden af nukleonerne.Jeg h... -
hjælp til opgaver
ForumindlægPå disse 2 link, er der 3 opgaver, og jeg kan simpelthen ikke se hvorledes jeg kan komme i gang med dem, og eftersom jeg har meget svært ved fysik, ville det være uhyre ret, hvis der var en som gad hjælpe mig med disse 3 opgaver.Her er opgaverne:http://peecee.dk/?id=34082http://peecee.dk/?id=3408... -
Hjælp ang medicin i england
ForumindlægHej Jeg har efter længere tids overvejelser om hvad jeg vil læse kommet frem til medicin nok er det rigtige, har før været inde og runde fysik, kemi, biologi, osv. Jeg ville gerne have studeret medicin i kbh men mit snit er desværre ikke til det, og derfor overvejer jeg england som en mulighed.... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Valgfag
ForumindlægHeej Jeg går i 1g på den naturvidenskabelige linje: Matematik A, FysikB og Kemi B. Jeg skal vælge valgfag, og jeg ville spørge om det er hårdt at vælge 5 A fag? Og om det kan lade sig gøre , er der nogle krav til det? Jeg vil godt vælge 5 A fag, fordi jeg vil læse til læge, og derfor skla jeg hav... -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Altafgørende hjælp metoder i AT
ForumindlægMit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. 1. Hvilken metode benyttede Marx sig af? Kan man godt sige at han benyttede sig af den hypotetisk deduktive metode (Man opsætter en hypotese, afprøver den via forsøg, resultaterne testes statistisk og man kan nu fal... -
Krimi
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min eksamensopgave til dansk B. Jeg har valgt, at min opgaves omdrejningspunkt skal være krimi, og jeg leder derfor efter diverse internetsider, der behandler emnet. Jeg skal afdække genrens historie, karakteristika og undergenrer (jeg vil meget gerne lave e... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
USSR og USA - please (:
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
Fortolkning og analyse - opsætning
ForumindlægHey, Jeg sidder lige med en analyse og fortolkningsopgave over Henrik Pontoppidans "Nådsensbrød". Jeg har bare lige et lille problem med opsætningen af den. Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver: Når jeg laver min personkarakteristik, skal jeg så først komme med historiens b... -
Haster - Hist eks:/
ForumindlægHar trukket "Danmarks Historie, ca 1850-1920" ., og skal op til eksamen imorgen .. Har et problem , faktisk flere .... Jeg kan bare ikke lave en problemformulering ? Altså skal man lave en problemformulering for hver tekst eller hvad?? Og hvordan skal man finde noget supplerende mater... -
Lidt problemer med novellen "To kilimeter" af Helle Helle
ForumindlægHej. Jeg har til opgave at analysere novellen "To kilometer" af Helle Helle. Det har jeg gjort nu, men er nu blevet lidt i tvivl om fortælleren Nogle der kender til novellen og kan svare på om dette citat er korrekt?: Fortællertypen er en eksplicit jeg-fortæller og igennem hele novellen... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Aalborg: Lektiehjælp/pensumhjælp til Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
NV- Opgave
ForumindlægHej jeg sidder nu og skal til, at begynde på min nv - opgave. Jeg skal op i NV-geografi og fysik. Titlen på opgaven er ”Vulkaner og det geologiske kredsløb – forklaret vha. fysik og naturgeografi”. Jeg skal fortælle om emnet med udgangspunkt i det eksperimentelle arbejde i N...
